Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک مقام نظارتی : جلسه ای طی روزهای گذشته در شرکت سپرده گذاری با محوریت دستورالعمل جدید افشای اطلاعات برگزار شد که البته بنده به این جلسه نرفتم. البته مطمئن هستم در مورد لغو این دستور العمل یا هر چیزی که به لغو دستور العمل جدید مربوط باشد در این جلسه صحبتی نشده است...

شایعه لغو دستورالعمل جدید افشای اطلاعات ناشران تکذیب شد

بورس24 : از اواخر سال گذشته، مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از دستور العمل جدید بازگشایی و توقف نماد های بورس دادند و بسیار خرسند بودند که قرار است در بازار سرمایه تحول شگرف دیگری رخ دهد. غافل از این که با توجه به عمق کم و روند بازار، هنوز جورچین بورس آن قدر کامل نیست که بخواهیم شاهد حرکات مار و پله ای هم باشیم و اگر امتیاز بگیریم ره صد ساله رفته ایم و اگر به یک مشکل بر خورد کنیم باید با یک نیش کوچک دوباره به عقب برگردیم ؛ در حالی که بازار ظرفیت و طاقت این همه شکست را ندارد.

اما بالاخره ، می نویسند و جلسه می گذارند و دستور العمل ابلاغ می کنند.بدون این که حتی جو بازار را در این مدت روانشناسی کرده باشند. برایتان مثالی می زنیم، معنی تعلیق چیست؟ کسی یادش هست؟ بله این لغت یکی از کلمات به شدت حساسیت بر انگیز در بازار سرمایه است و اگر شرکتی با این مشکل مواجه می شد ؛ اصلا مناسب سرمایه گذاری نبود.

حال چرا باید برای بهترین شرکت های بورس مانند گل گهر و صندوق بازنشستگی و گل های سرسبد بازار بورس ، در همان بدو اجرایی شدن دستور العمل جدید، برچسب تعلیق خورده شود؟ آیا به جای کلمه تعلیق نمی شد بگوییم شرکت های « نیازمند به اطلاع رسانی بیشتر»؟! هم زیبا تر بود، هم مناسب تر. می خواهیم بگوییم زبان تاثیر زیادی در ارائه و اشائه مطالب دارد و حتی اگر بهترین مطالب را با ادبیات درست آن مطرح نکنیم دچار سوء تفاهم خواهیم شد.

یکی از بزرگترین مشکلات سوء تفاهم ها در مورد دستور العمل اخیر، زبان ناشناخته آن است که نه سهامدار عادی متوجه می شود موضوع از چه قرار است و نه تحلیل گر خبره بازار. اتفاقا هر چه قدر هم درست و مهندسی شده پیش رفته باشیم با این ادبیات لقمه را دور سر خود پیچانده ایم.

جالب اینجاست که هنوز جوهر دستورالعمل جدید خشک نشده ، که خبر از لغو دستور العمل هم به گوش رسیده است. یعنی تا این حد مقررات بازار بی دست و پا شده اند که نیامده بروند؟ با این حال با سعید محمد علیزاده، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص جلسه اخیر مدیران سازمان با برخی حقیقی های بازار ، صحبت کردیم تا جویای احوالات آن شویم.

این مقام مسئول در سازمان بورس با اشاره به این جلسه به خبرنگار بورس24 گفت:جلسه ای طی روزهای گذشته در شرکت سپرده گذاری با محوریت دستورالعمل جدید افشای اطلاعات برگزار شد که البته بنده به این جلسه نرفتم. البته مطمئن هستم در مورد لغو این دستور العمل یا هر چیزی که به لغو دستور العمل جدید مربوط باشد در این جلسه صحبتی نشده است.

محمد علیزاده گفت: اساسا برنامه ای در مورد لغو دستور العمل جدید در سازمان وجود ندارد و بنده چیزی نشنیده ام و این موضوع از نظر بنده صحت ندارد.

اما نظرسنجی اخیر بورس24 از حدود 400 فعال بازار سرمایه نتایج مفیدی را در اختیار ما می گذارد. 42درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باور هستند که این دستورالعمل در نوع اجرا و زمان دچار مشکل است ، اما تاثیری در جو کنونی بازار نداشته است.

40درصد از شرکت کنندگان این نظرسنجی هم اصلا موافق اجرایی شدن آن نبوده و از ترس سهامداران برای ورود به بازار در پی اجرایی شدن این دستورالعمل خبر داده اند. در نهایت 18درصد موافق کامل با دستورالعمل بوده اند و بر این موضوع ایمان دارند که دستورالعمل جدید به بازار هیچ آسیبی نزده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24