Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

احسان وحیدی فرد مدیر عامل گروه صنایع بهشهر و نماینده سهامدار عمده در خصوص علل افت قیمت شوینده به بورس٢٤ گفت: خوشبختانه شوینده با قیمت مناسبی به بازار عرضه شد و سهامداران هم بازده خوبی را از این سهم کسب کردند. وی در ادامه توضیح داد: طبیعتا پس از رشد ٣٥ درصدی به صورت پیوسته اصلاح قیمت سهم طبیعی است و عرضه و تقاضای بازار تعیین کننده قیمت است، قاعدتا پس از اصلاح قیمت انتظار ادامه روند رو به رشد سهم دور از انتظار نیست...

«شوینده» پس از بازدهی ٣۵ درصدی / تحلیل وضعیت سهم توسط نماینده سهامدار عمده

بورس24 : اواسط بهمن ماه بود که هلدینگ توسعه صنایع بهشهر اقدام به بورسی نمودن یکی از زیر مجموعه های خود کرد، مدیریت صنعت شوینده با نماد"شوینده" پیش از عرضه با گمانه زنی های قیمتی مختلفی در محدوده ٣٥٠ تومان روبرو بود اما سهامدار عمده "شوینده" اقدام به عرضه شرکت با قیمت ٢٧٣ تومان کرد تا سهامداران خرد بازده خوبی از این عرضه داشته باشند.

"شوینده" ١٧ بهمن عرضه اولیه شد و پس از حدود ٣٥ درصد رشد ، صف خرید آن برداشته شد و با توجه به عرضه و تقاضای بازار منفی شد.

احسان وحیدی فرد مدیر عامل گروه صنایع بهشهر و نماینده سهامدار عمده در خصوص علل افت قیمت "شوینده" به بورس٢٤ گفت: خوشبختانه "شوینده" با قیمت مناسبی به بازار عرضه شد و سهامداران هم بازده خوبی را از این سهم کسب کردند.

وی در ادامه توضیح داد: طبیعتا پس از رشد ٣٥ درصدی به صورت پیوسته اصلاح قیمت سهم طبیعی است و عرضه و تقاضای بازار تعیین کننده قیمت است، قاعدتا پس از اصلاح قیمت انتظار ادامه روند رو به رشد سهم دور از انتظار نیست.

وحیدی فرد گفت: توسعه صنایع بهشهر به عنوان سهامدار عمده همواره از سهام زیر مجموعه ها حمایت کرده و حمایت می کند اما قاعدتا در زمانی که عرضه و تقاضا در سهام به تعادل نسبی می رسد و فشار عرضه به دلیل رشد قابل توجه و پیوسته ٣٠-٣٥ درصدی بالا می رود منفی سهم طبیعی است و سهامدار عمده در صورت نامتوازن شدن شرایط ورود می کند چرا که با توجه به شرایط فعلی به دنبال رشد تصنعی سهم و بازار سازی نیستیم .

وی افزود: با توجه به شرایط عملیاتی شرکت مدیریت صنعت شوینده و صورت های مالی آن انتظار موج دوم افزایش تقاضا در نماد "شوینده" را داریم و روند سهام نشان دهنده دست به دست شدن سهم است و بر اساس معاملات روز دوشنبه هم نسبت عرضه ها یک به ده بود و به ازای هر ١٠ عرضه یک خرید انجام می شد، شرایط سهم طبیعی است و با توجه به ورود ١٥٠ هزار سهامدار جدید در روز عرضه به ترکیب سهامداری "شوینده" عرضه و تقاضا شرایط عادی خود را طی می کند.

این مقام مسئول تاکید کرد : با عنایت به این که تقریبا تمام زیرمجموعه ­های شرکت مدیریت صنعت شوینده، بورسی و شفاف هستند ما به این شرکت به­ عنوان یک ETF اختصاصی در حوزه شوینده نگاه می­کنیم و امیدواریم قیمت سهم هرچه بیشتر به NAV آن نزدیک شود.

وحیدی فرد در مورد زمان برگزاری مجمع "شوینده" هم گفت: در حال حاضر مجامع شرکت های زیر مجموعه هلدینگ شوینده در حال برگزاری است و پس از آن "شوینده" آماده دعوت از سهامداران جدید الورورد برای برگزاری مجمع خواهد بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • پیمان آزادی (همکار فارابی)
    پیمان آزادی (همکار فارابی)

    عالی ممنون از شما

    6 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24