Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

پروانه ساخت هم نمی دهند! بیشتر مشارکت‌ های ساختمانی متوقف شده است و برای قراردادهای نوشته شده نیز پروانه صادر نمی‌ شود و مشخص نیست، شهرداری چه تصمیمی دارد. مقامات شهرداری تهران گفته اند « اداره شهر با فروش تراکم دیگر امکان‌ پذیر نیست » و ممکن است، نرخ تراکم را دوباره افزایش دهند...

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک: بازار مسکن همچنان در رکود است / پس از رونق کوتاه مدت، معاملات مسکن دوباره از نفس افتاد

بورس24 : نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت : بازار مسکن همچنان در رکود است و پس از رونق کوتاه مدت، معاملات مسکن دوباره از نفس افتاد. 

عبدالله مکاری‌ فرجی افزود: افزایش قیمت مسکن ناشی از گرانی مصالح ساختمانی است که بر رکود بازار مسکن تاثیر می گذارد.

وی ادامه داد: بیشتر مشارکت‌ های ساختمانی متوقف شده است و برای قراردادهای نوشته شده نیز پروانه صادر نمی‌ شود و مشخص نیستT شهرداری چه تصمیمی دارد. مقامات شهرداری تهران گفته اند « اداره شهر با فروش تراکم دیگر امکان‌پذیر نیست » و ممکن است نرخ تراکم را دوباره افزایش دهند.

فرجی اظهار کرد: اگر شهردار فعلی نرخ تراکم، صدور پروانه و عوارض ساختمان را افزایش دهد حتما بر بازار ساخت‌ و ساز نیز تاثیرگذار خواهد بود.

مکاری‌ فرجی با اشاره به کنترل قیمت مصالح ادامه داد: با کنترل قیمت مصالح، عرضه و تقاضا در بازار همخوانی خواهد داشت و اگر تعاونی‌ها ساختمان‌ ها را بموقع تحویل دهند، افزایش قیمت زیادی را نخواهیم داشت و بازار خرید و نیز فروش رونق خواهد گرفت.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، معاملات مسکن در مهر و آبان را در مقایسه با دوره مشابه پارسال همراه با رکود دانست و گفت: طبق آمار سامانه املاک، معاملات با کاهش همراه بوده است و همچنان در رکود به سر می‌ بریم.

وی بیشترین معاملات در بخش خرید و فروش را مربوط به مناطق جنوبی شهر بیان کرد و ادامه داد: منطقه 4 و نیز مناطق جنوبی شهر، بیشترین خرید و فروش را دارند و املاک در دامنه قیمتی 200 تا 500 میلیون تومانی معامله می‌شود؛ املاک و معاملات بیشتر از این نرخ، در رکود به سر می‌ برد.

مکاری‌ فرجی گفت: معاملات در املاک اجاره‌ ای نیز بستگی به وسع و توان مشتریان دارد و شامل منطقه خاصی نمی شود، البته اجاره‌ بهای املاک با 20 درصد رشد همراه بوده است.

منبع: واحد مرکزی خبر 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24