Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در حال حاضر بانک ها در پرداخت نرخ سود سپرده های فعلی نیز با مشکل مواجه هستند و بالا بردن نرخ سود سپرده ها صدمات بیشتری به آن ها وارد خواهد آورد.

افزایش نرخ سود بانکی با کدام منطق؟/ بانک ها در پرداخت سودهای فعلی هم با مشکل مواجه اند/ گفت و گو با مدیرعامل اسبق بانک صادرات درخصوص احتمال افزایش نرخ سود سپرده بانکی

بورس24 : تقریبا همه بازارهای مالی و سرمایه گذاری این روزها از رونق مناسبی برخوردار هستند. بازار ارز با وجود مدیریت های کنترل شده و کاهش عرضه ها همچنان به مسیر صعودی خود ادامه می دهد. البته همین کنترل ها و تنگ تر شدن دریچه عرضه تاثیر قابل توجهی بر شدت تقاضا و در نتیجه رشد قیمت ها داشته است. بازار طلا نیز تحت تاثیر بازار ارز قرار گرفته و این روزها رکوردهای جدید و شاید باورنکردنی از خود به جا می گذارد.

بازار مسکن هم اخیرا تکانه های مثبتی را شاهد بوده است. نوسان قیمت مسکن در نقاط گوناگون متفاوت بوده اما به هر رو نسبت به سال های گذشته رشد قیمت چشمگیری داشته است.

اما بازار سهام این روزها در صدر توجهات سرمایه گذاران قرار گرفته است. شاخص بورس رکوردهای جدیدی ثبت می کند و خیال ارتفاعات بالاتری را در سر می پروراند. در همین ایام گمانه زنی هایی از احتمال افزایش نرخ سود سپرده بانکی نیز شنیده می شود.

حال چند پرسش مهم مطرح می شود: آیا در شرایط کنونی اقتصادی افزایش نرخ بهره بانکی توجیه اقتصادی دارد؟ آیا بالا بردن نرخ سود سپرده ها در شرایطی که بازار سرمایه با چشم انداز تداوم رشد همراه است و بسیاری از سرمایه گذاران معادل سود یک ساله سپرده را در کمتر از یک هفته کسب می کنند، می تواند جذابیتی برای آنها ایجاد کند؟ آیا بانک ها به شرایطی رسیده اند که بتوانند سود بیشتری به سپرده گذاران پرداخت کنند؟

احمد حاتمی یزد مدیرعامل اسبق بانک صادرات در گفت و گو با خبرنگار بورس24 گفت: رشد نرخ سود سپرده ها در شرایط کنونی خلاف سیاست های بانک مرکزی است.

او افزود: در حال حاضر بانک ها در پرداخت نرخ سود سپرده های فعلی نیز با مشکل مواجه هستند و بالا بردن نرخ سود سپرده ها صدمات بیشتری به آن ها وارد خواهد آورد.

وی گفت: فعلا بانک ها از لحاظ درآمدی از شرایط نامطلوبی برخوردارند. در صورتی که بانک ها می توانستند طلب های خود را از دریافت کنندگان تسهیلات بگیرند امکان پرداخت سود به سپرده گذاران را داشتند اما با توجه به اینکه بانک ها در دریافت طلب های خود از تسهیلات گیرندگان ناتوان هستند قادر به پرداخت سود به سپرده گذاران نیستند.

حاتمی یزد اضافه کرد: در شرایط فعلی با توجه به سودهای کلانی که بانک ها به سپرده گذاران پرداخت می کنند بسیاری از بانک ها با بحران مواجهند. بنابراین در چنین وضعیتی چگونه می توان صحبت از رشد نرخ سود سپرده ها به میان آورد؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24