Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

از سعید امید قائمی معاون اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان، چند و چون ماجرا را جویا شدیم.این مقام اجرایی که با خبرنگار بورس ٢۴ سخن می گفت درباره تجمع امروز سهامداران ذوب آهن توضیح داد : سهامدارانی که اعتراض کرده اند...

داستان حضور سهامداران ذوب آهن در نمایشگاه چه بود؟ / معاون «ذوب» : حقیقی ها بازهم صبوری کنند ؛ همه چیز درست می شود...

بورس24 : حدود 20 تن از سهامداران شرکت فرابورسی ذوب آهن اصفهان صبح امروز در غرفه این شرکت در نمایشگاه بین المللی «متافو» حضور پیدا کردند تا اعتراض خود را نسبت به عدم رشد قیمت سهام این شرکت در بازار سهام ابراز کنند.آن ها مدعی هستند : وقتی فولاد مبارکه اصفهان 100 درصد رشد کرده پس ذوب آهن هم دست کم باید 30 درصد رشد کند اما اداره نادرست شرکت در کنار برخی تخلفات سبب شده تا هیچ سرمایه گذار جدیدی در بازار سهام به این سهم توجهی نکند!

اردشیر افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن در جمع این سهامداران حضور پیدا کرد و با آن ها به گفت و گو پرداخت.ما از سعید امید قائمی معاون اقتصادی شرکت ذوب آهن اصفهان ، چند و چون ماجرای امروز را جویا شدیم.

این مقام اجرایی که با خبرنگار بورس24 سخن می گفت درباره تجمع امروز سهامداران ذوب آهن توضیح داد : سهامدارانی که اعتراض کرده اند تعداد زیادی نیستند البته همه سهامداران برای ما محترمند ولی  سهامداران اصلی که شمار زیادی از حقیقی ها و حقوقی ها هستند ، امروز حضور نداشتند و اعتراضی هم نکرده اند.

وی تاکید کرد : اگر سهامداران در خصوص اطلاعات شرکت اعتراض دارند باید این نکته را نیز مورد توجه قرار دهند که صورت های مالی 6ماهه مورد تایید حسابرس قرار گرفته و در سامانه کدال افشا شده است. در نتیجه اگر مشکلی در خصوص اطلاعات وجود داشت؛ حسابرس تایید نمی کرد.

مشکلاتی داریم ؛ اما ابهام نه...

معاون اقتصادی ذوب آهن ادامه داد : باید توجه کنیم که بالاخره صورت های مالی ممکن است اشکالات جزئی داشته باشد و به هر حال هر شرکتی بند حسابرسی خواهد شد. اما نمی توانیم، بگوئیم تمام اطلاعات شرکت دچار مشکل و ابهام است. به هر حال خطای انسانی هم در هر موردی ممکن است وجود داشته باشد و ما منکر این موضوع نیستیم.در هر حال باید در این خصوص همه سهامداران کمک کنند تا با تلاش مدیران به نقطه مناسبی که در حد این شرکت است برسیم. ذوب آهن شرکت و برند بزرگی است و به هر حال ضعف ها و نابسامانی های  منحصر به خود را دارد.

وی گفت: بالاخره ممکن است در این بین مدیران مباحثی را مطرح کنند و یا پیش بینی هایی از آینده داشته باشند که سهامدار را امیدوار کند ولی باید قبول کرد که وقتی اطلاعات به صورت رسمی در کدال منتشر می شود، جای ابهام نخواهد داشت و صرفا همان اطلاعات قابل اتکا است. همچنین باید توجه کنیم که حسابرس شرکت حائز رتبه برتر در ایران است در نتیجه امضای آن سند است و ما نیز تبعیت می کنیم. در واقع شرکتی که 4هزار میلیارد تومان فروش دارد به هر حال اشتباهات انسانی در آن وجود دارد، اما انحراف بزرگ و قابل اهمیتی در آن وجود ندارد.

تخلفی ندیدیم، مدرک بدهید ...

وی در خصوص شایعه تخلفات مالی در شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:بنده این موضوع را تائید نمی کنم و اگر کسی مدارکی دارد ، ارائه دهد چرا که قطعا نهادهای مربوطه رسیدگی می کنند.

این مقام مسئول در خصوص موضوع دستکاری در قیمت ها نیز گفت: ما هیچ گونه دستکاری در قیمت های سهام مشاهده نکرده ایم و این اتهام است و همه چیز در بورس کاملا شفاف است. بالاخره  همه چیز در حال تغییر است و ممکن است پیش بینی ها با واقعیت ها تطابق نداشته باشد.

امید قائمی افزود: با خبر هستید که طی روزهای اخیر تعرفه واردات فولاد به نصف کاهش یافت ؛ آیا این در اختیار شرکت است؟ بالاخره موانعی وجود دارد که کلان بوده و از اختیار شرکت خارج است. انتظار ما این است که سهامدارن در کنار ما باشند.

وی گفت: توجه کنید ما طی دوسال گذشته 1100میلیارد تومان زیان داشته ایم که ضمن پوشش این زیان حالا به 118میلیارد تومان سود رسیده ایم؛ به هر حال مدیران شرکت در حال تلاش هستند که با وجود مشکلات خرد و کلان در خارج و داخل شرکت ، ذوب آهن را به جایگاه شایسته ای برسانند. از سهامداران شرکت درخواست می کنیم که بازهم صبوری کنند و مطمئن باشند وضعیت بنیادی شرکت در حال تغییر است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24