Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در مرداد ماه نیز مبلغ فروش ماهیانه شرکت بسیار بیشتر از تولید آن ماه برای شرکت بود که آن فروش نیز به دلیل درخواست بارگیری و تحویل بالای اعلامی در ماه مذکور از سوی مشتریان بوده است و بورس نیز شرکت را ملزم داشته است مطابق رویه ثابت اعلامی، گزارشات خود را جهت اعلام به عموم روی سامانه کدال قرار دهد .

جزئیاتی از افزایش تولید و فروش ذوب آهن

بورس24 : گزارش تولید و فروش شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مربوط به دوره 7 ماهه سال 96 دیروز از سوی این شرکت منتشر شد. در گزارش مذکور شرکت تولید محصول خود را برابر با 194869 تن اعلام نموده است که نسبت به ماه گذشته افزایش چشمگیری را نشان می دهد. این افزایش تولید گویای عزم شرکت مبنی بر دستیابی به اهداف بودجه خود می باشد. ولی از سوی دیگر فروش مهر ماه محصولات شرکت مورد انتقاد سهامداران قرار گرفته است.

سعید امید قائمی، معاون مالی شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: بنا بر استاندارد مورد استفاده در ثبت آمار فروش شرکت ذوب آهن اصفهان (رویه حسابداری تعهدی) فروش ثبت شده در گزارش 7ماهه نشان دهنده میزان محصولی است که خریداران آن در طول مدت سی روزه مهرماه محصول خود را از شرکت تحویل گرفته و پس از بارگیری آن را از انبار شرکت خارج نموده اند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، محصولی است که در طول مدت مهرماه مخاطرات و مسئولیت و ریسک آن از شرکت به خریدار منتقل گردیده است. لذا این رقم برابر با وجه ریالی وارد شده به شرکت در این یک ماه نمی باشد، زیرا با نگاهی به تابلوی معاملات بورس کالا به راحتی می توان دید که مبلغ معامله شده محصولات تنها در بورس رقمی به مراتب بالاتر از این می باشد. حال آنکه محصولات صادراتی و فروش خارج از بورس نیز به آن اضافه می گردد.

امید قائمی گفت: همانطور که در مرداد ماه نیز مشاهده کردید مبلغ فروش ماهیانه شرکت بسیار بیشتر از تولید آن ماه برای شرکت بود که آن فروش نیز به دلیل درخواست بارگیری و تحویل بالای اعلامی در ماه مذکور از سوی مشتریان بوده است و بورس نیز شرکت را ملزم داشته است مطابق رویه ثابت اعلامی، گزارشات خود را جهت اعلام به عموم روی سامانه کدال قرار دهد .

این مقام مسئول در ذوب آهن اصفهان ادامه داد: لذا فروش سلف در بورس کالا حتی با موعد تحویل مهر ماه زمانی در گزارش فروش شرکت نشان داده می شود که مشتری اقدام به بارگیری و حمل محصول خود از انبار شرکت نماید.

امید قائمی در توضیح اینکه چرا میزان فروش شمش کالایی در دوره 7 ماهه سال 96 بیش از تولید آن بود، افزود: پس از مرحله فولاد سازی در کنورتور، فولاد تهیه شده به قسمت ریخته گری منتقل می شود و در این مرحله به روش ریخته گری مداوم به شمش فولادی تبدیل می گردد. شمش فولادی برای شرکت ذوب آهن طبق الزام سازمان بورس به عنون محصول میانی در نظر گرفته می شود. حال این میزان شمش فولادی تولید شده ای که به تقاضای مشتریان شرکت و با توجه به سیاستهای شرکت جهت فروش مستقیم برنامه ریزی می گردند، به عنوان شمش کالایی در گزارشات آورده می شوند.

وی گفت: لذا مجموع آمار ارائه شده ماهانه بر روی سامانه کدال گویای کل فولاد تولید شده شرکت نمی باشد، بلکه این عدد بیانگر محصول نهایی قابل فروش شرکت است، همانگونه که در گزارش شهریور ماه نیز مشاهده نمودید مجموع تولید محصولات شرکت برای دوره یک ماهه مذکور برابر با 179 هزار تن گزارش شده بود در حالی که کل تولید شمش فولادی برای آن دوره برابر با 219 هزار تن بوده است که مابه التفاوت این اعداد همیشه به صورت موجودی کالای در جریان ساخت در شرکت وجود داشته و رقم قابل توجهی نیز می باشد.

امید قائمی گفت: در نتیجه فزونی میزان فروش بر تولید یک محصول خاص در دوره های گزارشگری به دلیل وجود این میزان از شمش فولادی آماده در ابتدای کارگاه نورد و یا انتهای کارگاه ریخته گری شرکت می باشد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24