Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

حدود ۶ ماه است که سازمان حمایت حسابرسی کردن وضعیت شرکتها را در سالهای ٩٣، ٩۴، ٩۵ و سال جاری را آغاز کرده و به نظر می رسد نتایج آن برای جلسات هیات تعیین تثبیت قیمت ها و ستاد تنظیم بازار طی هفته آینده آماده شود تا درباره میزان افزایش نرخ تصمیم گیری گردد.

اعلام نتیجه حسابرسی شرکت های لبنی در هفته آینده

بورس24 : چندی پیش علی احسان ظفری رییس هیات مدیره اتحادیه تعاونی های فرآورده های لبنی در مصاحبه ای اعلام کرد که به دلیل اقدام وزارت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی در خصوص خریداری شیر خامی که مورد نیاز تولیدکنندگان فرآورده های لبنی است عرضه و تقاضای شیر خام از تعادل خارج شده و در نتیجه قیمت شیر خام افزایش یافته که در پی آن تولیدکنندگان محصولات لبنی نیز سه فرآورده مهم خود را گران کرده اند.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره آخرین وضعیت افزایش نرخ فروش محصولات لبنی به بورس24 گفت: سازمان حمایت از سال 1393 به بعد دامداران و کارخانجات تولیدی را بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری مورد حسابرسی قرار نداده بود. در این سالها به صورت علی الحساب با 5 تا 6 درصد افزایش قیمت به صورت سالیانه بابت هزینه های سربار موافقت می کرد. اما در سال جاری سازمان حمایت اقدام به حسابرسی کردن شرکتهای مختلف نموده است.

وی افزود: حدود 6 ماه است که سازمان حمایت حسابرسی کردن وضعیت شرکتها را در سالهای 93، 94، 95 و سال جاری را آغاز کرده و به نظر می رسد نتایج آن برای جلسات هیات تعیین تثبیت قیمت ها و ستاد تنظیم بازار طی هفته آینده آماده شود تا درباره میزان افزایش نرخ تصمیم گیری گردد.

کارخانه ها باید به جهاد کشاورزی اعلام نیاز کنند

او در برابر این پرسش که آیا وزارت جهاد کشاورزی و تعاون روستایی اخیرا اقدام به خرید شیر خام حمایتی کرده ابراز داشت: بر اساس قانونی که در مجلس مصوب شده قوه مقننه این اختیار را به وزارت جهاد کشاورزی داده تا در صورتی که مازاد شیر خام وجود داشت به منظور حمایت از دامداران نسبت به خرید آن اقدام نماید. بر اساس این قانون وزارت جهاد کشاورزی می تواند شیر خامی که بیش از جذب کارخانه ها در دامداری ها تولید می شود را به منظور ممانعت از آسیب دامداران خرید تضمینی نماید.

وی تصریح کرد: معمولا وزارت جهاد کشاورزی در مواقعی اقدام به خرید شیر خام می نماید که کارخانه ها قادر به خرید کل شیر خام تولیدی دامداران نیستند و ممکن است آسیب های جدی به دامداران وارد شود. نزدیک به دو سال است که وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی بر اساس این قانون اقدام به خرید شیر خام مازاد کشور می کند. بنابراین اگر اخیرا تعاون روستایی اقدام به خرید شیر خام کرده مبنی بر وجود شیر خام مازاد در کشور بوده است.

باکری افزود: اگر کارخانه های هر استان به جهاد کشاورزی آن استان اعلام کنند که به کل شیر خام تولیدی دامداران نیاز دارند و نیازی به خرید تضمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیست جهاد کشاورزی این وضعیت را به وزارتخانه منعکس خواهد کرد و به دستور وزیر نسبت به قطع خرید تضمینی شیر خام اقدام خواهد شد. اما چنانچه وزارت جهاد بدون اعلام کارخانه ها خرید شیر خام تضمینی را قطع نماید و پس از آن مشخص شود که در استانی مازاد شیر خام وجود دارد این اقدام وزارت جهاد منطقی نخواهد بود.

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران درباره اظهارات اخیر برخی از مسیولان مبنی بر اینکه وزارت جهاد کشاورزی شیر خام مورد نیاز کارخانه های تولید کننده لبنی را از دامداران خریداری کرده، اظهار داشت: اگر سازمان جهاد کشاورزی هر استان اعلام نماید که نیازی به خرید شیر خام تضمینی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی نیست و کارخانه ها تقاضای خرید کل شیر خام را دارند وزارت جهاد کشاورزی قطعا خریدهای خود را قطع خواهد کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24