Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

آسیا تک، شرکت نفت و گاز پرشیا و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، سه شرکت نزدیک به عرضه اولیه هستند. همچنین سرمایه گذاری شفا دارو، شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس و مدیریت صنعت شوینده در مراحل بعدی تا پایان سال عرضه می شوند.

آخرین وضعیت شرکت‌های بورسی برای عرضه اولیه/ معرفی سه شرکتی که در یک قدمی عرضه هستند

بورس24 : شاید بارها شنیده باشیم که سازمان بورس طی چند ماه گذشته به دلایل نامشخصی اجازه عرضه اولیه نداده است. در طی چند ماه گذشته تنها شرکتی که سهام آن عرضه اولیه شده، تامین سرمایه امید بوده اما در این مدت هیچ دلیل «محکمه پسندی» مبنی بر دستور سازمان بورس برای قطع عرضه های اولیه ارائه نشده است. همچنان تصور بازار این است که تنها دلیل این موضوع، جلوگیری از ریزش بازار و شاخص است.

به هر حال بازار سرمایه در سال جاری روند آرام و به تدریج مثبتی در پیش داشته. گرچه در این مدت عرضه سهام برخی از شرکت ها حواشی به دنبال آورد اما؛ نمی توان صرف ریزش بازار ، سهامداران را از دریافت پاداش های ناشی از حضور شرکت های جدید، بی بهره گذاشت. بهترین راه، حضور عرضه های اولیه حتی با روند ملایم است ولی توقف و سکون جزء ذات بازار سرمایه نبوده و نخواهد بود. حال امیدواریم در ماه های پایانی سال شاهد رونق در بخش عرضه های اولیه باشیم تا شاید رغبت سهامدارن برای خرید و فروش هم بیش از پیش گردد.

اسماعیل درگاهی، مدیر پذیرش شرکت های بورسی در خصوص آخرین وضعیت عرضه های عولیه بورس به خبرنگار بورس24 گفت: طی مقطعی با توجه به بحث به روز رسانی سیستم و رفع نواقص سیستم معاملاتی عرضه های بورس با کمی تاخیر انجام شد. تامین سرمایه امید نیز به عنوان شروع کننده این عرضه ها ، پس از مدتی وقفه عرضه اولیه شد.

وی افزود: البته عدم عرضه مجدد به دلایل مختلفی برمی گردد. به طور مثال سهامدار عمده برخی اطلاعات را ارائه نداده و یا شرایط بازار برای عرضه مناسب نبوده است. اما به هر حال، محدودیتی از سوی سازمان برای عدم عرضه های اولیه بورس ابلاغ نشده است.

درگاهی با بیان اینکه عرضه ها موانعی در خروج نقدینگی از بازار ایجاد نمی کند، گفت: از نظر شخص بنده، عرضه ها به افراد زیادی تخصیص داده می شود ولی تعداد تخصیص به هر نفر کم است و به همین دلیل فروش سهم در بازار موجب بحران و خروج نقدینگی نخواهد شد.

وی گفت: ممکن است نظر مخالف هم در مورد عرضه ها داشته باشیم. ولی نظر شخصی من این است که نگرانی خروج پول از بازار چندان درست نیست. چرا که به همراه عرضه های اولیه، سهامداران جدید هم وارد بازار می شوند.

عرضه ها انجام خواهد شد، ولی آرام ...

از این مقام مسئول بورسی در مورد تعداد عرضه های تا پایان سال و نزدیکترین عرضه پرسیدیم که گفت: آسیا تک، شرکت نفت و گاز پرشیا و شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، سه شرکت نزدیک به عرضه اولیه هستند. همچنین سرمایه گذاری شفا دارو، شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس و مدیریت صنعت شوینده در مراحل بعدی تا پایان سال عرضه می شوند.

درگاهی در خصوص عرضه آسیا تک گفت: با توجه به حساسیت روی شرکت های فناوری اطلاعات، در خواست ما برای ارائه اطلاعات بیشتر شده و همچنان از این شرکت ها اطلاعات شفاف سازی می گیریم.

مدیر پذیرش شرکت بورس در مورد شفاف سازی دو شرکت نفت و گاز پرشیا و پرداخت الکترو نیک سامان گفت: این دو شرکت نیز به ترتیب باید در مورد قرار داد با وزارت نفت و صورت های مالی خود در کدال افشای اطلاعات نمایند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24