Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت تامین سرمایه آرمان امروز رسما از محصول جدید خود رونمایی کرد...

رونمایی رسمی تامین سرمایه آرمان از محصولی جدید

بورس24 : شرکت تامین سرمایه آرمان امروز رسما از محصول جدید خود رونمایی کرد. 

شرکت تامین سرمایه آرمان صندوقی با نام سپاس راه اندازی کرده که این صندوق، مخاطبانی خاص دارد. صندوق سپاس، کالایی متفاوت برای بخشی از جامعه که حساسیت های ویژه شرعی را در دریافت سود دارند با دیدی اغنایی ایجاد شده است.

پرتفوی این صندوق بر اساس اوراق اسلامی، خرید و فروش سهام و سپرده قرض الحسنه است. محمودرضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در مراسم رونمایی از این صندوق گفت: صندوق سپاس سود تضمین شده نخواهد داشت و سود آن با توجه به نرخ اوراق موجود در بازه ۱۵ تا ۲۰ درصد قابل پیش بینی است. این صندوق زیان ده نخواهد بود. 

صبح امروز تامین سرمایه آرمان در راستای تنوع بخشی به سبد محصولات خود از صندوق سپاس رونمایی کرد.

این صندوق با توجه به شرایطی که دارد برخی ملاحظات متشرعین که وسواس زیادی در نوع سرمایه گذاری خود دار را اغنا می کند وی می تواند شرایط مناسبی را برای مولد نمودن سرمایه های این افراد با بازدهی مناسب ایجاد کند.

محمود رضا خواجه نصیری مدیر عامل تامین سرمایه آرمان در آیین رونمایی از این صندوق در جمع خبر نگاران گفت: دسترسی به بانک ها و پیشخوان های ارائه خدمات پول به سادگی انجام می شود و باید در تلاش باشیم در جهت توسعه و تعمیق جایگاه بازار سرمایه گام برداریم و سهم بازار سرمایه را در بازار مالی کشور افزایش دهیم.

وی گفت: صندوق سپاس از جمله صندوق های قابل معامله در بورس با پرداخت سود ماهیانه است و بر اساس پیش بینی و شرایط حال حاضر، نرخ اوراق موجود در محدود 15 تا 20 درصد خواهد بود .

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان گفت: نکاتی در مورد صندوق های بادرآمد ثابت وجود داشت که  بحث های متعددی را به همراه داشت از جمله اینکه  برخی از رسانه ها و تحلیل گران معتفدند که صندوق های درآمد ثابت که امروز فعال اند چون بخش عمده منابع آنها در بانک ها سپرده گذاری می شوند ابزار بازار پول هستند که از آستین بازار سرمایه سر برآوردند، بنابراین اگر کسی بدون توجه به ساختار و در آمد های این صندوق ها اقدام به سرمایه گذاری کند عملا محصولی را از بازار سرمایه خریداری کرده که بدل محصول بازار پول است.  

وی ادامه داد: بنابراین علی رغم اینکه توانستیم بیش از 120 هزارمیلیارد تومان از طریق صندوق های با درآمد ثابت جذب منابع کنیم اما وقتی در بازار سرمایه به عنوان محصول به آن نگاه می کنیم تمام این سهم ازآن بازار سرمایه نیست .

خواجه نصیری گفت: عملا صندوقی درآمد ثابتی با ماهیت بازار سرمایه نداریم و از 124 هزار میلیارد تومان نقدینگی صندوق های درآمد ثابت 60-70 هزار میلیارد سهم بازار پول است.

وی ادامه داد: ممکن است سرمایه گذارانی باشند که به دلیل ذائقه خود در نوع سرمایه گذاری ترجیح می دهند از سپرده های بانکی که درآمد ثابت دارند به خاطر ماهیتش سود نگیرند، یا از سوی دیگر ارزیابی کنند که ریسک سیستم بانکی در آینده افزایش خواهد داشت و نمی خواهند سرمایه گذاری کننددر نتیجه به دنبال محصولی هستند که ریسک بازار سهام را نداشته باشند سه گزینه داریم اما محصولی برای این تقاضا نداریم .

مدیر عامل تامین سرمایه آرمان گفت: در تلاشیم تا در صندوق سپاس چند کار انجام دهیم اولا مدیریت اسلامی ثروت را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که حرف از مدیریت مدیریت اسلامی ثروت می زنیم و سود ما از محل بانک ها نیست اولین سوال این است که آیا سود بانکی اسلامی نیست؟

او ادامه داد: بر آن نیستیم که این را بگوییم عمدتا در نوع سرمایه گذاری که بانک ها انجام می دهند، سپرده گذاری می کنیم و قرارداد می بندیم و بانک به عنوان یک عامل سود می پردازد. اثبات اینکه واقعا منابع در یک فضای مولد مشارکتی استفاده شده است یا خیر محل بحث است. 

وی تاکید کرد: وقتی بانک ها زیان عملیاتی چند هزار میلیاردی دارند این نشان می دهد، رابطه یک به یک نیست. بنابراین برای کسانی که وسواس دارند اثبات کامل این شفافیت که آن ها را اغنا کند وجود ندارد؛ در جامعه با برخی افراد روبرو هستیم که از بعد اغنایی به دنبال یک شفافیت هستند، بدون اینکه بخواهیم سود سپرده بانکی را از شرعی بودن زیر سوال ببریم دوست داریم از دیدگاه اغنایی و ایجابی صندوق سپاس را به سمتی ببریم که این اغنا را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

خواجه نصیری گفت: عمده تاکید ما در سپاس این است که سود حاصل ناشی از اوراق اسلامی باشد، مثل صکوک مشارکت، صکوک اجاره، صکوک استصناع، مرابحه و معاملات سهام.

او گفت: سعی می کنیم منابع مالی مادامی که در بخشی سرمایه گذاری نشود در حساب قرص الحسنه باشد.

وی افزود: به هر حال سود محقق شده این صندوق به صورت روزانه در ان ای وی منعکس خواهد شد و عمدتا سرمایه گذاری در بخش هایی است که اعلام شد  و سعی کردیم ناظری نیز داشته باشیم ،انجمن مالی اسلامی را به عنوان ناظری بر اجرای درست تعهدات داریم.

خواجه نصیری در پایان این نشست تصریح کرد: این محصول، یکی از محصولات سرمایه گذاری کم ریسک است که مختص بازار سرمایه است و سرمایه گذاران با هر میزان سرمایه ای می توانند برای سرمایه گذاری ورود کنند. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24