Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

این شرکت از ابتدا و در اوج فعالیت خود ٢٠٠هزار دستگاه تلویزیون می کرد و در دوره خود بزرگترین تولید کننده لوازم صوتی محسوب می شد.در دهه های ۶٠و ٧٠نیز روند تولید شرکت، رو به رشد بود ولی با ورود نسل های جدید تلویزیون های ال سی دی و ... پارس الکتریک نتوانست حرکت رو به جلویی داشته باشد و حتی موفق به شراکت با هیچ شرکت خارجی نشد. به همین دلیل مراحل افول این شرکت به خصوص در دهه ٨٠بیشتر نمود داشت. در دهه ٩٠هم زمزمه تعطیلی کارخانه بسیار به گوش می رسید تا جایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی هفتمین رئیس‌جمهور ایران، پیش از پیروزی در انتخابات و درمناظره انتخاباتی خود انتقاد کرد که چرا پارس الکتریک خانه کبوتران شده است...

علت توقف ١٠ ماهه نماد پارس الکتریک اعلام شد / «لپارس» هنوز خانه کبوتران است؟ ؛ امیدی به بازگشایی نماد هست ، نیست!؟

بورس24 : تلویزیون 14اینچی قدیمی و رادیو برای دو نسل گذشته نوستالورژی خاصی دارد به خصوص با دیدن برند «پارس الکتریک» خاطرات زیادی برای ما و نسل گذشته مان زنده می شود. «پارس الکتریک» کارخانه تولیدکننده لوازم صوتی و تصویری ایرانی است که در سال 41 به دست محمدتقی برخوردار در خیابان آزادی تهران بنیانگذاری شد. این شرکت پس از انقلاب سال ۵۷ مصادره شد و تحت نظر سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و از سال ۷۱ زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی است.

این شرکت از ابتدا و در اوج فعالیت خود 200هزار دستگاه تلویزیون می کرد و در دوره خود بزرگترین تولید کننده لوازم صوتی محسوب می شد.در دهه های 60و 70نیز روند تولید شرکت، رو به رشد بود ولی با ورود نسل های جدید تلویزیون های ال سی دی و ... پارس الکتریک نتوانست حرکت رو به جلویی داشته باشد و حتی موفق به شراکت با هیچ شرکت خارجی نشد. به همین دلیل مراحل افول این شرکت به خصوص در دهه 80بیشتر نمود داشت. در دهه 90هم زمزمه تعطیلی کارخانه بسیار به گوش می رسید تا جایی که در زمان انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی هفتمین رئیس‌جمهور ایران، پیش از پیروزی در انتخابات و درمناظره انتخاباتی خود انتقاد کرد که چرا پارس الکتریک خانه کبوتران شده است.

به هر حال این شرکت سهامدارانی دارد که با توجه به تعطیلی و مشکلات عدیده آن ، نیاز به حمایت دارند ، نه این که با بی توجهی مدیران شاهد تعطیلی کارخانه یا متوقف شدن نماد آن در بورس باشیم. شرکت پارس‌ الکتریک‌ که در سال 94به مدت 5ماه متوقف بود پس از آن با قیمت 6840ریال بازگشایی شد و تا بهمن سال 95 روی تابلو معاملاتی حاضر شد؛ اما از 25بهمن سال گذشته تاکنون همچنان متوقف است.

جالب است بدانید که در سال 94 نماد شرکت 54 روز کاری در تابلوی معاملات حضور داشت و طی این مدت هر چند کوتاه شاهد رشد 62 درصدی قیمت سهام بود و قیمت سهم آن از 686 تومان( 8اردیبهشت) به 859 تومان در 29( تیر) رسید تا جایی که نماد شرکت پس از آن از سوی سازمان متوقف گردید. این شرکت 30 میلیارد تومانی سود هر سهم سال مالی اسفند 96 را 350 ریال پیش بینی کرده ودر 6ماهه حسابرسی نشده شرکت 254ریال معادل 73درصد از سود خود را پوشش داده است.

از طرفی هم مشکل هیات مدیره شرکت با تغییرات مدیریتی در هلدینگ "شستا" کمی پیچیده تر شده است و باید ابتدا منتظر بمانیم تا ببینیم سایست های هیات مدیره جدید چگونه بوده و تاثیرات آن بر "لپارس " چه نمودی دارد. به هر حال امیدواریم در این راستا سهامدار عمده نیز همکاری های لازم را با شرکت به عمل بیاورد.

با وجود برنامه ها و استراتژی هایی که مدیر عامل این شرکت مطرح کرده هنوز نماد شرکت از بهمن سال گذشته متوقف مانده و شرکت پیش بینی ها و گزارشات سال 96 خود را ارائه نداده است ؛ سازمان بورس هم طی تماسی «آب پاکی را روی دستمان ریخت» و تاکید کرد تا زمانی که وضعیت هیات مدیره و گزارشات مالی آن مشخص نشود ، نمی توان امیدی به بازگشایی داشت.

