Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

برنامه ریزی و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد با انجام بهینه سازی و تعمیرات مورد نیاز یکی از اهداف فعلی ذوب آهن اصفهان است. در این راستا برنامه تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۱ در حال پیگیری و انجام است.

مدیرعامل ذوب آهن خبر داد؛ توسعه همکاری های ذوب با شرکت های اروپایی

به گزارش بورس24 ؛ با توجه به شرایط خوب ذوب آهن در صادرات ، تولید ، اصلاح ساختار مالی ، افزایش ‌ارزش سهام ، کاهش قیمت تمام شده و همچنین پروژه های مهم پیش رو ، با مهندس صادقی مدیرعامل شرکت ، گفتگو نمودیم که در پی می آید:

مدیرعامل ذوب آهن به پروژه های در دست اقدام این شرکت اشاره نمود و گفت : در فاز اول جهت اصلاح ساختار فنی شرکت نسبت به تعریف طرحهای مرتبط با کاهش قیمت تمام شده و افزایش بهره وری در سطح شرکت شامل اصلاح ضریب HMR در کنورترها، اجرای سیستم پرعیار سازی و تبدیل آن به گندله کوره بلند جهت شارژ به عنوان سنگ آهن درشت دانه در کوره بلند و اجرای پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلندها (PCI) مبتنی بر استفاده حداکثری از ظرفیت موجود واحدها و ایجاد توازن در خطوط مختلف تولید اقدام گردیده است.

وی تصریح کرد : انجام این طرح ها سالانه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال ارزش افزوده ایجاد می نماید. در فاز دوم نیز مطابق مطالعات انجام شده در قالب نقشه راه شرکت ، ذوب آهن اصفهان به تولید اقتصادی ۵ میلیون تن در سال با در نظر گرفتن ایجاد تنوع و افزایش ارزش افزوده در محصولات تولیدی، نائل می آید.

مهندس صادقی اظهار داشت : برنامه ریزی و انجام اقدامات مورد نیاز به منظور تولید ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد با انجام بهینه سازی و تعمیرات مورد نیاز یکی از اهداف فعلی ذوب آهن اصفهان می باشد در این راستا برنامه تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۱ در حال پیگیری و انجام است. همچنین اقدامات دیگری از جمله احداث واحدهای گندله سازی ، توسعه و به ظرفیت رسانی واحد تولید آهن اسفنجی ،‌ افزایش یک کنورتور یا کوره قوس الکتریکی به بخش فولادسازی و … در حال انجام و تکمیل است .

مدیرعامل ذوب آهن به موفقیت این شرکت در صادرات محصول به کشورهای اروپایی و تلاش در جهت جذب سرمایه اشاره نمود و گفت : کیفیت محصولات ذوب آهن به ویژه برای مشتریان اروپایی در سال های نه چندان دور باعث شده بود که حتی در دوران تحریم نیز بسیار پیگیر خرید از ذوب آهن باشند ولی روش پرداخت معمول در اروپا ( اعتبارات اسنادی ) و چالشهای ناشی از تحریم های بانکی مانع به سرانجام رسیدن مطلوب کار بوده است . بعد از تفاهم انجام شده ( برجام ) این همکاری ها شکل جدی تری به خود گرفت به طوری که هم اکنون تنها در بخش آف تیک ( تامین مالی با ضمانت صادرات ) پنج شرکت از کشورهای اتریش ، ایتالیا ، هند و دو شرکت از آلمان خواهان همکاری با ذوب آهن اصفهان هستند و درخواست خرید محصولاتی چون چدن ، شمش و سایر محصولات ذوب آهن اصفهان را در این قالب را دارند.

ضمن اینکه وجود معادن مواد اولیه ی تولید فولاد، انرژی و نیروی انسانی متخصص، همچنین دسترسی به آب های آزاد از جمله مزیت های سرمایه گذاری برای تولید محصولات صنایع معدنی و فولادی درایران می باشد. در این خصوص انجام مذاکره با سرمایه گذارنی از کشور چین و آلمان به منظور جذب سرمایه جهت تامین مواد اولیه و اجرای طرح های توسعه ای شرکت در حال انجام می باشد

منبع: ارک نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24