Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

​ما به دنبال رشد و توسعه هستیم که افزایش تعرفه واردات به این موضوع کمک می کند. اما هنوز تکلیف آن مشخص نشده و در حد پیشنهاد باقی مانده است.

افزایش تعرفه واردات تایر کنسل می شود؟/ بازار هنوز دست چینی هاست

بورس24 : چندی پیش خبری مبنی بر افزایش تعرفه واردات تایر منتشر شد که حاکی از رشد تعرفه وارادات تایرهای خارجی بود. به همین دلیل انتظار می رفت که سودآوری شرکت ها تحت تاثیر قرار گیرد چرا که به موجب آن تقاضا برای خرید محصولات ایرانی بیشتر می شد. اما این طرح که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده، همچنان معلق باقی مانده است.

مصطفی تنها دبیر انجمن تایر ایران در گفتگو با بورس24 در خصوص افزایش تعرفه واردات تایر بیان داشت: چندی پیش صحبت از افزایش تعرفه واردات تایر ها شد، این طرح همچنان وجود دارد اما هنوز خبر قطعی این موضوع صادر نشده و قرار بود افزایش تعرفه برخی تایرها از 20 درصد به 32 درصد و تایرهای سواری از 32 به 40 درصد برسد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت این موضوع را عنوان کرد و پیشنهاد آن نیز داده شد اما هنوز هیچ گونه تصویبی در این خصوص صورت نگرفته است. این تنها یک پیشنهاد بوده که از طرف وزارت مربوطه داده شده و ما نیز امیدواریم این موضوع عملی شود.

وی بیان داشت: تاثیر این موضوع بر بازار رقابتی به این صورت است که منجر به جان گرفتن بازار تولیدات داخل خواهد شد، مطمئنا بخش بزرگی از بازار تقاضای وارادات تایر از طریق واردات تامین می شود، این بازار وارداتی نیز به دو بخش قانونی و غیرقانونی تقسیم می شود. واردات قانونی نیز به دلیل تعرفه پایین این موضوع بر تولیدات داخلی ارجحیت دارد. یعنی قیمت پایین این محصولات منجر می شود تا بسیاری از متقاضیان به سمت خرید محصولات چینی بروند.

وی ادامه داد: مسلما با افزایش تعرفه ها قیمت خرید محصولات خارجی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش تعرفه می تواند قسمتی از گپ قیمتی بین تولید محصولات چینی و ایرانی را پر کند که می تواند به نفع شرکت های ایرانی باشد.

وی درباره برنامه های توسعه ای شرکت های ایرانی بیان داشت: برنامه های توسعه ای تولیدات شرکت های ایرانی همچنان ادامه دارد. این طرح ها ظرفیت های شرکت ها را بالا می برد. ظرفیت های تولیدی شرکت ها بالا رفته و منجر به افزایش تولیدات خواهد شد. در نتیجه سودآوری شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

تنها تصریح کرد: به عنوان مثال طرح توسعه بارز منجر خواهد شد تا ظرفیت تولیدی این شرکت به 6 میلیون حلقه در سال برسد و مطمئنا با افزایش تعرفه واردات تایر سودآوری شرکت ها به لحاظ توانایی فروش آن ها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: صنعت تایر هنوز به لحاظ تامین مالی مشکل دارد و این موضوع منجر شده تا برنامه های این صنعت به خوبی پیش نرود. صنعت تایر به دلیل همین موضوع نتوانسته اقدام به تامین مالی و جذب سرمایه گذار نماید. سرمایه گذاران خارجی نیز به دلیل مشکلات این صنعت تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارند.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما به دنبال رشد و توسعه هستیم که افزایش تعرفه واردات به این موضوع کمک می کند. اما هنوز تکلیف آن مشخص نشده و در حد پیشنهاد باقی مانده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24