Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مرتضی لطفی با اشاره به عزم جدی شستا در موضوع واگذاری سهام شرکتهای تحت پوشش و تحقق منویات رهبری نظام، ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت تعاون گفت: تا کنون ١٠۵ شرکت در فهرست شرکتهای قابل واگذاری قرار گرفته اند که ضمن انجام فراخوان ، عرضه سهام در رسانه ها و حضور در ٣ استان آذربایجان شرقی ، اصفهان و فارس جهت ارائه این پروسه در جمع مردم، مسئولان ، سرمایه داران و علاقمندان توافق لازم با خریداران برای فروش ١٧ شرکت انجام شده است... این پنجمین بار در ۵ سال گذشته است که شستا از برنامه واگذاری شرکت های خود خبر می دهد اما در عمل اراده ای برای این برنامه های ادعا شده وجود ندارد.

مدیرعامل شستا مدعی شد : فروش ١٧ شرکت نهایی شده...

بورس24 : مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با حضور در مجلس شورای اسلامی و در جلسه اعضای کمیسیون صنایع و معادن از آخرین برنامه های تدوین شده و اقدامات سال96 این هلدینگ بزرگ خبر داده است.

مرتضی لطفی مدیرعامل شستا در ابتدای این جلسه به اختصار اشاره ای به تاریخچه تأسیس، میزان سرمایه، منابع انسانی، حوزه فعالیت هلدینگ ها و تعداد شرکت ها به تفکیک نوع فعالیت ،مدیریت و تملک کرد و گفت: اصلاح نظام بنگاهداری، کاهش سطح مالکیت پرتفوی تا 40% سهم بازار کالا و خدمات و خروج از شرکت های زیانده، کم بازده و خارج از استراتژی، گسترش فعالیت های بین المللی در ابعاد مختلف، توسعه حضور در بازار سرمایه و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع هدف، افزایش بهره وری و تقویت نظام راهبری شرکتی از جمله مهمترین برنامه های راهبردی شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی است.

لطفی با تبیین محورهای برنامه 5 ساله شستا در افق 1401 افزود: ابلاغ و اجرای نظام نامه سیاست های اقتصاد مقاومتی ، بهینه سازی پورتفوی شستا و پیگیری ادغام شرکت ها با فعالیت مشابه، اکتساب و مشارکتهای خارجی، خروج از شرکت های زیانده، کم بازده و کوچک مقیاس و خارج از استراتژی ، تکمیل و بهره برداری پروژه های سرمایه گذاری نیمه تمام به مبلغ 53 هزار میلیارد تومان، کاهش 50 درصدی هزینه های مالی ، اصلاح و بهبود ساختار منابع انسانی را از جمله این محورها برشمرد.

وی به جایگاه شستا در بورس، صنعت و تولیدات کشور پرداخت و گفت: محصولات تولیدی بسیاری از هلدینگ ها و شرکتهای تابعه شستا نظیر تولید کریستال ملامین، قیر ، تایر، پی وی سی ، متانول ، روغن ، پروپیلن ، اوره ، مس نورد ، پشم و شیشه ، سولفات ، سیمان ، دارو و ... تا سقف 80 درصد از ظرفیت تولید کل کشور را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شستا گفت : ارزش کالا و خدمات فروخته شده در گروه شستا در سال مالی گذشته 27،900 میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با تولید ناخالص داخلی کشور، سهم شستا از اقتصاد ملی حدود 2/1 درصد است و ارزش کل خالص دارائی های شستا حدود 33،500 میلیارد تومان است که در مقایسه با ارزش کل بازار بورس، سهم شستا حدود 7 تا 10 درصد در طی 3 سال گذشته در نوسان بوده است.

وی افزود: سهم صادرات محصولات تولیدی شستا شامل انواع فرآورده های پتروشیمی ، فولاد، سیمان ، دارو به میزان 2/1 میلیارد دلار در سال 96 است که حدود 4 تا 5 درصد از کل صادرات غیرنفتی کشور را شامل میشود.

وی با اشاره به فروش تجمیعی گروه شستا در سال 95 گفت از مبلغ 21،500 میلیارد تومان به مبلغ 23،800 میلیارد تومان در سال 96 افزایش یافته که برابر با 16 درصد رشد است و میزان صادرات ارزی گروه از مبالغ 950 میلیون دلار در سال 95 به مبلغ 1،200 میلیون دلار در سال 96 افزایش یافته که برابر با 26 درصد رشد می باشد و سود خالص تجمیعی گروه از مبلغ 2،800 میلیارد تومان در سال 95 به مبلغ حدود 4،500 میلیارد تومان افزایش یافته که برابر با 60 درصد است.

مدیرعامل شستا در ادامه ارائه گزارش خود به طرحهای مهم در دست اجرای این شرکت پرداخت و گفت : طرح پالایشگاه میعانات گازی بندرعباس ( پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس ) ، اوره دوم خراسان شمالی، طرح متانول هفتم در پتروشیمی مرجان ، طرح توسعه متانول دوم در پتروشیمی فناوران ، طرح منو اتیلن گلایکول در عسلویه ، پالایشگاه میعانات گازی سیراف ، پالایش نفت آناهیتا ، آسیاب سیمان العماره عراق ، طرح توسعه رایتل و انتقال سیمان فارس به خرامه و ... را از جمله مهمترین این طرحهاست .

لطفی با اشاره به عزم جدی شستا در موضوع واگذاری سهام شرکتهای تحت پوشش و تحقق منویات رهبری نظام، ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت تعاون گفت: تا کنون 105 شرکت در فهرست شرکتهای قابل واگذاری قرار گرفته اند که ضمن انجام فراخوان ، عرضه سهام در رسانه ها و حضور در 3 استان آذربایجان شرقی ، اصفهان و فارس جهت ارائه این پروسه در جمع مردم، مسئولان ، سرمایه داران و علاقمندان توافق لازم با خریداران برای فروش 17 شرکت انجام شده است.

این پنجمین بار در 5 سال گذشته است که شستا از برنامه واگذاری شرکت های خود خبر می دهد اما در عمل اراده ای برای این برنامه های ادعا شده وجود ندارد!

منبع : روابط عمومی شستا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24