Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حسین سلاح ورزی٬ قائم مقام شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری های موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس ۲۴ گفت:در جلسات متعددی که با مسئولان دولت در شورای گفت و گو داشته ایم درخواست معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مطرح شد و قرار بر این بود که این موضوع در بودجه لحاظ شود ولی در نهایت از دستور کار بودجه خارج شد...

معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها از بودجه خارج و به اصلاحیه قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی موکول شد!

بورس24 : در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم (123) قانون اساسی، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم که با عنوان طرح یک فوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شد ، با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه یکم مرداد سال 91 به دولت نهم ابلاغ گردید.

در ماده 17 این قانون ؛ معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی شرکت ها مطرح شد، که در زیر به آن اشاره شده است:

اما پس از از مهلت قانونی یعنی در سال 95 دیگر شرکت ها نتوانستند از این محل افزایش سرمایه داده و معاف از مالیات شوند. در نتیجه برخی از شرکت ها زیان ده و نیازمند به اصلاح ساختار مالی ازجمله ایران خودرو؛ از این قانون جاماندند. در سال جاری باز هم زمزمه تمدید این قانون برای یک سال (سال 97)به گوش رسید اما، با وجود تاکید کارشناسان به دولت و جلسات متعددی که برای برنامه ریزی بودجه ۹۷ انجام شد؛ ظاهرا معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا این لحظه نادیده گرفته شده است.

اما؛ با پیگیری مستمر تیم شورای گفت و گو و احتمالا اتاق بازرگانی ایران؛ قرار است در قانون استفاده از حداکثر توان فنی و خدماتی ، این موضوع به صورت بند اصلاحی گنجانده شود و قول مساعد گرفته شده است. البته اگر این موضوع برای بار دیگر از سوی دولت پشت گوش انداخته نشود!!

حسین سلاح ورزی٬ قائم مقام شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری های موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به خبرنگار بورس24 گفت:در جلسات متعددی که با مسئولان دولت در شورای گفت و گو داشته ایم درخواست معافیت مالیاتیافزایش سرمایه شرکت ها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها مطرح شد و قرار بر این بود که این موضوع در بودجه لحاظ شود ، ولی در نهایت از دستور کار بودجه خارج شد.

وی ادامه داد: با وجود صحبت های رئیس سازمان برنامه وبودجه در خصوص معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها برای همه شرکت ها؛ ظاهرا این موضوع مهم در بودجه ۹۷ و در پیشنهادات دولت مطرح نشده است.

به گفته وی؛ اما ما مجددا با وزیر اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و روسای اقتصادی و برنامه و‌بودجه مجلس مکاتبات و جلساتی در این زمینه داشته ایم.

سلاح ورزی گفت: استدلال دوستان این بود که موضوع مورد نظر٬ موضوعیت مطرح شدن در بودجه را نداشته اما قول داده اند در قانون استفاده از حداکثر توان فنی و خدماتی( ابلاغیه سال 91) به صورت اصلاحی این بند٬ لحاظ شود.

وی با اظهار امیدواری از این که دولت قول هایی داده گفت: فعلا قول مساعد داده شده که همه شرکت ها بتوانند حداقل یک بار از معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از این محل افزایش سرمایه استفاده نمایند.

گفتنی است ، پیش از این سخنگوی دولت و رئیس سازمان بورس از گنجانده شدن موضوع معافیت مالیاتی شرکت های متقاضی برای افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها در بودجه 97 خبر داده بودند اما ظاهرا در آخرین دقایق نهایی شدن بودجه این موضوع مهم از دستور کار خارج شده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24