Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

نماد تامین ماسه ریخته گری از بیستم آبان ماه در بورس تهران متوقف است و سهامداران شرکت به رغم آن که سهام «کماسه» تنها حدود ٨ ماه در بورس ٩۶ معامله شده اما شاهد زیان حدود ٣٠ درصدی از محل سرمایه گذاری در این شرکت بورسی هستند!

سهامداران «کماسه» بخوانند / شاید قفل چهار ماهه توقف نماد همین روزها باز شود ؛ شاید...

بورس24 : دلیل توقف حدودا" 4 ماهه نماد معاملاتی شرکت تامین ماسه ریخته گری موسوم به «کماسه» در سایت بورس اوراق بهادار تهران «عدم رفع ابهام درخصوص معاملات صورت گرفته در سال مالی منتهی به 29اسفند سال 96 (موضوع بند 3 اظهار نظر حسابرس نسبت به پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 96 بر اساس عملکرد 6 ماهه و بند 6 گزارش حسابرس نسبت به صورت های مالی دوره 6 ماهه منتهی به31شهریور 96)» اعلام شده است.

حسابرس شرکت در بند فوق عنوان نموده که: "قرارداد مشارکت در سرمایه‌گذاری با شرکت آتی امین بازار در هفتم آبان 96 منعقد و با اخذ تسهیلات مالی از بانک آینده مبادرت به پرداخت 110 میلیارد ریال از تسهیلات دریافتی مزبور به شرکت فوق‌الذکر جهت مشارکت در سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه اعم از اوراق، بورس کالا و سایر معاملات بازرگانی و تجاری برای مدت چهار ماه تا پایان سال مالی با حداقل نرخ 32 درصد گردیده و از مبلغ 150 میلیارد ریال کل قرارداد تاکنون 110 میلیارد ریال آن تامین لیکن سود حاصل از مشارکت به مبلغ 15.781 میلیون ریال بدون پرداخت مبلغ 40 میلیارد ریال باقیمانده به طور کامل مورد شناسایی قرار گرفته است ؛ در نتیجه تاثیر آثار سود و زیانی ناشی از عدم تکمیل قرارداد مشارکت مزبور و آثار مالیاتی ناشی از آن در صورت سود و زیان پیش‌بینی شده لحاظ نشده است."

در این مورد وحید روشن قلب ، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 در مورد دلایل عدم بازگشایی نماد شرکت تامین ماسه ریخته گری و آخرین وضعیت قرارداد شرکت با شرکت آتی امین بازار با توجه به پایان مدت 4 ماهه قرارداد گفت: با توجه به اهمیت مبلغ واریز شده (15 میلیارد تومان) در برابر حجم دارایی ها و سرمایه شرکت و تاثیر با اهمیت سود حاصل از این قرارداد بر پیش بینی درآمد شرکت، سازمان بورس منتظر تعیین تکلیف وضعیت این قرارداد است.

وی ادامه داد:  شرکت در پاسخ به پیگیری های صورت گرفته توسط این سازمان اعلام نموده است که تاکنون وجوه سرمایه گذاری شده به شرکت عودت داده نشده است ، ولی تا چند روز آینده اصل و فرع مبلغ قرارداد به حساب شرکت واریز خواهد شد.

 وی افزود: پس از ارسال اطلاعات توسط شرکت، مراتب از طریق سامانه کدال به اطلاع عموم سهامداران خواهد رسید.

گفتنی است ، نماد تامین ماسه ریخته گری از بیستم آبان ماه در بورس تهران متوقف است و سهامداران شرکت به رغم آن که سهام «کماسه» تنها حدود 8 ماه در بورس 96 معامله شده اما شاهد زیان حدود 30 درصدی از محل سرمایه گذاری در این شرکت بورسی هستند!

در آخرین گردهمایی سهامداران «کماسه» چه حرف هایی رد و بدل شد؟؟

سهامداران در مجمع کماسه که در 22 آبان ماه سال جاری برگزار شده بود ، سوالات زیادی در خصوص وعده های خاک خورده مدیران کماسه در خصوص تغییر محل کارخانه و نصب و راه اندازی خط جدید و فروش محصولات در بورس کالا داشتند که عملا پاسخ مشخصی از سوی جلال محقق نماینده سهامدار عمده که رئیس مجمع هم بود داده نشد. او با پاسخ هایی که در مجموع صرفا ظاهر زیبایی داشت سعی در آرام کردن اعتراضات داشت.

سهامداران کماسه در مجمع 4 ماه پیش و  در پی افت اخیر قیمت سهامشان همه را از تیغ اعتراض خود گذراندند و نماینده سهامدار عمده آماج انتقادات بود که چرا برنامه زمان بندی در خصوص انتقال کارخانه اعلام نمی کنند، برنامه بازار گردانی که اعلام شده بود به کجا رسید، سهامدار عمده چرا از سهم حمایت نمی کند و چه شد آن سهم 600 تومانی اردیبهشت ماه!؟که البته پاسخ دقیقی به این پرسش ها داده نشده بود.

خادمیان مدیر عامل کماسه هم در توضیحات خود در مجمع 22 آبان ماه در خصوص برنامه های شرکت گفته بود: رسما 6 ماه است که مدیر عامل کماسه هستم و در این مدت بیش از شش سال اخیر تغییرات ایجاد کرده ام . بیش از 9 سال است که برنامه انتقال کارخانه در دستور کار است اما زمینی که به عنوان محل جدید در نظر گرفته شده بود با مشکلاتی همراه بوده است که پس از دوندگی های بسیار موفق شده ایم 90 درصد راه را طی کنیم و درگیر 10 درصد باقیمانده هستیم که به نتیجه برسیم و علل تاخیر در انتقال هم مربوط به همان 10 درصد است.

وی ادامه داده بود: اقداماتی از جمله تسطیح زمین و احداث سوله انجام شده است و ما منتظر انجام برخی فرآیندها هستیم.

خادمیان علیرغم سوالات سهامداران ترجیح داد موضوعات را به طور کلی مطرح کند و در خصوص جزئیات برنامه ها چیزی اعلام نکرده و جزئیات بیشتر در خصوص برنامه زمان بندی انتقال و سایر موارد را به نامه ای که در آینده در کدال منتشر خواهد شد موکول کرده بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24