Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

ذوب آهن اصفهان ظرف ١٠ روز گذشته در بازار سهام معاملات پرحجمی را تجربه کرده است.این معاملات پرحجم به صف های خرید سهم و بازدهی حدود ٢٠ درصدی این شرکت در فرابورس ایران منتج شده است.این شرکت این روزها با شایعه افزایش سرمایه مجدد ، فروش زمین ، تهاتر بدهی ها با مطالبات تامین اجتماعی و چند گمانه زنی دیگر مواجه است.روح الله فاضل پور مدیر راهبری شرکت های ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با نشریه آتشکار به این شایعات پاسخ داده است...

اخبار داغ از سهم داغ / همه شایعات ذوب آهن تائید شد ؛ البته به طور کلی...

بورس24 : ذوب آهن اصفهان ظرف 10 روز گذشته در فرابورس ایران معاملات پرحجمی را تجربه کرده است.این معاملات پرحجم به صف های خرید سهم و بازدهی حدود 20 درصدی این شرکت در فرابورس ایران منتج شده است.این شرکت این روزها با شایعه افزایش سرمایه مجدد ، فروش زمین ، تهاتر بدهی ها با مطالبات تامین اجتماعی و چند گمانه زنی دیگر مواجه است.

روح الله فاضل پور مدیر راهبری شرکت های ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با نشریه آتشکار به این شایعات پاسخ داده است :

لطفا در مورد افزایش سرمایه شرکت اطلاع رسانی بفرمائید؟

افزایش سرمایه شرکت در دست اقدام است و پیگیری های لازم در این خصوص از طرف شرکت در حال انجام می باشد.

فروش زمین ها و ورود نقدینگی به شرکت در چه مرحله ای قرار دارد؟

پیش بینی فروش زمین های شرکت برای سه ماهه پایانی سال در نظر گرفته شده بود.با این حال تا به امروز 2 مرتبه آگهی فروش اموال مذکور چاپ گردیده که به دلیل عدم وجود مشتری این امر انجام نپذیرفته، لیکن فرآیند فروش توسط کارشناسان مربوطه تا نهایی شدن و حصول نتیجه در حال انجام و پیگیری می باشد.

تهاتر بدهی های ذوب آهن در چه مرحله ای قرار دارد و آیا در این رابطه شفاف سازی لازم جهت انتشار روی سامانه کدال صورت گرفته یا خیر؟

مدارک شرکت جهت تهاتر بدهی ها در رابطه با همان 7600 میلیارد ریال است لیکن در حال حاضر 4090 میلیارد ریال آن انجام شده و قطعی است و ما بقی این مبلغ نیز در حال پیگیری می باشد.

نرخ فروش محصولات به شرکت دوآرت بر چه اساسی است ، لطفا شفاف سازی نمائید؟

نرخ فروش محصول و نحوه وصول آن به شرکت دوآرت عینا مطابق با آئین نامه فروش شرکت ذوب آهن اصفهان می باشد و بین شرکت دوآرت و سایر خریداران خارجی هیچگونه تفاوتی وجود ندارد.

لطفا شفاف سازی های لازم در خصوص شرکت پویش بازرگان ذوب آهن اصفهان را بیان نمایید؟

تمامی صورت های مالی شرکت پویش بازرگان به علاوه اطلاعات تکمیلی این شرکت در سامانه کدال موجود و در دسترس تمامی سهامداران شرکت می باشد.

فروش محصولات شرکت به شرکت پویش بازرگان با چه نرخی صورت می پذیرد؟

کلیه فروش های داخلی از طریق بورس کالا بوده و حتی فروش به شرکت پویش بازرگان نیز به همین منوال صورت می گیرد. لازم به ذکر است قیمت های منعکس شده در گزارشات تولید و فروش بر اساس تناژ فروش و قیمت سبدهای فروش رفته در بورس کالا بوده و مطابق با روشها و رویه های حسابداری منعکس می گردد که مالیات بر ارزش افزوده نیز باید از آن کسر شود.

