Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سید رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز به بورس ٢۴ می گوید : خسارت مالی حادثه سانچی قابل جبران است و چند شرکت بیمه ای از جمله بیمه البرز ، ملت ، بیمه های اتکایی با پشتوانه بیمه مرکزی در بیمه بار و بدنه نفتکش مزبور نقش داشته اند... با این وصف تنها خسارت غیرقابل جبران حادثه ، جان باختن ٣٢ ایرانی است که یک هفته در آتش غیرمنتظره سانچی سوختند!

تاثیر جبران خسارت حادثه سانچی بر روی شرکت های بیمه بررسی شد / تنها خسارت غیرقابل جبران!؟

بورس24 : این روزها حادثه تلخ غرق شدن یک کشتی نفتکش ایرانی بر سر زبان ها است؛ داستان از روز شنبه ۱۶ دی ماه ۹۶ شروع می شود وقتی که «نفتکش ایرانی سانچی» از عسلویه حرکت کرده و قرار بود جهت تحویل میعانات گازی عازم داسان کره جنوبی شود که در راه با یک کشتی باری چینی با بار لوبیا در سواحل چین برخورد می کند. گفته می شود که، محموله «نفتکش سانچی» 136هزار تُن نفت فوق سبک با درجه اشتعال بسیار بالا بود و این بار «شیشه» موجب آتش‌سوزی سریع کشتی شد. پس از این حادثه رئیس‌جمهور ایران دستور تشکیل کمیتهٔ ویژه رسیدگی به حادثهٔ «نفتکش سانچی» را صادر کرد و ریاست آن بر عهده علی ربیعی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی قرار گرفت و او برای پیگیری وضعیت این کشتی به چین سفر کرد. اما؛ در روز یکشنبه ۲۴ دی 96  ، تیم جستجوی بندر شانگهای چین اعلام کرد که کشتی سانچی به طور کامل غرق شده است.البته، مسئولان کشور نیز این موضوع را تایید کردند و 30ایرانی همراه با سانچی غرق شدند و تنها پیکر دو نفر از خدمه آن پیدا شد.تاسف بارترین بخش حادثه سانچی درگذشت 32 هموطن ایرانی است اما این رخداد خسارت مالی زیادی را هم به همراه داشته است و برخی شرکت های بیمه حاضر در بورس تهران مسئولیت بیمه گری سانچی را برعهده داشته اند.

خسارت مالی سانچی...!؟

سید رسول تاجدار مدیر عامل بیمه البرز با اظهار تاسف شدید از جان باختن 32 ایرانی در حادثه غرق شدن کشتی سانچی در خصوص وضعیت بیمه این کشتی و ارزش واقعی این بیمه اتکایی به خبرنگار بورس24 گفت:  ارزش  کل بدنه ای که بیمه شده، معادل 32میلیون دلار است که 70درصد آن واگذاری خارجی (عمدتا شرکت های بیمه ای معروف آسیایی و اروپایی) و 30درصد واگذاری داخلی بوده است.

وی ادامه داد: این نکته هم قابل توجه است که 10درصد از عملیات بیمه گری سانچی توسط بیمه ملت و 20درصد هم به وسیله شرکت بیمه البرز انجام گرفته است.

به گفته وی،البته بیمه البرز با سایر شرکت های داخلی شریک بوده است، برخی از این واگذاری ها اجباری بوده و به میزان 15درصد به بیمه مرکزی واگذار شده البته ممکن است خود بیمه مرکزی عدد خسارت را، با سایر شرکت ها شریک شده باشد و برخی از خسارت ها تحت «جدول اکتابلاس یا مازاد خسارت»قابل پوشش است.

وی گفت: کشتی معمولاً چهار نوع بیمه نامه متفاوت دارد که شامل بیمه بدنه،خدمه، محموله و بیمه P&Iیا بیمه حمایت و غرامت است. همچنین این محموله که شامل  ۱۳۶ هزار تن نفت بود؛ توسط خریدار بار ، بیمه شده بوده است.

تاجدار گفت:  سهم واقعی ما از بیمه  سانچی حدود ۷۸ درصد اختیاری و حدود ۱۵ درصد اجباری بوده که از این میزان در کل حدود ۶.۵ درصد سهم بیمه البرز شده است. بنابراین کل تعهدی که ما روی 32میلیون دلار ارزش بیمه بدنه کشتی  داریم و باید پرداخت کنیم ، یعنی به نوعی  هزینه واقعی شرکت و خسارتی  که سهم البرز بوده، معادل 400هزار دلار (یک میلیارد و 700میلیون تومان ) است. این میزان اثر نهایی روی صورت های مالی شرکت است که در سایت کدال هم جزئیات آن اطلاع رسانی شده است.بنابراین این حادثه تاثیرات زیادی روی این شرکت بیمه ای ندارد و تنها خسارت غیرقابل جبران این حادثه از دست رفتن شماری از هموطنان ما در سانچی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24