Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

یک خبره بازار سرمایه منفی امروز بورس تهران را صرفا یک استراحت موقتی عنوان کرد. محمد علی احمد زاد اصل خبره بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس و فرابورس در روز جاری و احتمال برگشت بازار در روز آینده به خبرنگار بورس ٢۴ گفت : بازار سرمایه بعد از یک رشد نیاز به استراحت داشت که روند جدید را پس از آن آغاز نماید ، حرکت اصلی بازار سهام آغاز نشده و روزهای به مراتب بهتری در انتظار بورس است چراکه قیمت سهم ها مطابق با رشد نرخ ارز افزایش پیدا نکرده است. این کارشناس ارشد بازار سهام در پاسخ به این که آیا مصوبه اخیر در خصوص تسعیر ارزحاصل از صادرات صنایع معدنی ، فولادی و پتروشیمیایی با مبلغ ۴٢٠٠ تومان ممکن است روی افت بازار در روز جاری تاثیر گذار باشد؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست و صنایع معدنی ، پتروشیمی و فولاد همیشه طبق مصوبه دولت بالغ بر ٨٠درصد ارزی که قرار است توزیع شود را به دولت می دهند.موضوع مهم در خصوص این صنایع اولا ارزش جایگزینی آن ها با دلار ٨٠٠٠ تومانی است.شما الان چقدر باید پول داشته باشید که شرکتی مثل فولاد مبارکه ایجاد کنید؟موضوع دیگر مشوق هایی است که دولت به این ها می دهد مثل خوراک ارزان.البته این نکته را هم از یاد نبرید که شرکت های فولادی و معدنی ما صادرت زیادی هم ندارند و بیشتر فروش آن ها داخلی است.

منفی امروز موقتی بود ؛ موقتی...

بورس24 : یک خبره بازار سرمایه منفی امروز بورس تهران را صرفا یک استراحت موقتی عنوان کرد.

محمد علی احمد زاد اصل خبره بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس و فرابورس در روز جاری و احتمال برگشت بازار در روز آینده به خبرنگار بورس24 گفت : بازار سرمایه بعد از یک رشد نیاز به استراحت داشت که روند جدید را پس از آن آغاز نماید ، حرکت اصلی بازار سهام آغاز نشده و روزهای به مراتب بهتری در انتظار بورس است چراکه قیمت سهم ها مطابق با رشد نرخ ارز افزایش پیدا نکرده است.

وی با بیان این که هیچ بازاری در حال حاضر جایگزین بورس نمی شود ، تاکید کرد : طبیعی است که بازار سهام نمی تواند و نباید هر روز و بدون تعادل بالا برود و به نظر می رسد بازار باید در شرایط مثبت و منفی متعادل گردد.به اعتقاد من به زودی هم پول های تازه وارد بازار می شود و بازار به رشد خود ادامه خواهد داد.

احمد زاد اصل گفت: این روزها مردم اوراق بدهی را به اوراق سهام تبدیل می کنند و از طرفی پول های ناشی از فروش ارز هم در آینده به بازار سرمایه ملحق خواهد شد که همه این موارد موجب رونق و جذب نقدینگی در بازار می شود.

این کارشناس ارشد بازار سهام در پاسخ به این که آیا مصوبه اخیر در خصوص تسعیر ارزحاصل از صادرات صنایع معدنی ، فولادی و پتروشیمیایی با مبلغ 4200 تومان ممکن است روی افت بازار در روز جاری تاثیر گذار باشد؟ گفت: این موضوع جدیدی نیست و صنایع معدنی ، پتروشیمی و فولاد همیشه طبق مصوبه دولت بالغ بر 80درصد ارزی که قرار است توزیع شود را به دولت می دهند.موضوع مهم در خصوص این صنایع اولا ارزش جایگزینی آن ها با دلار 8000 تومانی است.شما الان چقدر باید پول داشته باشید که شرکتی مثل فولاد مبارکه ایجاد کنید؟موضوع دیگر مشوق هایی است که دولت به این ها می دهد مثل خوراک ارزان.البته این نکته را هم از یاد نبرید که شرکت های فولادی و معدنی ما صادرت زیادی هم ندارند و بیشتر فروش آن ها داخلی است.

وی گفت: این موضوعات موجب افت شاخص نشده بلکه ، تنها دلیل استراحت کوتاه مدت برای ادامه روند مثبت است و به نظر بنده از روز آینده بازار در بیشتر دوباره مثبت می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24