با توجه به صادرات 50 درصدی محصولات شرکت طی 8 ماهه ابتدای سال جاری و همچنین افزایش نرخ دلار و افزایش نرخ فروش محصولات، آیا شفاف سازی لازم و تاثیر مثبت این امر بر صورت های مالی شرکت اعمال گردیده است؟

با توجه به روند معاملات شرکت طی سنوات گذشته حجم فروش شرکت در ماه های ابتدای سال کمتر و در ماه های پایانی سال بیشتر از میانگین سال می باشد. از طرف دیگر افزایش نرخ محصولات فولادی که منجر به تعدیل و اصلاح درآمدی هر سهم شرکت گردید از ابتدای تابستان سال جاری بوده لذا پوشش 57 درصدی (انحراف 10 درصدی نسبت به میانگین 8 ماهه اول سال) درآمد فروش قابل پیش بینی بود.در نتیـجه افزایش و تثبیـت نـرخ و حجم فـروش در ماه های آتی درصـد پوشش 8 ماهه اول سـال را جبـران می نماید. بنابر توضیحات تکمیلی فوق دستیابی به فروش پیش بینی شده سال قابل انتظار است.

با توجه به روند نزولی قیمت سهام در ماه های اخیر و همچنین اطلاع رسانی مدیریت محترم عامل در خصوص برنامه ریزی در ارتباط با استفاده از بازارگردان در جهت بهبود قیمت، متاسفانه روزانه شاهد روند نزولی و کاهش قیمت در بازار بورس بدون هیچ دلیلی هستیم که به نظر کنترلی هدفدار در جهت جلوگیری از رشد قیمت به دلایلی هستیم. برنامه های شرکت برای مبارزه با این گونه کارها چیست؟البته جای تشکر دارد که در یک هفته گذشته وضعیت سهم واقعا فرق کرده است...

با توجه به تشکیل کمیته شفاف سازی و پاسخگویی به سهامداران و همچنین فعالیت های معاونت مالی و اقتصادی شرکت و مدیریت امور سهام و مجامع، پیگیری های لازم جهت درج اخبار موثق شرکت، شفاف سازی های لازم و همچنین حمایت های لازم از سهم در دستور کار قرار گرفته است.

راهکارهای شرکت جهت جلوگیری از ایجاد شایعات و درج اخبار گوناگون پیرامون شرکت و سهام آن چیست؟

پیگیری اخبار موثق شرکت توسط سهامداران تنها از طریق سایت رسمی شرکت ذوب آهن اصفهان، تماس با امور سهام شرکت، اخبار روابط عمومی شرکت و همچنین سیستم کدال و بی اعتنایی نسبت به اخبار و شایعات موجود در فضای مجازی و کانال های تلگرامی.

طبق مصاحبه های آقای صادقی (به خصوص در حضور وزیر صنعت و معدن) بهای تمام شده هر کیلو محصول 1250 تومان عنوان شده بود در صورتی که در صورت های مالی شرکت بهای تمام شده هر کیلو محصول 1580 تومان محاسبه شده است.دلیل این اختلاف چیست؟

در محاسبه قیمت تمام شده محصولات500000 تن شمش در نظر گرفته نشده است لذا قیمت تمام شده هر کیلو به اشتباه 1580 تومان محاسبه شده است که میانگین وزنی برای هر کیلو محصول باید همان نرخ 1460 تومان (نوردی) و 1250 تومان (شمش) در نظر گرفته شود.

تکلیف نهایی 15000 هکتار زمین چه شد لطفا شفاف سازی شود؟

مدیریت اموال و بیمه شرکت در حال پیگیری این امر می باشد و به محض حصول نتیجه شفاف سازی لازم از طریق سامانه کدال و سایت شرکت اطلاع رسانی می شود.

میزان مصرف مواد اولیه به ازای هر تن تولید در 6 ماهه 96 و 95 چقدر بوده است و چقدر انحراف وجود داشته است و دلیل آن؟

اطلاعات درخواستی طبق صورت های مالی موجود در کدال قابل مشاهده و مقایسه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24