Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اعلام زمان بهره برداری از پروژه آسیاب سیمان العماره عراق عبدالمجید نیکنام جهرمی مدیر عامل سیمان خوزستان در مجمع امروز این شرکت، گفت: پروژه آسیاب سیمان العماره عراق تا تیر ماه به بهره برداری می رسد و...

تقسیم سود ٣۵٠ ریالی در مجمع سیمان خوزستان / مدیر عامل: برای افزایش سرمایه برنامه هایی داریم

بورس24 : عبدالمجید نیکنام جهرمی مدیر عامل سیمان خوزستان در مجمع امروز این شرکت گفت: پروژه آسیاب سیمان العماره عراق تا تیر ماه به بهره برداری می رسد.

به گفته او ظرفیت آن ۱۰۰ تن سیمان در ساعت است. محصولآن سیمان خاکستری بوده است 

اخبار مهم این مجمع بدین شرح است: 

تقسیم سود ۳۵۰ریالی  در مجمع سیمان خوزستان

در این مجمع اعلام شد، مقاصد صادراتی کلینکر شرکت عراق بوده و مقاصد سیمانی آن کویت و قطر و بنگلادش است

طرح ایجاد سامانه متمرکز فروش سیمان تا دو ماه آینده اجرا می شود، این موضوع موجب فروش پراکنده خواهد بود 

برنامه افزایش سرمایه پیش بینی شده، اما جزییات به محض قطعی شدن در کدال اعلام می شود و... 

تکمیل می شود... 

به گزارش خبرنگار بورس24 ، عبدالمجید نیکنام جهرمی، مدیر عامل سیمان خوزستان در مجمع این شرکت در سخنانی گفت: استان خوزستان به دلیل موقعیت در کشور در زمینه ساخت و سازهای عمرانی و پروژه های نفت و گاز یکی از بازارهای مهم جهت عرضه سیمان برای کارخانجات خارج از استان  است.

وی ادامه داد: در همین راستا شرکت های رقیب اقدام به ارائه محصولات خود به این استان می کنند،  اختلاف قیمت حداقل 60 هزار در سیمان پاکتی و همچنین 100 هزار ریال در سیمان فله در هر تن است.

به گفته او فروش اعتباری  4تا 6 ماهه رقبا یکی از چالش های مهمی است، که شرکت سیمان خوزستان را در حفظ و افزایش سهم بازار سنتی یا مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

وی ادامه داد: شرکت نیز برای بازار یابی با توسعه محصول، توسعه و رسوخ در بازار، کنترل قیمت تمام شده جهت رقابت با سایر رقبا، کنترل و تثبیت سهم بازار با تدوین برنامه ها و اعمال سیاست های تنظیم بازار با رویکرد افزایش کیفیت محصول و خدمات قابل درک توسط مشتریان و مصرف کنندگان  سعی در حفظ بازار کرده است.

به گفته وی، سهم بازار سیمان شرکت در بازار داخلی، از روند تثبیتی و افزایشی برخوردار بوده است. به طوری که سهم بازار بر اساس سرانه مصرف از 35.8 درصد در پایان سال 95، به 41 درصد در پایان سال 96 افزایش یافته است.

وی در مورد عملکرد سال 95 شرکت گفت: تولید کلینکر شرکت 2 میلیون و 200 هزار و 131تن بوده و تولید سیمان نیز 1 میلیون و 520 هزار و 497 تن سیمان است.

او ادامه داد: همچنین فروش سیمان و کلینکر به میزان 2 میلیون و 536 هزار و 133میلیون ریال بوده است.

مدیر عامل شرکت سیمان خوزستان در مورد پروژه مهم این شرکت گفت: پروژه آسیاب سیمان العماره عراق، تا تیر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گفته او ظرفیت تولید این پروژه ۱۰۰ تن سیمان در هر ساعت و محصول  آن نیز سیمان خاکستری است.

و اما بند های حسابرسی...

بند 4 حسابرسی ) مالیات عملکرد سال های 92 لغایت 94 جمعا معادل مبلغ 258،131 میلیون ریال قطعی و مالیات عملکرد سال 95 معادل مبلغ 49،975 میلیون ریال از طریق صدور برگ تشخیص تعیین و از شرکت مطالبه گردیده است، که از این بابت جمعا به میزان 128،565 میلیون ریال از محل ذخائر پرداخت شده است.

در احتساب مالیات عملکرد سال های مذکور، نیز معافیت ماده 132 قانون مالیات های مستقیم، مورد پذیرش مقامات مالیاتی قرار نگرفته است.

بر این اساس و با توجه به اینکه شرکت خود را محق، به برخورداری از معافیت مذکور می داند، ذخیره ای در حساب ها منظور نشده و اعتراض خود را به مقامات مالیاتی نیز ابراز نموده است.

ضمنا همان گونه که در یادداشت توضیحی شماره 3-30 صورت های مالی اشاره شده، مالیات و عوارض بر ارزش افزوده توسط مقامات مالیاتی رسیدگی و برای سال های 89 لغایت 93 ، برگ قطعی و برای سال های 94 و 95 رای هیات حل اختلاف بدوی صادر گردیده است، که بر این اساس جمعا معادل مبلغ 520،537 میلیون ریال از شرکت مطالبه شده است، که به دلیل اعتراض شرکت به آرای صادره ذخیره ای در حساب ها منظور نگردیده.

در ادامه مطرح شد، اگر چه احتساب ذخیره مالیات از بابت مطالب فوق الذکر لازم و ضرورری است، اما تعیین دقیق میزان بدهی شرکت منوط به اظهار نظر نهائی مقامات ذی صلاح قانونی می باشد. 

پاسخ به بند حسابرسی 

منوچهر قائمی، مدیر مالی شرکت نیز در سخنانی گفت: دو موضوع بحث مالیاتی ماده 251 مالیات بر ارزش افزوده، هنوز برای سال های ۹۴ و ۹۵ حل نشده و در دست بررسی است. 

وی ادامه داد: امیدواریم این مهم در صورت  حل و فصل به سود سیمان خوزستان تمام شده و سود برگردانده شود.

به گفته او همچنین در مورد مالیات دیگری که مطرح شده این موضوع حل و فصل گردیده است.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24