Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در تشریح تصمیم اخیر درباره کاهش کارمزد شرکت های تراکنشی به قاصدک بورس ٢۴ گفت : نامه مدیرشاپرک محرمانه بود و نباید رسانه ای می شد،فعلا کارمزدها تغییری نمی کند اما شرکت های تراکنشی نباید تعدیل مثبت بدهند و ...

هشدار بانک مرکزی به تراکنشی ها / فعلا تعدیل مثبت ندهید و مراقب رشد قیمت سهم خود باشید

جزئیات تصمیم بانک مرکزی درباره شرکت های پرداخت و نامه اخیر مدیرعامل شاپرک به شرکت های تراکنشی بررسی شد.

ناصر حکیمی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی با اشاره به نامه اخیر بانک مرکزی درخصوص کاهش کارمزد تراکنش ها و تاثیرات آن روی شرکت های انفورماتیکی به خبرنگار بورس24 گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمال دارد که تعدیلاتی در کارمزد ها اتفاق بیفتد، دلیل این که این نامه دراختیار شرکت ها قرار گرفته این است که شرکت ها از تعدیلات مثبت خودداری کنند و مراقب رشد قیمت سهام خود در بورس باشند.

وی افزود: هر ساله حجم تراکنش ها افزایش پیدا می کند و موجب افزایش تعدیلات سنواتی شرکت ها می شود ما فقط این نامه را برای اطلاع داده ایم تا شرکت ها کمی ملاحظه داشته باشند و محافظه کارانه تر تعدیلات سنوانی خود را لحاظ کنند. قرار نیست اتفاق عجیبی رخ دهد و شوکی به سهامداران وارد شود.

وی افزود: به صورت کلی می توان گفت که، ساختار کارمزد ها در حال بررسی است و هنوز چیزی قطعی نشده است. به طور کلی قرار است تصمیماتی در ساختار کارمزد گرفته شود که تعدیلاتی در برخی قیمت ها اتفاق خواهد افتاد.

حکیمی گفت: در حال حاضر کارمزد از ذی نفع «هر کسی که باشد» گرفته می شود . در نتیجه کاهش کارمزد از دو جهت ذی نفع را تحت تاثیر قرار می دهد. از سویی تغییراتی در حجم تراکنش ها و ترکیب آن ها اتفاق می افتد و از سویی دیگر مبلغ کارمزد تراکنش ها کمی تغییر خواهد نمود.

این مقام مسئول در بانک مرکزی گفت: در نتیجه تنها موضوع در حال حاضر این است که شرکت ها با محافظه کاری اطلاعات بدهند چرا که اگر رشد سنگین اتفاق بیفتد ممکن است انتظارات را بر آورده نکند. به هر حال هر اتفاقی طی سال جاری در مورد کارمزد ها رخ دهد، شوک بر انگیر نخواهد بود. سیاست بانک مرکزی این است که هیچ سهامداری متضرر نشود و بازار دچار عدم ثبات نشود.

به گفته وی ، البته این نامه محرمانه و داخلی بوده و برای اطلاع خود شرکت ها نگارش شده است. اگر قرار بود این نامه افشا شود به بورس هم ارسال می شد.

وی در مورد زمان دقیق اجرای اصلاح کارمزد های شرکت های پرداخت گفت: زمان این دستور العمل در مورد تغییر کارمزد ها مشخص نیست چرا که در دست بررسی بوده، ولی در طول امسال و تا پایان سال اتفاق می افتد.

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24