Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

پژمان شعبانپور فرد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص عملکرد مثبت این مجموعه به بورس ٢۴ گفت: با در دستور کار قرار دادن فروش دارایی هایی که بازدهی کمی دارند و بازدهی آن ها برای مجموعه اقتصادی نیست آغاز کردیم و از سوی دیگر با توجه به این که اساسنامه تیپ بورس برای شرکت های سرمایه گذاری اشاره به این دارد که سهام بالای ١٠ درصد و مدیریتی نداشته باشند اقدام به خروج از سرمایه گذاری های مدیریتی کردیم و در گام اول فروش سرمایه گذاری نیرو را عملیاتی کردیم و با فروش شرکت های کارآفرینان سبز خلیج فارس و مدیریت توسعه نگاه پویا توانستیم پرتفوی را چابک تر کنیم و به وظایف اصلی مجموعه که خرید و فروش روزانه است بپردازیم...

آخرین وضعیت «وتوسم» اطلاع رسانی شد / مدیرعامل : وضعیت پرتفولیو ؛ عالی / این روزها فقط خریدار سهمیم!

بورس24 : بازدهی سرمایه گذاری توسعه ملی به 33 درصد رسید و شرکت در گزارشی 46 صفحه ای  اقدام به توضیحاتی از عملکرد خود کرد.

فروش و جایگزینی دارایی کم بازده با دارایی با بازده بالا...

پژمان شعبانپور فرد مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی در خصوص عملکرد مثبت این مجموعه به بورس24 گفت: با در دستور کار قرار دادن فروش دارایی هایی که بازدهی کمی دارند و بازدهی آن ها برای مجموعه اقتصادی نیست آغاز کردیم و از سوی دیگر با توجه به این که اساسنامه تیپ بورس برای شرکت های سرمایه گذاری اشاره به این دارد که سهام بالای  10 درصد و مدیریتی نداشته باشند اقدام به خروج از سرمایه گذاری های مدیریتی کردیم و  در گام اول فروش سرمایه گذاری نیرو را عملیاتی کردیم و با فروش شرکت های  کارآفرینان سبز خلیج فارس و مدیریت توسعه نگاه پویا توانستیم پرتفوی را چابک تر کنیم  و به وظایف اصلی  مجموعه که خرید و فروش روزانه است بپردازیم.

وی ادامه داد: سهام برخی شرکت ها که سرمایه را درگیر کرده بود و بازده مورد انتظار را نداشت واگذار کردیم و شرکت های با بازدهی مطلوب را جایگزین کردیم.  نتیجه این فعالیت ها به اینجا انجامید که شرکت توانست بازدهی بالاتر از بازده بازار را کسب کند.

روند بازار قابل پیش بینی است...

شعبانپور فرد در خصوص رویداد های اخیر اقتصادی هم گفت: اتفاقاتی که این روزها شاهد آن هستیم را پیش بینی کرده بودیم، همانند افزایش نرخ دلار ، کاهش سود بانکی و تقریبا از ابتدای سال اقدام به فروش برخی سرمایه گذاری ها کردیم  خالص عملکرد ما  به سمت خرید سهام است و اگر واگذاری ای داشتیم به دلیل پرداخت سود سهام داران بوده است  و در عملکرد سرمایه گذاری قطعا سهامدار بودیم و مواردی واگذار شد که بر خلاف انتظار آن طور که باید رشد نمی کردند.

روند سود سازی ادامه دار است

وی در مورد عملکرد مجموعه هم گفت: تا کنون توانستیم در حدود 33 درصد بازده در سودآوری پرتفوی ایجاد کنیم و این روند هم  ادامه دار است  طبیعتا این  بازده اقتصادی است و ادامه دار است.

مدیر عامل «وتوسم» افزود: اگر بازار حرکت کند  ما می توانیم بهتر از بازار در پرتفوی بازده داشته باشیم و  حتی اگر در بازار افتی هم رخ دهد که من افتی در آن نمی بینم این افت بسیار کمتر از بازار خواهد بود. به عبارتی در توسعه ملی دنبال یک چیز هستیم روندی که پرتفویی داشته باشیم با بازدهی بالاتر از بازار و سرمایه گذارانی که می خواهند بازار سهام ایران را دنبال کنند توسعه ملی را گزینه ای برای سرمایه گذاری حرفه ای خود انتخاب کنند.

ارز آور ها ریسک کمتری دارند...

شعبانپور فرد در پاسخ به این سوال که کدام صنایع را برای سرمایه گذاری پیشنهاد می کنید ، گفت:  صنایع ارز آور صنایعی است که آینده خوبی خواهند داشت نه صنایع ارز بر، همچنین شرکت هایی که  طرح توسعه های آن ها در حال به بهره برداری رسیدن است و نه شرکت هایی که تازه می خواهند طرح توسعه اجرا کنند. شرکت هایی که اگر فروش داخلی دارند، می توانند قیمت های فروششان را براساس قیمت دلار تعیین کنند، این شرکت ها  مشخصا می توانند گزینه های سرمایه گذاری باشند حالا در  هر صنعتی می توانند باشند  برای مثال در صنعت خودرور این ویژگی وجود ندارد اما در صنعت فولاد،سنگ آهن، پتروشیمی، این پتانسیل وجود دارد.

ریسک افت قیمت دلار چندان محتمل نیست

وی به ریسک های بازار هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر  ریسک مترتب بر بازار  قیمت های جهانی است، نه قیمت دلار ؛ قیمت دلار که به روند افزایشی خود را ادامه می دهد و قیمت ها نزولی نیست. برای مثال اگر ارزش دلار  امروز  3تا5 درصد هم افت کند شرکت های ما سال آتی سود بهتری خواهند ساخت  فقط  بحث قیمت های جهانی است که با  توجه به پیش بینی ها موجود  روند کاهشی در آن دیده نمی شود و بعید است به کف سال های اخیر برسد. در صورت ثبات شرایط و عدم افت شارپ قیمت ها سال 96 بازار صعودی است و روند 97  از سال 96 هم بهتر خواهد بود.

ورود به بازار سرمایه بهترین نوع سرمایه گذاری  در شرایط حال حاضر

شعبانپور فرد ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی  در حال حاضر بهترین سرمایه گذاری در بازار سرمایه است چرا که سرمایه به سمت کالاهای سرمایه ای حرکت می کند و سرمایه گذار خود را نسبت به کاهش ارزش ریال مصون می کند. در حال حاضر در یک سال اخیر در توسعه ملی به سمت خرید حرکت کردیم و فروش بیشتر در جهت تسویه بدهی سود سهام به سهامداران بوده است.  

«وتوسم» پرتفوی چالاکی دارد...

وی گفت: پرتفوی «وتوسم» در سهام شرکت هایی چون زاگرس، رازک، مبین، مبارکه، گل گهر سرمایه گذاری کرده ایم که شاهد آن هستیم که روند بسیار مطلوبی را طی کرده اند و بازار با این شرایط می تواند برآورد که «وتوسم» در چه مسیری قرار دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24