امیدی به 96نیست ، آینده دور در انتظار است...!!

سوالی دارم که از مدیر شرکت می پرسم ؛ شما که در مشارکت با هر شرکتی «نه» می آورید چگونه می توانید انتظار پیشرفت داشته باشید؟ از کارتن البرزتان چه خبر؟ ظاهرا تکنولوژی آن قدیمی و فرسوده است ، برنامه تان چیست؟ مشکلات شرکت ساخت و تولید قطعات الکترونیک سیرجان حل شد؟ برای واحد قزوینتان چه برنامه ای دارید؟ فروش ملک اسفندیار چه شد؟ آیا به تقاضای رایتل برای خرید زمین کرج «آری» خواهید گفت؟ آقای مدیر؛ اگر کمی شفاف عمل کنید به جایی بر نمی خورد!!!

به هر حال این شرکت و مشکلاتش نباید سهامدار عمده را نسبت به سهم بی تفاوت نماید بلکه به هر حال سیاست کل مجموعه می تواند وضعیت این شرکت زیر مجموعه را تحت تاثیر قرار دهد!

یک منبع آگاه در شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت شرکت پارس الکتریک و مشکلات این شرکت به خبرنگار بورس24 گفت: مشکلات پارس الکتریک شامل برنامه های آینده شرکت، وضعیت مدیریتی و برنامه هایی است که ما به عنوان سهامدار در این شرکت داریم.

وی گفت: پارس الکتریک به هر حال به دنبال احیاء برند است و از گذشته به دنبال این بوده که بتواند به سمت تولید محصول برود، در این سه سال اخیر شرکت درخواست اجرای پروژه هایی را داشته است اما باید توجه کنیم که به هر حال درآمد شرکت در حال حاضر از اجاره فضای بخشی از کارخانه کسب می شود که از نظر ما اصلا خوشایند نیست.

وی ادامه داد: برنامه آتی بلند مدت برای شرکت وجود دارد، ولی نمی توان فعلا طرح های آن را اعلام کرد و البته تا پایان سال 96 اتفاق خاصی در مورد سود دهی نمی افتد.

به گفته وی، گرچه مدیرت فعلی احیای برند را در دستور کار دارد ولی باز هم مشخص نیست که تامین مالی آن چگونه انجام می شود. البته این نکته هم فراموش نشود که مشکلات زمین های شرکت تا حدودی حل شده است و وضعیت برخی از ساختمان های آن مشخص شده ، همچنین برخی از شرکت های زیان ده نیز در حال حاضر متوقف شده اند تا کاهش هزینه داشته باشند.

وی گفت: سهامدار عمده نیز با بخشی از امکانات موجود در شرکت پروژه هایی را ایجاد خواهد نمود، اما همه این موارد در بلند مدت مسیر خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت انتخاب هیات مدیره این شرکت نیز گفت: تغییرات هیات مدیره در خود هلدینگ موجب شده که در مورد ترکیب اعضای هیات مدیره شرکت پارس الکتریک هنوز به جمع بندی نرسند. 9هلدینگ زیر مجموعه "شستا" به دلیل تغیرات مدیریتی در "شستا" ، هنوز هیات مدیره قطعی ندارد و طی هفته آینده قطعی می شود.

این منبع آگاه در مورد بازگشایی نماد این شرکت نیز گفت: طی هفته های گذشته با سازمان بورس مذاکراتی انجام داده ایم ، ولی مشکل شرکت عدم حضور اعضای هیات مدیره بوده ، اما به هر حال باید اطلاعات لازم را حتی مبنی بر عدم وجود سود به سازمان بورس ارائه شود تا نماد به زودی بازگشایی شود.

وی گفت: از مدیریت شرکت خواسته ایم هر چه سریع تر پیش بینی سود وموارد قابل افشا را به سازمان ارسال کنند، تا مقدمات بازگشایی نماد فراهم شود هرچند شرکت در سال 96 سود نداشته باشد.

وحید روشن قلب ، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی نیز در همین خصوص به خبرنگار بورس24 گفت: این شرکت هنوز پیش بینی های سال 96 و گزارشات خود را به طور کامل ارائه نداده است.

وق گفت:البته این شرکت مشکل هیات مدیره نیز دارد و هنوز از سوی سهامدار عمده هیات مدیره شرکت منصوب نشده اند که بالاخره برای تصمیم گیری در برنامه های شرکت نقش موثر دارند.

روشن قلب گفت: به هر حال نماد بعید است تا قبل از شفاف سازی های پیش رو بازگشایی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24