Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

​همانطور که دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در روزهای اخیر اعلام کرد دیوان عدالت اداری رای صادر کرده که دولت نباید در قیمت گذاری نرخ اوره دخالتی داشته باشد و اوره نیز مانند سایر محصولات باید بر اساس قیمت های معامله شده در بورس کالا قیمت گذاری شود. اما هنوز دولت پاسخی به رای دیوان عدالت اداری نداده است.

بی توجهی دولت به رای دیوان عدالت اداری درخصوص نرخ اوره/ افزایش نرخ هنوز اعمال نشده است

بورس24 : در پی انتشار اخبار روزهای گذشته مبنی بر صدور رای دیوان عدالت اداری در خصوص آزادسازی نرخ اوره کشاورزی شایعات زیادی درباره نهایی شدن نرخ اوره شنیده می شود. برخی از شنیده ها از افزایش قیمت اوره کشاورزی از 6125 ریال به 10219 ریال حکایت دارد.

شرکت پتروشیمی خراسان یکی اوره سازهاست که تقریبا نیمی از محصولات خود را در خارج از کشور و نیم دیگر آن را در داخل به فروش می رساند. سهم فروش داخلی خراسان در نیمه ابتدایی سال جاری 47 درصد بود.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه امسال خراسان 435 هزار و 860 تن اوره را به ارزش 3 هزار و 456 میلیارد ریال به فروش رسانده است. جمع فروش شرکت در پایان دوره 10 ماهه از لحاظ تناژی 86 درصد و از لحاظ ریالی 89 درصد از بودجه را محقق کرده است.

رشد 67 درصدی قیمت اوره؟

علیزاده معاون مدیر مالی شرکت پتروشیمی خراسان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره خبرهایی که درباره رشد قیمت اوره از 6125 ریال به 10219 ریال شنیده شده ابراز داشت: این خبرها صحت ندارند و در حد شایعه هستند. تا کنون هیچگونه ابلاغیه ای در خصوص اعلام قیمت های جدید اوره به شرکت پتروشیمی خراسان ارسال نشده و فروش اوره داخلی همچنان بر اساس قیمت های قبلی یعنی 6125 ریال انجام می شود.

وی افزود: همانطور که دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در روزهای اخیر اعلام کرد دیوان عدالت اداری رای صادر کرده که دولت نباید در قیمت گذاری نرخ اوره دخالتی داشته باشد و اوره نیز مانند سایر محصولات باید بر اساس قیمت های معامله شده در بورس کالا قیمت گذاری شود. اما هنوز دولت پاسخی به رای دیوان عدالت اداری نداده است.

او بیان داشت: از زمان صدور این حکم دولت به مدت یک ماه فرصت دارد تا به این حکم واکنش نشان دهد. تا زمانی که دولت این حکم را نپذیرد و مصوبه جدیدی به شرکت خراسان ابلاغ نشود فروش اوره همچنان با قیمت های فعلی انجام خواهد شد.

علیزاده درباره این موضوع که آیا در صورت آزادسازی نرخ فروش اوره احتمال افزایش نرخ خوراک وجود دارد یا خیر تصریح کرد: تا زمانی که دولت واکنشی به رای دیوان عدالت اداری نشان نداده نمی توان در این باره اظهار نظر کرد. زیرا ممکن است دولت در ازای بالا رفتن قیمت اوره به رشد نرخ خوراک تمایل نشان دهد. در حال حاضر قیمت خوراک به صورت ماهانه از سوی دولت تعیین و به ما ابلاغ می شود.

وی اضافه کرد: قطعا ما از افزایش قیمت اوره و آزادسازی آن با رشد سودآوری مواجه خواهیم شد. زیرا تغییری در هزینه های شرکت ایجاد نخواهد شد و بهای فروش بخش عمده ای از محصولات افزایش خواهد یافت اما به هر رو این مساله به واکنش دولت نسبت به رای دیوان بستگی دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24