Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیر عامل شرکت بورس در پاسخ به این سوال، مبنی بر اینکه چرا دامنه نوسان عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ محدود است، در سخنانی گفت...

پاسخ حسن قالیباف اصل به یک سوال؛ چرا دامنه نوسان عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ محدود است؟

بورس24 : حسن قالیباف اصل در گفت‌ و گویی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا دامنه نوسان عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ محدود است، گفت: این روش بر اساس مطالعه تطبیقی از سوی بورس اوراق بهادار تهران به سازمان بورس پیشنهاد و در سال گذشته نیز اجرایی شد.

مدیر عامل بورس تهران با اشاره به اینکه روش بوک بیلدینگ در کشورهای دیگر نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: مطالعه تطبیقی بر روی دستورالعمل عرضه اولیه به روش ثبت سفارش دفتری صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه در روز عرضه اولیه یک قیمت پایه تعیین می شود، اظهارداشت: همه مدل هایی که در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفته این است که بر روی قیمت پایه دامنه نوسان تعیین می شود و یکی از حسن‌ های این روش انتشار گزارش ارزیابی قیمت استکه عدم تقارن اطلاعاتی نیز پیرو آن کاهش می یابد.

به باور قالیباف اصل، همه فعالان بازار گزارش را می بینند و یک ذهنیت در مورد قیمت دارند و یک دامنه نوسانی هم تعیین می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دامنه نوسان در دستورالعمل کنونی حداکثر 10 درصد است، اظهار داشت: چیزی که در مطالعه تطبیقی مورد بررسی قرار گرفت، بیشتر از 20 درصد نیست؛ با توجه به اینکه این دستورالعمل به تازگی در حال اجرا است. از این رو اگر نیاز به باز شدن دامنه نوسان تا 20 درصد باشد پیشنهاد آن ارائه خواهد شد.

مدیر عامل بورس تهران افزود: این روشی که برای کشف قیمت انجام می‌ شود مناسب است، وقتی که تقاضای سهام بیشتر از عرضه باشد در همه کشورها نیز تقسیم به نسبت می شود.

مدیر عامل بورس تهران با تاکید بر اینکه در سال جاری متوسط ارزش معاملات روزانه 220 میلیارد تومان بوده است خاطرنشان کرد:قاعدتا نقدشوندگی در بازار باید افزایش یابد،هم اکنون نیز ارزش معاملات در بازار قابل قبول است و جذب شدن عرضه های اولیه نشان دهندهوضعیت مناسب گردش معاملات است.

منبع: اقتصادآنلاین 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24