Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در هفته های اخیر بورس تهران شاهد افت و خیز های بسیار زیادی بود، فراز و فرود هایی که ناشی از رشد قیمت ها در بازار جهانی و افزایش قیمت دلار و بی نظمی هایی در سطح کشور که منجر به افت بیش از ٢٠٠٠ واحدی شاخص شد. در این بحبوحه که برخی به رشد شاخص سرگرم بودند و برخی اشکال بر دستورالعمل جدید داشتند و ... فراموش شد که نماد پر سر وصدای «های وب» متوقف است!

پیگیری آخرین وضعیت «های وب» / پرونده بازگشایی نماد هیچ پیشرفتی نکرده...

بورس24 : در هفته های اخیر بورس تهران شاهد افت و خیز های بسیار زیادی بود، فراز و فرود هایی که ناشی از رشد قیمت ها در بازار جهانی و افزایش قیمت دلار و بی نظمی هایی در سطح کشور که منجر به افت بیش از 2000 واحدی شاخص شد. در این بحبوحه که برخی به رشد شاخص سرگرم بودند و برخی اشکال بر دستورالعمل جدید داشتند و ... فراموش شد که نماد پر سر وصدای «های وب» متوقف است!

های وب را چه شد؟

های وب اواخر شهریور ماه سال جاری به روی تابلو بورس تهران آمد و 21 آذر ماه متوقف شد. «های وب» با سرمایه 400میلیارد تومانی و با ارزش بازاری بیش از 2هزار میلیارد تومانی در بازار دوم بورس معامله می شد و توانسته بود در بازه سه ماهه حضورش در بازار سرمایه ، خود را از قیمت 285 تومانی به محدوده 600 تومانی برساند.

اما چه شد که «های وب» متوقف شد؟

این شرکت که سودای تبدیل شدن به غول اینترنتی کشور را داشت سهام «پارس آن لاین» رقیب خود را به مبلغ 882 میلیارد تومان خریداری نمود، در ابتدا میزان درآمد ناشی از این خرید که 80 میلیارد تومان سود خالص برآورد می شد دلیل ابهام و توقف نماد شد و پس از آن محاسبه ارزش گذاری، روش آن و .... محل بحث و ابهام شد ؛ این اختلاف سلیقه ها به حدی بالا گرفت که یکی از بی حاشیه ترین کارشناسان خبره بازار یعنی امیر حمزه مالمیر سکوت خود را شکست و یادداشتی فنی در خصوص ابهامات موجود در این شرکت نوشت.

اکنون پس از گذشت کمتر از یک ماه این نماد پرحاشیه همچنان متوقف است و هنوز مشکل سد راه بازگشایی نماد حل نشده...

اما مسئولان امر در سازمان بورس چه می گویند؟

وحید روشن قلب رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی در گفت و گو با بورس24 گفت: همچنان به همان دلایلی که نماد متوقف بود متوقف است و چیز جدیدی مطرح نیست.

وی افزود: اولا این که این نماد بر مبنای دستور العمل قبلی متوقف است و عطف ماسبق نمی شود درنتیجه بر مبنای دستور العمل جدید با آن برخورد نمی شود و این موضوع منوط به تعیین تکلیف معامله «پارس» آنلاین است. ما منتظریم تا مذاکرات نهایی شود و هنوز نمی شود چیزی گفت،فعلا انتظار بازگشایی نماد را نداشته باشید.

«های وب» فعلا «بای وب»؟

این مقام نظارتی در پایان گفت: فعلا چیز جدیدی برای گفتن نیست و نماد برمبنای دلایلی که پیشتر اعلام شده متوقف است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24