Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فعالان بازار مسکن شامل هر دو طیف عرضه و تقاضا با دست کم نیمسال تاخیر نسبت به تحولات بازار، از تغییر شرایط در صحنه معاملات ملک مطلع شده اند و پایان رکود در خرید و فروش آپارتمان را تایید می کنند...

اعلام عمومی پایان رکود مسکن

بورس24 : فعالان بازار مسکن شامل هر دو طیف عرضه و تقاضا با دست کم نیمسال تاخیر نسبت به تحولات بازار، از تغییر شرایط در صحنه معاملات ملک مطلع شده اند و پایان رکود در خرید و فروش آپارتمان را تایید می کنند.

بازار معاملات ملک از اواسط سال گذشته به صورت نامحسوس از رکود عمیق سال های قبل فاصله گرفت. آن زمان آمارهای بانک مرکزی با اعلام رشد مثبت در حجم معاملات مسکن تهران، این تغییر را مخابره کردند اما به دلیل فراگیر نشدن تحرک در کل بازار و عادت ذهنی فعالان به سه سال رخوت معاملاتی، بازیگران بازار تا همین یک ماه پیش نسبت به واقعیت منعکس شده از آمارها تردید وارد می کردند.

اکنون اما مراجعه گسترده به مشاوران املاک نشان دهنده باور بازار نسبت به آستانه رونق است.

فروشنده های آپارتمان­ های نوساز می گویند: تقاضای خرید و بازدید از فایل های فروش شان از طریق تماس تلفنی دلالان ملک یا مستقیم از سمت متقاضیان خرید در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته 5 برابر شده است.این رشد تقاضا البته باعث وسوسه فروشنده ها برای افزایش قیمت پیشنهادی فروش نسبت به مثلاً اواخر تابستان امسال شده است.

در برخی مناطق شهر تهران قیمت پیشنهادی فروش نسبت به نیمه اول امسال 12 درصد افزایش پیدا کرده است اما با این حال فروشنده ها سر میز مذاکره حاضرند قیمت را به همان سطح آخر تابستان برگردانند.

اطلاع عمومی از پایان رکود مسکن یک ویژگی مثبت دارد یک ویژگی منفی. ویژگی مثبت آن، کمک به رونق معاملات و فروش سریع واحدهای رسوبی و از سر گیری ساخت و ساز است و ویژگی منفی نیز دمیدن بر تنور قیمت ها با حرکات انحرافی سمت عرضه است که در شرایط فعلی با توجه به کشش بالای قیمتی در سمت تقاضا (حساسیت شدید به تغییرات صعودی قیمت مسکن)، این حرکت می تواند به ضرر دو طرف تمام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24