Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حمید اعرابی، فعال حقیقی بازار سرمایه درخصوص ماجرای خرید ٨٠٠هزار سهم از شرکت « های وب» در روز ٢۵ شهریور ماه به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: در روز یاد شده ، بنده در مسیر رفتن به یک مسافرت بودم که به وسیله اینترنت همراه با سرعت «E» توانستم به صورت آنلاین حدود ١٠ «اردر» ١٠٠ هزار سهمی در سامانه ثبت کنم و در کمال تعجب توانستم با وجود امکانات محدود، ٨٠٠هزار سهم «های وب» را در میان انبوهی از تقاضا و صف خرید حدود ٣٠٠ میلیونی سهم به صورت یکجا خریداری کنم!

پیگیری خرید پرحاشیه یک حقیقی در «های وب» / حمید اعرابی : اگر خودم نخریده بودم فکر می کردم تقلب شده... / سهم را فروختم!

بورس24 : بیشتر فعالان بازار سهام روز 22شهریور ماه را به خاطر می آورند.همان روزی که عرضه اولیه سهام «های وب» با تمام حواشی خود انجام شد. اما، حاشیه های این شرکت زمانی رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت که یک حقیقی یک روز معاملاتی پس از این عرضه در روز 25 شهریور ماه توانست در میان صف خرید سنگین سهم صاحب 800 هزار برگه سهم داده گستر نوین شود!

پس از انجام این معامله عجیب شائبه تبانی و فساد در این عرضه مورد توجه اضلاع مختلف معامله از جمله خریدار ، بورس ، شرکت فناوری و ناشر سهم ایجاد شد.اما در حالی که همه با تعجب رخدادهای «های وب» را پس از عرضه اولیه و آن معامله شگفت انگیز دنبال می کردند در روز سوم ،یعنی 26 شهریور آن حقیقی معروف سهم خود را با شناسایی سودی بسیار ناچیز در مقابل حجم سهامی که به دست آورده بود عرضه کرد تا نشان بدهد که از به دست آوردن چنین سهم باد آورده ای چندان راضی هم نیست.

اما در روز سوم بازهم رخداد روز قبل تکرار شد و چند کد توانستند یک میلیون و 600 هزار سهم «های وب» را به شکل بادآورده به دست آورند،لذا بورس تهران این حجم از معاملات را باطل اعلام کرد.تصور بازار این بود که آن 800 هزار سهمی که روز قبل به شکل بادآورده خریداری شده بود در روز یک شنبه 26 شهریورماه عرضه شده است در حالی که شواهد و قرائن از تکرار یک گاف نرم افزاری در این سهم پرحاشیه حکایت داشت.

با تمام این تفاسیر، کد حقیقی مذکور در روز 26 شهریور ماه ، باز هم 800هزارسهم خود را در بازار عرضه کرد تا هیچ گونه شائبه ای در بازار مبنی بر دخالت و رانت و یا «کد به کد» شدن وجود نداشته باشد. اخیرا هم این فعال شناخته شده حقیقی در کانال تلگرامی خود خواستار پیگیری این موضوع از سوی بورس بوده است...!!!

این پیام تلگرامی سبب شد تا به سراغ حمید اعرابی برویم و چند و چون ماجرا از خود وی جویا شویم چرا که تا قبل آن تصور می شد خود وی نیز در به دست آوردن این 800 هزار سهم ، دستی بر آتش داشته است؛اما...

حمید اعرابی، فعال حقیقی بازار سرمایه درخصوص ماجرای خرید 800هزار سهم از شرکت « های وب» در روز 25 شهریور ماه به خبرنگار بورس24 گفت: در روز یاد شده ، بنده در مسیر رفتن به یک مسافرت بودم که به وسیله اینترنت همراه با سرعت «E» توانستم به صورت آنلاین حدود 10 «اردر» 100 هزار سهمی در سامانه ثبت کنم و در کمال تعجب توانستم با وجود امکانات محدود، 800هزار سهم «های وب» را در میان انبوهی از تقاضا و صف خرید حدود 300 میلیونی سهم به صورت یکجا خریداری کنم!

اعرابی گفت: هر شخص دیگری هم این میزان سهم را به صورت یکجا خریداری می کرد ، بنده یکی از معترضان آن بودم و به سایر اهالی بازار حق می دهم که اعتراض کنند و اگر شخص دیگری این سهام را می خرید بدون شک فکر می کردم که تقلبی صورت گرفته است. این در حالی است که در طی چندین سال فعالیت بنده در بازار سرمایه ، با چنین موضوعی مواجه نشدم.

بدون اجبار، فروختم...

اعرابی در برابر این سوال که خرید سهمی که صف خرید میلیونی دارد چه اعتراضی داشت و چرا با شناسایی سودی محدود در یک روز بعد فروخته شد ، گفت: در روز یک شنبه بنده کل سهام خریداری شده را بدون اجبار از سوی هیچ نهادی، فروختم چرا که احساس کردم نگهداری این سهم عادلانه و منصفانه نیست و خود را جای افرادی گذاشتم که نتوانستند این سهم را بخرند و با انجام فروش از شائبه تقلب مبرا شدم و دلیل اصلی تبرئه شدن بنده از این شائبه ، خرید دوباره سهم توسط کد های حقیقی و حقوقی به تعداد بالا مشابه خرید سهم توسط بنده بود.

از این فعال حقیقی بازار سرمایه پرسیدیم که دلیل اصلی این مشکلات چه بود؟ که گفت: به نظر من جای تعجب دارد چرا که چنین موردی را ندیده ام و تاکنون برایم اتفاق نیفتاده است. شرکت مدیریت فناوری اطلاعات بورس هم در حال حاضر قرار است در خصوص این موضوع پاسخ مکتوب بدهد که هنوز پاسخی ارائه نداده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت کارگزاری که خرید شما را انجام داده مورد بازخواست و جریمه واقع شده است؟ گفت: این شرکت کارگزاری توسط هیچ نهادی جریمه و بازخواست نشده است چرا که مشکل از نرم افزار معاملاتی بورس است و بنده هم متعجب هستم که چرا این اتفاق رخ داده است.

اعرابی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا هنوز شما پس از ابطال معاملات در روز دوم ، سهم خود را نگه داری کردید ، تاکید کرد: بنده در روز سوم همه 800هزار سهم خود را فروخته ام. ولی بدون اجبار بورس این فروش انجام شده است.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24