Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی نماد «وبصادر» به بورس ٢٤ گفت: حدودا ١٠ روزی بود که اطلاعات مورد نظر بورس را ارائه داده بودیم به جز پیش بینی تعدیل آخر سال که منتظر حل شدن فرآیند فروش دارایی ها و شناسایی هزینه ها و درآمد نهایی بودیم و این که بتوانیم برآورد بهتری را ارائه دهیم. از طرفی قول داده بودیم که در سال ٩٦ نماد بازگشائی شود از هفته گذشته به طور جدی جلسات متعددی برگزار شد با بانک ها و سهامداران عمده که بازگشائی به نحو مطلوبی انجام شود و خوشبختانه روز گذشته در نشست مشترک بانک ها و مسئولین بورس، مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها توافق شد سهام چند بانک بازگشایی شود...

توافق بورس ، وزارت اقتصاد و شورای هماهنگی بانک ها برای بازگشایی نمادهای متوقف / صیدی : بانک صادرات در سال ٩۶ قطعا بر می گردد ؛ شاید همین امروز...

بورس24 : از روز گذشته انتشار دور جدیدی از صورت های مالی بانک صادرات ایران امید ها به بازگشایی این نماد که از تیر ماه 95 به مدت 20 ماه متوقف است را افزایش داده است.بانک صادرات در گزارش روز گذشته خود از زیان 4556 میلیارد تومانی در سال 96 خبر داده است.اما آیا با این گزارش نماد بانک صادرات بازگشایی خواهد شد؟

بانک ها بر می گردند...

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات ایران در خصوص آخرین وضعیت بازگشایی نماد «وبصادر» به بورس ٢٤ گفت: حدودا ١٠ روزی بود که اطلاعات مورد نظر بورس را ارائه داده بودیم به جز پیش بینی تعدیل آخر سال که منتظر حل شدن فرآیند فروش دارایی ها و شناسایی هزینه ها و درآمد نهایی بودیم و این که بتوانیم برآورد بهتری را ارائه دهیم. از طرفی قول داده بودیم که در سال ٩٦ نماد بازگشائی شود ،از هفته گذشته به طور جدی جلسات متعددی برگزار شد با بانک ها و سهامداران عمده که بازگشائی به نحو مطلوبی انجام شود و خوشبختانه روز گذشته در نشست مشترک بانک ها و مسئولین بورس، مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها توافق شد سهام چند بانک بازگشایی شود.

وی ادامه داد: هماهنگی ها انجام شده است تا نماد چند بانک بازگشائی شود و سهامداران عمده نیز اقدام به بازار گردانی و حمایت از سهم بکنند.

مدیر عامل بانک صادرات در ادامه از پیش بینی خود در خصوص قیمت سهام بانک ها در زمان بازگشایی و در سال آتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: قاعدتا همه بانک ها نیازمند اصلاح و ارتقا ساختار مالی هستند و خوشبختانه بانک ها نیز برنامه عملیاتی برای اصلاح دارند و وضعیت بانک ها بهبود نسبی خواهد داشت.برای نمونه در مورد بانک صادرات در نظر داریم بحث زیان دهی را که تا حدودی متوقف کردیم ، بتوانیم با سیر نزولی کاهش دهیم و تا پایان سال به نقطه سر به سر برسانیم و در سال٩٨ بانک را وارد فاز سودآوری عملیاتی کنیم.

وی همچنین خبر داد : نماد بانک صادرات در سال ٩٦ بازگشایی خواهد شد و از همین امروز تا روز 28 اسفند نماد «وبصادر» پس از 20 ماه توقف به بازار سهام بر می گردد.همچنین انتظار بازگشائی بانک پارسیان و تجارت نیز در سال جاری هست. در سال آتی در خصوص بانک صادرات انتظار داریم روند بازار گردانی و حمایت از سهم تا رسیدن به نقطه تعادل ادامه دار باشد.

صیدی در خصوص برخی حمایت ها برای بهبود وضعیت بانک ها هم به خبرنگار بورس24  گفت: این اصلاحات به حمایت از سوی بانک مرکزی در خصوص ابلاغ ضوابط و بخشنامه ها نیاز دارد ؛ همچنین حمایت بورس در خصوص الزامات گزارشگری و لحاظ کردن برخی ذخایر و بحث های حسابرسی و  حمایت سهامداران عمده و حقیقی و تحلیلگران که تاکنون خوب عمل کردند و  رسانه ها که در بازار پول و سرمایه هستند که توانستند التهابات را کاهش دهند.

آیا بانک ها در روز بازگشایی حمایت می شوند؟

صیدی در پاسخ به این سوال که آیا نماد بانک صادرات با قیمت مورد انتظار سهامداران بازگشائی خواهد شد ، گفت: در این شرایط نقد شوندگی در خصوص نماد بانک ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است بالاخره سهامداران حدودا ٢٠ ماه منتظر بازگشائی بودند ، بنابراین در حال حاضر بحث نقدشوندگی مهم است اما از این موضوع هم نباید غافل شد که سهم باید به قیمت تعادلی باز شود و در هر قیمت تعادلی گروهی سود و گروهی زیان می کنند اما در هر صورت طبیعت بازار مبتنی بر عرضه و تقاضاست و در مورد برخی شرکت های بنیادی مانند بانک ها نگاه باید بلند مدت باشد، ممکن است قیمت در زمان بازگشایی و چند روز پس از آن مطلوب سهامداران نباشد اما تلاش بر این است که ارزش سهام بانک با توجه به اقداماتی که در حال اجراست به قیمت تعادلی خوبی برسد و بحث بازارگردانی و حمایت از سهم را خواهیم داشت ، تا هیجان پس از بازگشائی به حداقل برسد.

صیدی به اصلاح نحوه افشا اطلاعات بانک ها در کدال اشاره کرد و گفت:وضعیت بانک ها با توجه به ترکیب دارایی ها در ترازنامه و ترکیب سپرده ها و بدهی ها وضعیت ویژه ای است ؛ الزامات گزارشگری بانک مرکزی هم که ابلاغ شده بود وضعیت را پیچیده تر کرده بود و بر این اساس با بورس هم توافق کردیم که افشا گزارشات بانک ها به شکلی که مناسب بانک ها باشد صورت گیرد نه مانند سایر شرکت های تولیدی و خدماتی در بورس.در واقع با توجه به ملاحظات بانک ها و نوع صنعت بانکداری ، این صنعت نیازمند گزارشگری خاصی بود که مسئولین بورس نیز نظر مثبت داشتند و این مهم که نقدشوندگی به سهام این صنعت نیز بازگردد.
مدیر عامل بانک صادرات در خصوص تهاتر بدهی ها گفت: خوشبختانه موردی که در لایحه بودجه در نظر گرفته شد درباره تهاتر بدهی بانک ها با بانک مرکزی با طلب بانک ها از دولت ، گرچه در اجرا پیچیدگی های خاص خود را دارد اما فرصت خوبی را در اختیار بانک ها قرار می دهد و دیروز در این مورد هم به عنوان یک فرصت صحبت هایی شد و امیدوارم اجرایی شود.
وی به دارایی های مازاد هم اشاره کرد و گفت: همه بانک ها به دنبال این هستندو علاقمند به فروش منتها بازار نیز باید کشش لازم را داشته باشد و شرایط کم کم در حال فراهم شدن است و به طور جدی واگذاری دارایی های مازاد در دستور کار بانک هاست.ما این برنامه را داریم و در حال مذاکره هستیم و پیشرفت های خوبی هم داشته ایم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24