Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت در سال گذشته اعلام نمود که ١٠درصد سهام خود در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را بصورت یکجا و بلوکی عرضه خواهد کرد که با توجه به وقایع رخ داده پس از مجمع سالانه آن شرکت و توقف چند ماهه نماد و همچنین عدم توافق با خریداران، عرضه بلوکی در سال مالی گذشته و سال جاری ناموفق ماند و شرکت سهام خود را دربازار به فروش رساند. در مورد بخش باقیمانده سهام که حدود ۴.۵درصد است نیز با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری خواهد شد.

زمین ۴۵٠ هکتاری «واتی» مشتری پیدا کرد/ محور اصلی تغییرات پرتفوی شرکت برای سال جاری اعلام شد

بورس24 : آخرین برنامه ها و دستاورد های شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اعلام شد. از افت قیمت سهم تا برنامه های ۹۷ شرکت از جمله فروش شرکت های زیر مجموعه و استراتژی های این حقوقی در شرکت هایی مانند "وبیمه" بیشتر آگاه شوید. صادق فدایی٬ معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در مورد برنامه های سال جاری شرکت گپ و گفتی با بورس24 داشته است.

*سهام شرکت در مسیر افت و نزول شدید قیمت قرار گرفته است. علت این روند نزولی چیست؟

روند قیمت سهام از فروردین ماه سال جاری تا کنون نزولی بوده که البته به علت حجم کم معاملات نمی توان آن را شدید دانست و بهتر است بگوییم نزولی فرسایشی را تجربه کرده است. به نظر می رسد فقدان دیدگاه مساعد نسبت به ارزندگی سهام اصلی زیرمجموعه شرکت یعنی "شیران" و "ولصنم" به موازات افت کلی بازار در 3 ماه اخیر منتهی به خروج آمریکا از برجام باعت عدم اقبال به سهام واتی نیز شده باشد و این افت قیمتی در قیاس با دیگر سهام موجود در بازار طبیعی و قابل انتظار است.

*آیا «واتی» برنامه ای برای فروش سهام شرکت های زیرمجموعه خود دارد؟

روند واگذاری شرکت های غیربورسی متعلق به گروه همانند سال های گذشته ادامه دارد و این مأموریت اصلی آتیه دماوند بوده و هست. در سال گذشته مزایده های مربوط به شرکت لاستیک پارس و ریسندگی فومنات برنده خود را شناختند که با توجه به فرایند تأمین وثایق و همچنین جلب نظر سهامدار عمده از منظر اهلیت خریداران، هنوز به مرحله عقد قرارداد واگذاری نرسیده ایم و لذا فروش قطعی تلقی نمی شود. بدیهی است که هر زمان قرارداد واگذاری منعقد گردد مراتب به بازار سرمایه منعکس خواهد شد. سایر شرکت ها نیز در سال جاری مانند روال قبل مراحل آماده سازی و احیاناً مزایده را طی خواهند کرد که ریسندگی خاور و نخ خمین از این منظر در اولویت هستند.

*فروش سهام سرمایه گذاری صنعت بیمه به کجا رسید و شرکت قصد سرمایه گذاری در چه حوزه هایی را دارد؟

شرکت در سال گذشته اعلام نمود که 10درصد سهام خود در شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را بصورت یکجا و بلوکی عرضه خواهد کرد که با توجه به وقایع رخ داده پس از مجمع سالانه آن شرکت و توقف چند ماهه نماد و همچنین عدم توافق با خریداران، عرضه بلوکی در سال مالی گذشته و سال جاری ناموفق ماند و شرکت سهام خود را دربازار به فروش رساند. در مورد بخش باقیمانده سهام که حدود 4.5درصد است نیز با توجه به شرایط بازار تصمیم گیری خواهد شد. مصرف منابع حاصل از فروش این سهم و همچنین دیگر منابع شرکت صرف توسعه پورتفوی بورسی منطبق با سیاست های شرکت صرف خواهد شد.

*از برنامه های ۹۷ شرکت بگویید؟

سیاست های مدیریت پورتفوی شرکت در سال 97 در گزارش تفسیری مدیریت که در سامانه کدال قابل مشاهده است به تفصیل ذکر شده و در اینجا اجمالا می توان عنوان کرد که خروج از صنایع زیانده و غیربنیادی و افزایش وزن پورتفو در صنایع استراتژیک (شامل پالایشی، معدنی و پتروشیمی) محور اصلی تغییرات سال جاری خواهد بود.

*پروژه های شرکت در چه مرحله ای هستند؟ کدام پروژه ها در سال 97 فروخته یا واگذار می شود؟

پروژه اصلی شرکت همچنان پروژه احیای اراضی فراسا است که البته از سال 94 تا کنون سهامداران منتظر به ثمر نشستن و رؤیت نتایج آن هستند و بابت تأخیرهای حاصله متأسفیم. اما واقعیت این است که فضای کسب و کار و تأمین مالی در سال گذشته و ایضاً سال جدید به گونه ای بوده که امکان جذب سرمایه گذار برای طرح ضعیف بوده و لذا تلاش های شرکت برای جلب مشارکت بخش خصوصی داخلی و خارجی در اجرای این طرح تا کنون نتیجه قطعی نداشته است. اما همچنان در حال ادامه مذاکرات هستیم و امیدواریم در 6 ماهه نخست امسال بتوانیم اخبار خوبی از شکل گیری مشارکت بر پایه طرح جاری یا نسخه اصلاح شده آن را به سهامداران صبورمان مخابره نماییم. البته لازم به ذکر است که پیشنهادهایی برای خرید کل زمین (450 هکتار) نیز به شرکت ارائه شده که آن ها نیز فعلاً در دست بررسی و مذاکره است و چنانچه توافقی با شرایط مناسب و تأمین منافع آتیه دماوند حاصل شود مسلماً اخبار آن منعکس خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24