Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

آنها باید به مجلس گزارش دهند / تولید محصولات بی‌ کیفیت تا کجا؟! سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی ایران در انحصار افراد خاصی قرار گرفته و چندین هزار نفر در این آسیب ها جان خود را از دست داده اند که باید به این وضعیت سر وسامان داده شود. او ادامه داد: هزاران نفر در کشور ما سالیانه قربانی خودروهای بی‌ کیفیت تولید داخل از جمله پراید می‌ شوند که مدت طولانی در کشور تولید شده است...

یک نماینده مجلس: صنعت خودروسازی ایران در انحصار افراد خاصی قرار گرفته / کسی حریف این دو غول‌ خودروساز کشور نمی‌ شود

بورس24 : سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم شورای اسلامی گفت: صنعت خودروسازی ایران در انحصار افراد خاصی قرار گرفته و چندین هزار نفر در این آسیب ها جان خود را از دست داده اند که باید به این وضعیت سر وسامان داده شود.

به گزارش خانه ملت به نقل از روزنامه ۱۹دی: ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس دهم شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به لابی‌ ها و پشت پرده صنعت خودروسازی خبر داد.

وی معتقد است، مسئولان صنعت خودرو باید پاسخ شفاف دهند که صنعت خودروسازی چه آسیب هایی به مردم وارد کرده است.

مشروح این گفت و گو را در ادامه خواهید خواند:

از سال ۹۱، کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر نظارت بر خودروسازان بوده اما به نظر می رسد توفیق آنچنانی بدست نیاروده، آیا دست های پشت پرده نمی گذارند به این قضایا رسیدگی شود یا کمیسیون حریف خودروسازان نمی شوند؟

پرونده‌ ای در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل شده و پس از اعلام نتیجه کمیته اقتصادی این کمیسیون، مسئولان متخلف به دستگاه قضایی معرفی وگزارش آن به مردم اعلام می شود تا دست افرادی که در صنعت خودرو رانت دارند و باند تشکیل داده‌اند رو شود.

در این میدان به تعداد انگشتان دست یا کمی بیشتر، جان ۸۰ میلیون انسان را به مخاطره انداخته‌اند باید بررسی و آسیب شناسی و قوانین صریح و شفاف شود مسئولان صنعت خودرو باید پاسخ شفاف دهند که صنعت خودروسازی چه آسیب هایی به مردم وارد کرده است.

صنعت خودروسازی ایران در انحصار افراد خاصی قرار گرفته و چندین هزار نفر در این آسیب ها جان خود را از دست داده اند که باید به این وضعیت سر وسامان داده شود.

مسئولان صنعت خودروسازی، به فکر ارتقا کیفیت محصولات خود نیستند و تولید محصولات بی‌ کیفیت با انحصار طلبی برخی از آنان، با جان مردم بازی می‌ کند، آنان باید به مجلس گزارش دهند که چه تحولی در این صنعت ایجاد کرده‌ اند و خودروهای تولیدی چه میزان ارتقای کیفیت داشته‌ است.

به نظر شما حق جان باختگان و آسیب دیدگان را می توان گرفت؟

نیروی انتظامی، کارشناسان راهنمایی ورانندگی و کارشناسان دادگستری باید مشخص کنند که چه تعداد و چه نوع خودروهایی باعث خسارت به مردم شده و کسانی که کوتاهی کردند باید از لحاظ شرعی، عرفی و قانونی پاسخگو باشند.

در صورتی که مردم از نقص فنی و کوتاهی مسئولان مربوطه متضرر شده باشند در کمیسیون و محاکم قضایی پیگیری می شود تا حق مردم از صاحبان این صنعت گرفته شود.

آمار تلفات صنعت خودروی ایران از یک جنگ فراتر رفته است

آماری از تعداد کسانی که در خودروها به دلیل نقص فنی آتش گرفتند و آماری از این که چند درصد خودروها غیر ایمن هستند دارید؟

در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی در این خصوص ارائه داد اما آمار تلفات جاده ای و آمار تلفات صنعت خودروی ایران از یک جنگ هم فراتر رفته است؛ به صورت طبیعی در مقابل توپ و تانک یکسری بی گناه هم کشته می شوند اما این که صنعت خودروسازی این همه کشته، معلول و مصدوم و ضررهای مالی برجای بگذارد جای تامل، تحقیق و بررسی دارد.

نظارت سازمان های نظارتی مانند سازمان استاندارد را چگونه می بینید؟

این سازمان ها باید مقوله استانداردسازی را جدی بگیرند استانداردهای خودروسازی ایران باید با استانداردهای بین المللی مطابقت داشته باشد درغیر این صورت به ضرر مردم و به سود خودروسازان است.

بسیاری از قطعات بکار رفته در خودروها استاندارد بین المللی ندارد که باعث انواع تصادفات ناشی از نقص فنی شامل آتش سوزی و انحراف خودرو می شود.

سازمان استاندارد باید پیگیری این قضیه را وظیفه خود بداند؛ در برنامه شش توسعه نیز موارد خوبی به نفع سازمان استاندارد تصویب شد تا پیگیر استاندارد سازی تمام صنایع از جمله صنایع خودرو باشند.

نواقص قانونی، آیین نامه ای و کوتاهی های صاحبان صنعت خودروسازی و دستگاه های نظارتی باید بررسی شود تا با متخلفان برخورد و راهکار ارائه شود.

در مورد پراید چه نظری دارید؟

هزاران نفر در کشور ما سالیانه قربانی خودروهای بی‌ کیفیت تولید داخل از جمله پراید می‌ شوند که مدت طولانی در کشور تولید شده است.

منبع: خانه ملت

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24