Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سعید امید قایمی معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ درباره آخرین وضعیت بدهی های ذوب آهن گفت: کل بدهی های ذوب آهن که قرار است از طریق تهاتر با طلب های این شرکت تسویه شود مبلغ ٧ هزار و ۶٠٠ میلیارد ریال است که تاکنون تهاتر ۴ هزار و ٩٠ میلیارد ریال از این مبلغ قطعی شده و مبلغ ٣ هزار و ۵١٠ میلیارد ریال مابقی نیز در حال پیگیری است...

خبرهای امیدوارکننده ذوب آهن ادامه دارد / تهاتر ۴١٠٠ میلیارد ریال از بدهی ها با مطالبات قطعی شد

بورس24 : سهام ذوب آهن اصفهان که در روزهای اخیر مورد بی مهری بازار واقع شد و در مسیر صعودی که از اواسط آذر ماه از محدوده قیمتی 780 ریال در پیش گرفته بود پس از رسیدن به سطح 960 ریال با افت قیمت مواجه شد و یکبار دیگر محدوده 780 ریالی را لمس کرد. اما روز گذشته این سهم شاهد صف خرید محکمی بود.

و حالا شرکت ذوب آهن با خبرهای بسیار خوبی همراه شده که می تواند به ادامه روند افزایشی آن کمک شایانی نماید. قطعی شدن افزایش سرمایه، تهاتر بیش از 50 درصد از بدهی ها و صفر شدن بدهی های مالیاتی از جمله مهمترین خبرهای مهم این شرکت به شمار می رود. به همین منظور بورس24 صحت و سقم این خبرها را بررسی کرده است.

بیش از نیمی از بدهی های ذوب آهن تسویه شد

سعید امید قایمی معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت بدهی های ذوب آهن گفت: کل بدهی های ذوب آهن که قرار است از طریق تهاتر با طلب های این شرکت تسویه شود مبلغ 7 هزار و 600 میلیارد ریال است که تاکنون تهاتر 4 هزار و 90 میلیارد ریال از این مبلغ قطعی شده و مبلغ 3 هزار و 510 میلیارد ریال مابقی نیز در حال پیگیری است.

بدهی های مالیاتی ذوب آهن ذوب شد

وی در ادامه به یکی دیگر از رویدادهای مثبت شرکت ذوب اهن اشاره کرد و گفت: ماده 186 قانون تجارت مربوط به بدهی های مالیاتی است که با مصوبه هیات وزیران و تهاتر بدهی ها با دولت، بدهی های مالیاتی شرکت ذوب آهن به صفر رسید.

او درخصوص استراتژی شرکت برای فروش زمین های ذوب آهن ابراز داشت: مطابق پیش بینی های انجام شده مقرر شده تا فروش زمین های شرکت ذوب آهن در دوره سه ماهه پایانی سال جاری صورت گیرد. به همین منظور تا فروش این اموال تا کنون دو بار آگهی شده اما فعلا مشتری مناسبی برای آن اعلام آمادگی نکرده است. اما فرآیند فروش توسط کارشناسان مربوطه در حال پیگیری است.

حضور بازارگردان به کجا رسید؟

در ادامه از امید قایمی پرسیدیم بر اساس اظهارات مدیر عامل ذوب آهن قرار بود برنامه ریزی های لازم در رابطه با استفاده از بازارگردان برای بهبود روند قیمتی ذوب صورت گیرد. آیا شرکت در یافتن بازارگردانی قوی به منظور حمایت و جلوگیری از روند نزولی قیمت سهم که به نظر می رسد دارای کنترلی هدف دار برای جلوگیری از افت قیمتی سهام ذوب آهن باشد، موفق شده است؟ وی تصریح کرد: پیگیری های لازم جهت انتشار اخبار موثق شرکت ذوب آهن و شفاف سازی های مورد نیاز و همچنین حمایت های از از سهم همچنان در دستور کار ما قرار دارد.

او با اشاره به وضعیت فروش صادراتی شرکت در مدت 8 ماهه سال جاری نسبت به بودجه برآورد شده اظهار داشت: به طور کلی حجم فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در ماه های ابتدایی هر سال کمتر از ماه های پایانی است. به طوری که در ماه های پایانی هر سال فروش شرکت نسبت به میانگین سال بیشتر است. بررسی روند معاملات شرکت در سنوات گذشته نیز گواه این مطلب است.

وی افزود: افزایش نرخ محصولات فولادی که منجر به تعدیل و اصلاح درآمدی هر سهم ذوب در گزارش های قبلی شد ناشی از وضعیت عملیاتی شرکت از ابتدای تابستان سال جاری بود و عملکرد شرکت در دوره 8 ماهه مورد انتظار ما نیز بود. اما در صورت افزایش و تثبیت نرخ فروش و همچنین حجم فروش در ماه های باقی مانده تا پایان سال قادر به تحقق فروش برآوردی خوهیم بود.

در پایان از معاون مالی و اقتصادی شرکت ذوب آهن درباره برنامه افزایش سرمایه شرکت پرسیدیم. وی بیان داشت: در حال حاضر افزایش سرمایه 22 درصدی ذوب آهن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران شرکت قطعیت یافته است. افزون بر این افزایش سرمایه 22 درصدی شرکت به منظور خروج از زیان، افزایش سرمایه دیگری را نیز در دستور کار خود دارد اما هنوز مشخص نیست که افزایش سرمایه بعدی شرکت در سال جاری انجام می شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.

وی اضافه کرد: میزان افزایش سرمایه مرحله بعدی شرکت به سودآوری ذوب آهن در پایان سال جاری بستگی دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد حسن لطفی
    محمد حسن لطفی

    سلام علیکم خسته نباشید
    از اطلاع رسانی خوبتان که باعث شفافیت بازار سرمایه میشود و همچنین از درج مطالب به صورت آزاد که موجب میکردد تا تعدادبیشتری از اعضا سایت از خبرها بهرمند شوند تشکر مینایم. حسن لطفی

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24