Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سود این سفرها به جیب کشورهای دیگر می‌ رود به‌ باور قریب به‌ اتفاق صاحب‌ نظران، ارزش حقیقی دلار بیشتر از میزان قیمتی است که هم‌ اکنون در بازار خرید و فروش می‌ شود و دولت با صرف هزینه‌ ای گزاف تلاش می‌ کند این مقدار را کنترل کند، اما...

یک روزنامه اقتصادی: نرخ دلار را واقعی کنید، مردم سفر خارجی زیاد می روند!

بورس24 :به‌ باور قریب به‌ اتفاق صاحب‌ نظران، ارزش حقیقی دلار بیشتر از میزان قیمتی است که هم‌ اکنون در بازار خرید و فروش می‌ شود و دولت با صرف هزینه‌ ای گزاف تلاش می‌ کند، این مقدار را کنترل کند؛ حال آن که در صورتی که ارز خارجی و مشخصا دلار آمریکا قیمت واقعی خود را پیدا کند، به‌ جز اثر روانی منفی کوتاه‌ مدت، موجب پویایی و رونق بخش‌ های مهمی از صنایع داخلی کشور می‌ شود.

سایت انتخاب به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: یکی از بخش‌ های اقتصاد ایران که از حقیقی شدن نرخ ارز منتفع می‌ شود، صنعت گردشگری است که در حال حاضر از دو جنبه از این مساله آسیب می‌ بیند؛ نخست آن که دولت با هزینه‌ ای که صرف پایین نگه داشتن نرخ ارز می‌ کند، در واقع به‌ صورت غیرمستقیم مردم را تشویق به‌سفر خارجی و خرج‌کردن پول‌ هایشان در کشورهای دیگر می‌ کند که ماهیت این امر به‌ مثابه پرداخت یارانه سفر به خارج از کشور است؛ امری که نه‌ تنها سود آن به جیب کشورهای دیگر می‌ رود، بلکه موجب می‌ شود گردشگری داخلی و سفر مردم به نقاطی از کشور که از ظرفیت‌ های گردشگری بالایی برخوردارند از رونق بیفتد.

آسیب دوم این پدیده برای صنعت گردشگری ایران نیز تاثیری است که گردشگران خارجی از این موضوع می‌ گیرند. دلار ارزان در ایران در واقع به‌ معنای ریال گران در آن‌ سوی مرزهای کشور است و این مساله یکی از انگیزه‌ های اصلی گردشگران خارجی برای سفر به ایران، یعنی ارزان بودن سفر به ایران را از آنها می‌ گیرد و توریسم کشور را دچار رکود می‌ کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24