Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل آسیا تک : استقبال از شرکت ها برای ورود به شفافیت و بورس نباید به این صورت باشد، سایر کشورهای مشابه ایران از ورود شرکت ها به شفافیت استقبال بهتری می کنند. امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف شرکت هایی همچون آسیاتک برای عرضه مشخص شود. ان شاالله به جایی نرسد که بگوییم از عام گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را خاص کنید...

چهل روز معطلی آسیا تک برای عرضه اولیه؟علت چیست؟هیچی هیچ...

بورس24 : از معارفه شرکت هایی که قرار بود در بورس عرضه اولیه شوند نزدیک به دو ماه می گذرد و هنوز خبری از عرضه اولیه این شرکت ها نیست. از جمله شرکت هایی که معارفه شده و عرضه نشده اند می توان به توزیع ترانسفورماتور زنگان، توسعه نفت و گاز پرشیا، تامین سرمایه امید و آسیاتک اشاره کرد، پیگیری های بورس24 از این شرکت ها حاکی از آن است که اطلاعات این شرکت ها به بورس ارسال شده و هیچ گونه نقص مدارکی هم وجود ندارد و ظاهرا سازمان بورس است که مانع از عرضه اولیه های سهام می شود.

دلیل این موضوع نیز مبهم بوده و توضیح مشخصی به شرکت ها و حتی خبرنگاران داده نمی شود. پس از پیگیری های زیاد بورس24 حسن امیری معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار این موضوع را به شدت تکذیب کرد و گفت: سازمان بورس هیچ گونه ممانعتی ندارد و عدم عرضه اولیه اصلا به این سازمان مربوط نیست.

پس سوال اینجاست که اگر مدارک شرکت ها تکمیل شده دلیل عدم عرضه چیست؟ شرکت هایی که به سمت شفافیت و عرضه می روند چه باید بکنند و آیا این رفتار برای ورود به بورس که شاخص اقتصادی کشور به حساب می آید دلیل موجهی دارد؟ و آیا اساسا سایر کشورهایی که اقتصاد و بازار سرمایه ای مشابه ایران دارند به این صورت عمل می کنند؟ چرا و چراهای دیگر...

محمدعلی یوسفی زاده مدیر عامل شرکت آسیا تک در گفت و گو با بورس24 در خصوص عدم عرضه اولیه این سهم در بازار بیان داشت: ما خودمان هم نمی دانیم دلیل این عدم عرضه چیست. شرکت آسیا تک تمامی اطلاعات و مدارک مدنظر بورس را به سازمان بورس تحویل داده و هیچ گونه نقص مدارکی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از آخرین ارسال اطلاعاتی که به بورس از طرف شرکت آسیاتک انجام شده مدت زیادی می گذرد و مجموعه آسیاتک چندین بار تماس و پیگیری های خود را با بورس انجام داده و آن ها نیز اعلام کرده اند که نقص مدارکی وجود ندارد و همه چیز تکمیل است.

وی بیان داشت: دلیل این عدم عرضه بر ما هم پوشیده است و شرکت بورس تمامی مدارک و مستندات آسیا تک را پذیرفته و بیان داشته نقصی وجود ندارد اما به نظر می رسد این سازمان بورس است که با عرضه اولیه سهم در حال حاضر مخالفت می کند. پیگیری های ما هم از این سازمان بی نتیجه مانده است.

یوسفی زاده عنوان کرد: بارها درخواست داده شده که چنانچه نقص مدارکی وجود دارد اعلام بفرمایید تا اقدام کنیم اما به ما ابلاغ شده که تمامی مدارک کامل است و نیازی به ارسال مدارک مجدد نیست در نتیجه ما به عنوان یک شرکت در صف عرضه اولیه دلیل این عدم عرضه و ممانعت سازمان بورس بر این موضوع را نمی دانیم.

وی اظهار نگرانی کرد: آیا ورود به بورس و شفافیت باید به این صورت باشد؟ آسیا تک یک شرکت شفاف و موفق بوده و این که عرضه اولیه سهم بعد از مدت طولانی از تکمیل مدارک هنوز صورت نگرفته جای تامل دارد. سوال اینجاست که شرکت ها پس از معارفه و ثبت در لیست شرکت های سهامی عام چرا باید این قدر معطل بمانند.

مدیرعامل شرکت آسیا تک بیان داشت: سازمان بورس باید دلیل عدم عرضه را اعلام نماید و شرکت ها را بیش از این در ابهام نگه ندارد. این ابهام منجر به دلسردی شرکت ها برای ورود به بورس می شود همان طور که آسیاتک کم کم دلسرد شده و با خود می گوید کاش برای عرضه در بورس اقدام نمی کردیم.

وی بیان داشت: استقبال از شرکت ها برای ورود به شفافیت و بورس نباید به این صورت باشد، سایر کشورهای مشابه ایران از ورود شرکت ها به شفافیت استقبال بهتری می کنند. امیدواریم هر چه سریعتر تکلیف شرکت هایی همچون آسیاتک برای عرضه مشخص شود. ان شاالله به جایی نرسد که بگوییم از عام گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را خاص کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24