Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​سهامداران هیچ الزامی به فروش سهام خود ندارند و این اجازه معاملات خارج از ساعت برای سهامدارانی است که اضطرار دارند، و اصرار به فروش سهام خود داشته‌اند.

شفاف سازی سازمان بورس درباره معاملات خارج از ساعت کنتورسازی؛ این معاملات به هیچ وجه به منزله تعیین قیمت سهام نیست/ این گزینه ای است برای سهامدارانی که اصرار به فروش سهام خود دارند

بورس24 : «کنتور» پر حاشیه؛ همچنان با اتفاقات عجیبش در این روزها خبرساز شده است. روزی که نماد شرکت کنتور سازی متوقف شد بسیاری از سهامداران این سهم را با قیمت های بالای 4 هزار تومان به فراموشی سپردند و گمان نمی کردند که دیگر بتوانند حتی اصل پول خود را پس بگیرند؛ چه رسد به سود آن. با این حال پس از تلاش بسیار از سوی سهامداران و نهاد ناظر (سازمان بورس و اوراق بهادار) تا حدی گره مشکلات کنتور سازی باز شد.

حال اینکه سازمان بورس با کمک شورای عالی بورس طی دو هفته گذشته برای کمک به برخی سهامداران متضرر که نیاز مالی دارند، دستور العملی هم ابلاغ کرده و طی آن قرار است سهام کنتور سازی با قیمت میانگین 2000 تومان بازخرید شود تا سهامدارانی که به دلیل اضطرار و شرایط مالی نامناسب مجبور به فروش سهام خود هستند بتوانند از دست این سهم خلاص شوند و به قولی «عطای سهم را به لقایش ببخشند.»

جعفر جمالی؛ معاون حقوقی سازمان بورس درخصوص آخرین وضعیت پرونده کنتور سازی به خبرنگار بورس24 گفت: برخی از سهامداران شدیداً در عسر و حرج بودند و اصرار داشتند که راهی برای واگذاری سهم آنان پیدا شود. با توجه به اینکه در حال حاضر امکان بازگشایی نماد میسر نیست، امکان خرید صرفاً در چارچوب معاملات خارج از ساعت، که خریدار و فروشنده توافق راجع به قیمت واگذاری دارند، امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: سهامداران هیچ الزامی به فروش سهام خود ندارند و این اجازه معاملات خارج از ساعت برای سهامدارانی است که اضطرار دارند، و اصرار به فروش سهام خود داشته‌اند.

وی گفت: اطمینان داده می‌شود که سازمان در مورد هیچ متخلف یا متهمی به هیچ وجه اغماض نمی‌کند. نتیجه ردیابی‌های مالی و نتیجه تحقیق در مورد کلیه اشخاصی که معاملات و مراودات مالی مشکوک داشته‌اند، به دستگاه قضایی اعلام شده و اطلاعات تکمیلی نیز ارائه می‌شود.

او ادامه داد: مدیران کنتورسازی که تعهد کرده بودند و به طور صریح و کتبی اعلام نموده بودند که زیان سهامداران را جبران نمایند، به مسئولیت خود عمل نکردند، لذا همچنان از این بابت نیز تا زمانی که به این تعهدات عمل نکنند پرونده قضایی با قوت ادامه پیدا خواهد کرد.

جمالی گفت: بنابراین اسامی و گزارشات نظارتی کلیه اشخاص موضوع پرونده کنتورسازی و قریب به ۲۵ شخص دیگر(علاوه بر اشخاص قبل)؛ آماده و نهایی شده و طبیعی است که مراجع قضایی در این باره بررسی خواهند کرد. در صورتی که مشخص شود مرتکب بزه شده‌اند، این افراد جدید نیز مکلف به جبران خسارت سهامداران هستند.

وی ادامه داد: سازمان بورس به هیچ وجه در معاملات، دخالت نمی‌کند. بارها اعلام کرده‌ایم که حق تصمیم‌گیری با سهامداران است. اصولی این است که سهامداران با دریافت اطلاعات شفاف مدیران شرکت و گزارش حسابرس تصمیم‌گیری کنند. معاملات خارج از ساعت یک مساعدتی است برای کسانی که ناچار به فروش هستند و قیمت پیشنهادی خرید را قبول دارند،سهامداران خود در مورد سهام خویش تصمیم بگیرند. این قضیه یک پرونده کیفری و قضایی است که نتیجه آن در دستگاه قضایی تعیین خواهد شد. از همه ضابطان خاص دادگستری و مقامات محترم قضایی که در این باره با حساسیت و صرف وقت رسیدگی کرده‌اند، تقدیر می کنیم. مردم به عملکرد قضات محترم اعتماد دارند.

* مصوبه و موافقت شورای عالی بورس صرفاً شامل اشخاص حقیقی می‌شود. این امکان برای اشخاص حقوقی فراهم نشده است. بیش از 142ر8 نفر از سهامداران شرکت که حدود 73 درصد از سهامداران را تشکیل می‌دهند، امکان معامله کل سهم خود را خواهند یافت. به این ترتیب که متقاضیان فروش در مهلت مقرر که 5 روز کاری است به شرکتهای کارگزاری تعیین شده مراجعه می‌کنند و تقاضای فروش خود را ثبت می‌نمایند. که در یک روز مشخص همه تقاضاهای منطبق با شرایط، خارج از ساعت معاملات، تبادل خواهد شد.

* کسانی که بیش از 2000 سهم دارند، می‌توانند تا 10% سهام خود را (هر کدام بیشتر باشد) واگذار کنند.

* کدهای معاملاتی مشکوک اجازه معامله ندارند.

* اصولاً در بازارهای مالی پس از شفاف‌سازی حساب‌ها و دارایی‌ها، بدهی‌ها و برنامه‌های شرکت همراه با اظهارنظر بازرس قانونی و حسابرس شرکت قابلیت تصمیم‌گیری در مورد قیمت سهام میسر می‌شود. پس تاکید می شود که معاملات خارج از ساعت و قیمت آن، به هیچ وجه به منزله تعیین قیمت سهام نیست. صرفاً پیشنهاد خریداران است که اگر سهامداران موافق بودند و با هم توافق کردند، بورس انجام تشریفات معامله را خارج از ساعت فراهم می‌کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24