Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

عبدالخالق لطیفی عضو انجمن انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار بورس ٢۴ در خصوص احتمال وام ٢٠٠ میلیون تومانی به خریداران مسکن گفت: به نظر من بهتر است این وام به جای خریدار به تولیدکننده داده شود تا پروژه هایی که در دست دارند جمع بندی و نهایی شود. تاثیر استفاده از این وام برای تولیدکنندگان به زمانبندی پروژه بستگی دارد. اگر با توجه به تورمی که در بازار وجود دارد مدت ساخت بناها طولانی باشد جمع بندی پروژه برای سازنده سنگین و دشوار خواهد بود...

یک انبوه ساز : وام ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن شدنی نیست!

بورس24 : عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ابتدای سال 97 اعلام کرد که پیگیر افزایش سقف وام کسن به 200 میلیون تومان هستیم. البته هنوز شورای پول و اعتبار افزایش وام مسکن را تصویب نکرده اما وزارت راه و شهرسازی متقاضی این افزایش است.

آیا افزایش وام مسکن تا سقف 200 میلیون تومان می تواند موجب خروج این بازار از رکود چندساله شود؟ آیا اعطای وام مسکن به خریدار امری اقتصادی و منطقی است یا این که مناسب تر است که این وام در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد؟ آیا بانک ها توان پرداخت و مردم توان بازپرداخت آن را دارند؟

عبدالخالق لطیفی عضو انجمن انبوه سازان در گفت و گو با خبرنگار بورس24 در خصوص احتمال وام 200 میلیون تومانی به خریداران مسکن گفت: به نظر من بهتر است این وام به جای خریدار به تولیدکننده داده شود تا پروژه هایی که در دست دارند جمع بندی و نهایی شود. تاثیر استفاده از این وام برای تولیدکنندگان به زمانبندی پروژه بستگی دارد. اگر با توجه به تورمی که در بازار وجود دارد مدت ساخت بناها طولانی باشد جمع بندی پروژه برای سازنده سنگین و دشوار خواهد بود.

او در برابر این پرسش که آیا بانک ها توان پرداخت چنین مبالغی را به عنوان وام مسکن دارا هستند،گفت: خیر، متاسفانه بانک ها در شرایطی نیستند که بتوانند این مبالغ را به دریافت کنندگان تسهیلات خرید مسکن اعطا کنند. به نظر می رسد این خبرها مانورهایی که داده می شود تا به نفع بانک ها و به صورت تبلیغاتی ارائه می شود اما واقعیت ها از عدم توان بانک ها برای پرداخت این وام ها حکایت دارد.

در ادامه از این عضو انجمن انبوه سازان پرسیدیم که با فرض توان بانک ها برای پرداخت این مبالغ به عنوان وام مسکن آیا خریداران و دریافت کنندگان توانایی پرداخت اقساط آن را خواهند داشت؟ وی تصریح کرد: اگر این وام در بازده زمانی بلند مدت تقسیط شود خریداران و دریافت کنندگان می توانند آن را بازپس دهند. قطعا بانک ها نیز این وام ها را با دید بلند مدت پرداخت خواهند کرد زیرا در این صورت است که اعطای وام برای بانک ها دارای صرفه و توجیه اقتصادی است.

او در ادامه تاکید کرد: به اعتقاد من افزایش سقف وام مسکن به 200 میلیون تومان ایده بسیار خوبی است اما بهتر است این وام به دست سازنده برسد تا مسکن از حالت رکود خارج شود. البته افزایش وام مسکن به 200 میلیون تومان هنوز در مرحله احتمال است و به صورت اخبار تبلیغاتی مطرح شده و تا نهایی شدن راه طولانی در پیش دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24