Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نشست یک دیدار یک عرضه برای عرضه اولیه شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در فرابورس امروز انجام شد.

با شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد آشنا شوید؛ جدیدترین نماد برای عرضه اولیه در فرابورس

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ علی الله وکیل عضو هیات مدیره شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد در این مجمع آخرین وضعیت این شرکت را اعلام کرد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

*شرکت برنامه افزایش ظرفیت مجموعه را دارد. حدود ۵۰۰ راس گاو در سال آتی به گاوهای شرکت افزوده می شود. این طرح موجب افزایش سودآوری شرکت خواهد شد چون با حداقل هزینه خواهد بود.

*میانگین نرخ فروش شیر در صورت های مالی ۱۳۷۵ تومان بوده و برخی از اوقات تا بالای ۱۴۰۰ تومان هم فروش داشته ایم.

*حدود ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی سرمایه گذاری برای طرح توسعه است که ۲ میلیارد آن وام بلند مدت بوده و ۱۰ میلیارد از آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

* ۷۵ درصد از هزینه های شرکت مربوط به هزینه خوراک بوده و مابقی هزینه سربار و دستمزد است.

خبر تکمیلی...

نشست یک دیدار یک عرضه شرکت شیر و گوشت زاگرس شهر کرد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد در ابتدای این جلسه مهدی صادقی مدیرعامل شرکت گزارشی از شرکت را قرائت کرد و گفت: این شرکت جزو شرکت های مقتدر و با اهمیت استان چهار محال و بختیاری است. این شرکت با تکیه بر استانداردهای مدنظر فعالیت می کند.

وی ادامه داد: شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکردبا تولید سالانه بیش از 40 هزار تن شیر فعالیت می کند . این در حالی است که نرخ فروش شیر در کف قیمتی 1380 تومان به فروش می رسد و گاهی اوقات نیز با قیمت های بالای 1400 تومان نیز به فروش می رسد.

وی بیان داشت: مجموعه شیر و گوشت زاگرس شهرکرد اغلب به کیفیت محصولات توجه می کند و عمده شیر ما با توجه به این موضوع به علاوه افزایش سود و افزایش سرانه تولید به فروش می رسد. ما به تولید کنندگان بزرگ محصولات خود را می فروشیم. ضمن اینکه علوفه ای که از شرکت برداشت می شود 100 درصد مورد استفاده خود شرکت است و به فروش نمی رود.

در ادامه علی ا... وکیل جزی مدیرمالی شرکت در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص برنامه افزایش سرمایه عنوان کرد: در سال جاری برنامه ای برای افزایش سرمایه وجود ندارد اما در سال های آتی و همزمان با راه اندازی طرح توسعه این موضوع نیز عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: در ماجرای عرضه اولیه این سهم درروز عرضه 20 درصد از سهم عرضه خواهد شد. 75 درصد از هزینه های شرکت مربوط به هزینه خوراک خواهد بود، 13 درصد از هزینه ها مربوط به هزینه دستمزد و 12 درصد سایر هزینه های سرمایه ای است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران عنوان کرد: نرخ فروش شیر در صورت های مالی 1375 تومان ثبت شده و این در حالی است که نرخ فروش شرکت به طور میانگین 1380 تومان است و در برخی موارد فروش ما بالای 1400 تومان نیز می شود.

وی ادامه داد: میزان تولید شیر شرکت به طور میانگین در حال حاضر 87 تن تولید است که با عملیاتی شدن طرح توسعه این میزان به 100 تن خواهد رسید.

صادقی در پاسخ به سوال صادرات شرکت عنوان کرد: شرکت مشکلی برای صادرات دام ندارد به گونه ای که شاهد صادرات دام در سال 95 بودیم اما در سال 96 این به دلیل اینکه برای طرح توسعه خودمان نیاز داشتیم صادرات انجام ندادیم.

مدیر مالی شرکت درباره تامین مالی شرکت برای طرح توسعه پیش رو عنوان کرد: طرح توسعه شرکت حدود 12 میلیارد نیاز نقدینگی دارد که 2 میلیارد تومان آن وام بلند مدت بوده و 10 میلیارد آن از آورده سهامداران خواهد بود. این طرح توسعه هیچ گونه افزایش تعداد نیرو نخواهد داشت و به همین دلیل موجب سودآوری شرکت می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24