Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تعادل عرضه و تقاضا در راه است، جایی همین نزدیکی ها آژانس بین المللی انرژی در روز پنج شنبه اعلام کرد که نسبت عرضه و تقاضای جهانی برای نفت خام در سال آینده متعادل خواهد بود. این سازمان دلیل این امر را رشد مصرف دانسته است که باعث استفاده مازاد تولید سه سال گذشته می شود و می تواند جبرانگر افزایش تولید سریع باشد...

پیش بینی آژانس بین المللی انرژی درباره آینده بازار جهانی نفت

بورس24 : آژانس بین المللی انرژی مستقر در پاریس، در گزارش ماهانه نفت خود آورده است که همچنان تقاضای جهانی برای نفت خام روزانه ۱.۶ میلیون بشکه در سال ۲۰۱۷ افزایش می یابد. 

این در حالی ست که طبق برآورد این سازمان، در سال ۲۰۱۸ تقاضای جهانی برای نفت خام روزانه به ۱.۴ میلیون بشکه می رسید.

به گزارش رویترز، آژانس گفته است: "با نگاه به سال ۲۰۱۸، می بینیم که سه چهارم سال، بازار وضعیت تقریبا متعادلی دارد - البته با این فرض که اوپک میزان تولید خود را تغییر ندهد و شرایظ آب و هوایی معمولی باشد."

طبق آمار آژانس بین المللی انرژی، موجودی نفت کشور های صنعتی در ماه آگوست ۱۴.۲ میلیون بشکه کاهش داشته است و به ۳.۰۱۵ میلیارد بشکه رسیده است. با این حال این میزان کماکان ۱۷۰ میلیون بشکه بیشتر از میانگین پنج ساله است.

سازمان کشور های صادر کننده نفت و ۱۱ کشور دیگر در اواخر سال گذشته توافق کردند تا برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و در پی آن، افزایش قیمت نفت، تولید خود را از اول سال ۲۰۱۷ در مجموع روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

در تاریخ ۲۵ می تولید کنندگان تصمیم گرفتند که قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸ به کاهش تولید ادامه دهند.

طبق آمار آژانس بین المللی انرژی عرضه نفت اوپک در ماه سپتامبر ۳۲.۶۵ میلیون بشکه در روز بوده است که ۴۰۰ هزار بشکه از زمان مشابه در سال گذشته کمتر است.

گفتنی است، همچنین طبق آمار آژانس، می توان گفت که میزان پایبندی اوپک به قرارداد کاهش تولید نفت ۸۸ درصد بوده است.

منبع: تابناک 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24