Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در یک سال اخیر گروه مدیریت ارزش سرمایه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ مالی) اقدام به تاسیس صندوق های بازارگردانی برای سهام کنترلی و مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری در بازار سرمایه کرده است. در این راستا در گام نخست اقدام به ایجاد صندوق بازارگرردانی برای سهام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نام صندوق اختصاصی بازارگردانی توسعه بازنشستگی آرمان با مشارکت شرکت نوآوران مدیریت سبا و شرکت تأمین سرمایه آرمان با سرمایه اولیه ١٠٠ میلیارد ریال در تیرماه ١٣٩۶ کرده است.

حضور جدی تر صندوق بازنشستگی کشوری در بازار سرمایه از طریق ایجاد صندوق های بازارگردانی

بورس24 : در جهان امروز، صندوق های بازنشستگی به عنوان یکی از ارکان مهم بازارهای پولی و مالی بشمار می آیند. در کشور ما نیز ارزش دارائی های تحت مدیریت این صندوق ها در بازار سرمایه، حکایت از پتانسیل بالای این نهادها در بازارهای مالی داشته و دارد. صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در این بازار، تلاش داشته است از طریق ابزارهای جدید و کارآمد، نقش موثر خود در بازار سرمایه را همچون گذشته، ایفا نماید. یکی از این ابزارها ایجاد صندوق های بازارگردانی برای سهام کنترلی و مدیریتی تحت صندوق بازنشستگی کشوری است. در این خصوص با دکتر شمسی نژاد مدیرعامل شرکت نوآوران مدیریت سبا در خصوص اقدامات صندوق بازنشستگی در راستای ایجاد و توسعه صندوق های بازارگردانی انجام گفت و گو کردیم.

شمسی نژاد گفت: موضوع فعالیت اصلی صندوق های بازارگردانی، سرمایه گذاری در اوراق بهادار اعلام شده در امیدنامه صندوق، با هدف ایفای تعهدات بازارگردانی طبق شرایط درج شده در امیدنامه است. هدف از ایجاد این نوع صندوقها در مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری از طریق گروه مدیریت ارزش سرمایه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ مالی)، افزایش نقدشوندگی، تنظیم عرضه و تقاضا و تحدید دامنه نوسان قیمت سهام و حق تقدم آن مطابق با امیدنامه صندوق و کسب منفعت از این محل است.

او ادامه داد: در یک سال اخیر گروه مدیریت ارزش سرمایه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ مالی) اقدام به تاسیس صندوق های بازارگردانی برای سهام کنترلی و مدیریتی صندوق بازنشستگی کشوری در بازار سرمایه کرده است. در این راستا در گام نخست اقدام به ایجاد صندوق بازارگرردانی برای سهام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نام " صندوق اختصاصی بازارگردانی توسعه بازنشستگی آرمان" با مشارکت شرکت نوآوران مدیریت سبا و شرکت تأمین سرمایه آرمان با سرمایه اولیه 100 میلیارد ریال در تیرماه 1396 نموده است. با تأسیس و راه اندازی این صندوق بازارگردانی، حجم معاملات روزانه سهام شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری که میانگین سهام معامله شده آن قبل از ایجاد صندوق، روزانه معادل 2.8 میلیون سهم بوده است، طی ماه های بعد از ایجاد صندوق بازارگردانی به 5.3 میلیون سهم در روز افزایش یافته و به تبع رشد ارزش شرکتهای زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، خالص ارزش دارائیهای صندوق اختصاصی بازارگردانی توسعه بازنشستگی آرمان با رشد مواجه شده است. بطوریکه خالص ارزش دارایی های این صندوق، از آغاز فعالیت این صندوق در تاریخ 08/04/1396، با رشد 16.2 درصدی به سطح 117.8 میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: از آغاز فعالیت این صندوق، تعداد 31.5 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری توسط صندوق بازارگردانی به فروش رسیده و 76 میلیون سهم خریداری شده است. لذا تشکیل این صندوق علاوه بر افزایش حجم نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه، عامل کسب منفعت برای خریداران و مالکان واحدهای این صندوق شده است.

این مقام مسئول درباره راه اندازی صندوق بازارگردانی بیمه ملت گفت: گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری در اقدامی دیگر با همکاری شرکت نوآوران مدیریت سبا و شرکت کارگزاری صبا جهاد ، اقدام به راه اندازی صندوق بازارگردانی بیمه ملت تحت عنوان " صندوق اختصاصی بازارگردانی ارزش آفرین صندوق بازنشستگی کشوری" در تاریخ 10/7/1396 با سرمایه اولیه 50 میلیارد ریال نموده است. عملیات اجرایی این صندوق نیز از ابتدای بهمن ماه سال جاری آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت نوآوران مدیریت سبا، راه اندازی صندوقهای بازارگردانی پتروشیمی جم و گروه صنعتی ملی را از دیگر برنامه های گروه مدیریت ارزش سرمایه و سهام صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: این اقدام می تواند منجر به افزایش حجم معاملات سهام و نقدشوندگی این سهام گردد. در حال حاضر راه انداز صندوق های فوق الذکر در دستور کار قرار داشته و در آینده ای نزدیک با همکاری یکی از شرکتهای تامین سرمایه، عملیات اجرایی این صندوق ها آغاز می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24