Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بله؛ عرضه اولیه «به پرداخت» برای گروه مالی ملت شیرین است چون دست کم نیمی از حدود ١٠ درصد سهم عرضه شده را در قیمت های بالای ٢٢٠٠ تومان در بازار عرضه می کند و این گونه می شود که بهترین پرداخت توسط «به پرداخت» برای این گروه رقم می خورد.اما دقیقا از همان روز سهم با ضعف تقاضا مواجه می شود و تا دیروز که در قیمت های ١٩٠٠ تومانی یعنی ١۵ درصد پائین تر از بالاترین نرخ فروخته شده به بازار با حمایت قابل توجهی مواجه نمی شود!

بهترین پرداخت «به پرداخت» برای گروه مالی ملت / فروش پرسود در حدود ٢٣٠٠ تومان ؛ نخریدن سهم در ١٩٠٠ تومان!

بورس24 : «به پرداخت» ، شرکتی وابسته به بانک ملت که تاسیس شد تا بهترین پرداخت ها را برای مشتریان و سهامداران رقم بزند در حال زیان رسانی به سرمایه گذاران است.!

«پرداخت» یکی از سهم های تازه وارد بورسی است که با عرضه بیش از 47میلیون سهم از اواخر تیرماه با قیمت عرضه اولیه 1750 تومانی به بازار سهام ورود پیدا کرده است و ظرف مدت کوتاهی توانست تا نرخ های حدود 2300 تومانی خود را برساند و بازدهی حدود 30 درصدی برای سهامداران را ثبت کند.

پس از عرضه اولیه 47 میلیون سهمی و با وجود تقاضای نسبی توسط سهامداران با مدیریت گروه مالی ملت ظرف کمتر از 10 روز پس از ورود «به پرداخت» به بازار سرمایه بیش از 50 میلیون سهم در بازار سهام عرضه می شود.بررسی ها نشان می دهد که در روز هفتم مردادماه سال جاری عرضه بیش از 49 میلیون سهمی بر روی نماد «به پرداخت» در قیمت های حدود 2260 تومانی انجام می شود و بخش قابل توجهی از این عرضه ها توسط شرکت گروه فن آوران هوشمند بهسازان فردا و با مدیریت گروه مالی ملت انجام می شود و بدین ترتیب مالکیت سهامدار عمده در این شرکت از 900 میلیون سهم به حدود 860 میلیون سهم می رسد.

بله؛ عرضه اولیه «به پرداخت» برای گروه مالی ملت شیرین است چون دست کم نیمی از حدود 10 درصد سهم عرضه شده را در قیمت های بالای 2200 تومان در بازار عرضه می کند و این گونه می شود که بهترین پرداخت توسط «به پرداخت» برای این گروه رقم می خورد.اما دقیقا از همان روز سهم با ضعف تقاضا مواجه می شود و تا دیروز که در قیمت های 1900 تومانی یعنی 15 درصد پائین تر از بالاترین نرخ فروخته شده به بازار با حمایت قابل توجهی مواجه نمی شود!

علیرضا کدیور مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معین ملت وابسته به گروه مالی ملت در برابر این سوال خبرنگار بورس24 مبنی بر این که دلیل عدم حمایت در خور توجه گروه مالی ملت از سهم «به پرداخت» چیست آن هم در شرایطی که نیمی از 10 درصد عرضه شده در بازار در قیمت های حدود 2300 تومانی به سهامداران خرد فروخته شده است؟؟ ؛ گفت : ما روز یک شنبه از سهم حمایت کردیم اما چون کدهایی که سهم «به پرداخت» را مورد حمایت قرار می دهند زیر یک درصد است در سامانه مدیریت فناوری بورس این حمایت ها در قالب فلش سبز قابل رصد نیست.

«به پرداخت» ملت در حالی در نرخ های زیر 2000 تومانی به حال خود رها شده که در بخش عملیات و اعتبار داخلی و بین المللی در شرایط مناسبی قرار دارد.

اخیرا نام «به پرداخت» در میان 100 شرکت دارای تراکنش بالا در جهان در رتبه بیستم به چشم می خورد ؛ حال آن که ضعف گروه مالی ملت در بازارگردانی و حمایت درست از سهم سبب شده تا ارزش بازار شرکت 1800 میلیارد تومان رقم بخورد در شرایطی که شرکتی همچون آسان پرداخت پرشین با رتبه بین المللی پایین تر و البته قدمت کمتر نسبت به «به پرداخت» بیش از 2700 میلیارد تومان در بورس ارزش داشته باشد یعنی حدود 1000 میلیارد تومان بیشتر از «پرداخت»!

نسبت قیمت به درآمد «به پرداخت» در حالی در محدوده 7 مرتبه سیر می کند که P/E سهم مشابه این صنعت یعنی «آپ» از عدد 10 مرتبه هم عبور کرده است!

گروه مالی ملت که با احتساب موجودی صندوق های سرمایه گذاری در اختیار خود و منابع نقدی یا نقدشونده خود به بیش از 3000 میلیارد تومان منابع مالی دسترسی دارد نتوانسته در ماه های گذشته در بازارگردانی و حمایت از سهم بانک ملت و زیرمجموعه های آن به خوبی عمل کند تا جایی سهام خود بانک ملت به عنوان تنها بانک بزرگ سود ده بازار سهام نتوانسته از مرز قیمت اسمی 100 تومانی عبور کند و هم اکنون 96 تومان در بورس تهران قیمت دارد!

این احتمال وجود دارد که با خبر بدی که برای شرکت های تراکنشی بازار سهام آمده و با نظر بانک مرکزی و ابلاغیه مدیرعامل شاپرک همه آن ها ملزم به کاهش کارمزدها شده اند سهام ارزنده ای همچون «به پرداخت» ملت به دلیل این خبر در کنار سوء مدیریت در بازارگردانی بازهم دستخوش نوسان از نوع قرمز باشد.

مهمترین شرکت های تراکشی بازار سهام «به پرداخت ملت» ، آسان پرداخت پرشین، ایران کیش و تجارت الکترونیک پارسیان با ارزش بازاری حدود 5000 میلیارد تومان هستند.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24