Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

با توجه به اتفاقاتی که در بازار ارز در حال وقوع است و با در نظر گرفتن تاثیری که بازار سرمایه از عوامل بیرونی مانند قیمت های جهانی و قیمت ارز می گیرد به نظر می رسد در سال جاری بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بازدهی بیشتری را کسب نماید.

اظهار نظر دو کارشناس بورس درخصوص بهترین سرمایه گذاری ها در سال ٩٧

بورس24 : در پی تلاطم های اخیر بازار ارز و سکه، بهای هر دلار امریکا روز گذشته به 6000 تومان رسید و قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی به مرز دو میلیون تومان نزدیک شد. البته از شب گذشته اعلام شده که از این به بعد دلار فقط با نرخ 4200 تومان معامله خواهد شد و بازار هنوز نتوانسته خودش را تصمیم جدید دولت تطابق دهد و درمورد اثرات این تصمیم، باید حداقل چند روزی صبر کرد. دلار که به 6 هزار تومان رسید، در بازار سرمایه اتفاقات ناخوشایندی افتاد. بازار با فشار فروش بالایی همراه شد. به طوری که شاخص کل بورس اوراق بهادار از قله 97 هزار و 150 واحدی که 15 فروردین ماه به آن رسیده بود طی دو روز کاری یعنی 18 و 19 فروردین ماه 809 واحد معادل 0.8 درصد سقوط کرد و به ارتفاع 96 هزار و 341 واحدی رسید.

در روزهایی که بازار سرمایه متحمل صف فروش بود و بسیاری از سهامداران و فعالان بازار در گذاشتن سهم ها و دارایی های خود در صف فروش با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند بهای دلار از 5050 تومان به حدود 5700 تومان رسید و قیمت سکه نیز از یک میلیون و 670 هزار تومان به یک میلیون و 870 هزار تومان صعود کرد.

دیروز اما بازار سرمایه وضعیت مطلوب تری به خود گرفت. پس از آن که چند روز از افزایش هیجانی بهای دلار گذشت فعالان بازار سرمایه به یاد سهم های به اصطلاح دلاری افتادند و برای خرید آن ها اقدام کردند تا شاید ضررهایی که در هفته های اخیر متحمل شده اند را از این طریق جبران نمایند. برآیند خرید جمعی فعالان بازار سرمایه و سهامداران رشد 779 واحدی شاخص و رشد آن تا ارتفاع 97 هزار و 120 واحدی بود.

آن سو تر در بازار ارز گفته می شود که متقاضی هست اما عرضه کننده نیست. با وجود اینکه عدم وجود فروشنده موجب شده تا انتشار خبرهای روند صعودی دلار دست کم برای دقایقی متوقف شود اما تداوم وجود خریداران می تواند احتمال بالاتر رفتن قیمت دلار را خبر دهد.

در چنین وضعیتی سرمایه گذاری در کدام یک از بازارها عاقلانه تر است و می تواند بیشترین بازدهی را عاید سرمایه گذاران نماید؟

یکه تازی بازار ارز و سکه

محمد علی زاده آرانی کارشناس و تحلیلگر اقتصادی و بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره چشم انداز بازار سرمایه در سال 97 و پرپتانسیل ترین صنایع آن ابراز داشت: با توجه به وضعیت متلاطم بازار ارز و نوسانات قابل توجه ارزی به نظر می رسد آن دسته از صنایع بورسی که به ارز وابستگی دارند یعنی محصولات صادراتی بیشتری نسبت به سایر صنایع دارند، در سال 97 از اقبال مناسبتری برخوردار خواهند بود.

وی تاکید کرد: در واقع عامل ارزی که صادرات شرکت ها را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند اثر بسزایی در تعیین صنایع پیشرو در سال جاری داشته باشد.

او در برابر این پرسش که در سال جاری کدام بازار می تواند بازدهی بیشتری را نسبت به سایر بازارها داشته باشد تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و با در نظر گرفتن محرک ها و علائم اقتصادی کنونی بازاری که خودش را کاملا عیان کرده و به وضوح نشان داده بازار ارز و سکه است. اگر نوسانات فعلی بازار ارز و سکه روند باثباتی را در پیش گیرد می تواند به پربازده ترین بازار امسال بدل شود اما اگر سمت و سوی آن از حالت صعودی به نزولی تغییر یابد اقبال و تقاضای به وجود آورده از بازار ارز و سکه به بازار دیگری انتقال خواهد یافت.

بازار سرمایه پیشتاز بازارها در سال 97

مهدی ساسانی یکی دیگر از کارشناسان شناخته شده بازار سرمایه است. او نظر خود را در خصوص پربازده ترین بازار سال 97 اینگونه عنوان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در بازار ارز در حال وقوع است و با در نظر گرفتن تاثیری که بازار سرمایه از عوامل بیرونی مانند قیمت های جهانی و قیمت ارز می گیرد به نظر می رسد در سال جاری بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بازدهی بیشتری را کسب نماید.

او در خصوص پیش بینی صنعت پیشرو در سال 97 اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از بازارهای موجود در حال رشد هستند و هنوز به ثبات نرسیده اند. بنابراین نمی توان اظهار نظر دقیقی درباره صنعت یا صنایع پیشرو سال 97 ارائه کرد. اما با در نظر گرفتن انتظاراتی که در خصوص بازار ارز وجود دارد و چشم اندازهای افزایشی این بازار و رسیدن آن به ثبات قیمتی در آینده می توان نتیجه گرفت که به طور کلی صنایعی که صادرات محور و ارزآور هستند می توانند امسال بازدهی بالاتری را نسبت به سایر صنایع داشته باشند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24