Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک پروژه کم‌نظیر در منطقه و جهان است. با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو ۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

روحانی : پالایشگاه ستاره خلیج فارس کم نظیر است...

بورس24 : رئیس جمهور صبح پنجشنبه در فرودگاه بندرعباس، با بیان اینکه خوشحالم امروز میهمان مردم عزیز، مرزدار و خونگرم استان هرمزگان هستم، گفت: هدف از این سفر بازدید از روند پیشرفت پروژه بسیار مهم پالایشگاه ستاره خلیج فارس است.

حسن روحانی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه در ابتدای سال 96 به بهره‌برداری رسید و امروز پس از یک سال و چند هفته برای بهره‌برداری از فاز دوم به این استان سفر کرده‌ایم، اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد بهره‌ برداری از بخش‌ها و فازهای دیگر این پروژه باشیم.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک پروژه کم‌نظیر در منطقه و جهان است.

با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو ۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز با حضور در پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از اتاق کنترل و قسمت‌های مختلف فاز دوم این پالایشگاه بازدید کرد و با توضیح مسوولان در جریان روند احداث و بهره‌برداری از این مجموعه عظیم پالایشگاهی قرار گرفت.

رئیس جمهور هنگام پرده‌برداری از یادمان افتتاح فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: با یاد و نام خدا و توسل به روح پیامبر بزرگ اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) و به یاد عزیزان ما،شهدای هفتم تیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس را افتتاح می کنیم.

با راه‌اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، میزان تولید بنزین یورو ۵ از ۱۲ به ۲۴ میلیون لیتر در روز و تولید نفت گاز نیز از ۴ به ۸ میلیون لیتر در روز می‌رسد.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس نخستین پالایشگاه طراحی‌شده بر اساس خوراک میعانات گازی کشور با ظرفیت پالایش ۳۶۰ هزار بشکه در روز در قالب سه فاز ۱۲۰ هزار بشکه‌ای با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در ۲۵ کیلومتری غرب بندرعباس در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث شده است.

تولید روزانه ۳۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو5، ۱۴ میلیون لیتر گازوییل سبک و سنگین، بیش از ۳ میلیون لیتر سوخت جت، بیش از ۴ میلیون لیتر گاز مایع، ۱۳۰ تن گوگرد جامد و ۴۲۵ تن هیدروژن از محصولات نهایی این پالایشگاه به شمار می‌رود.

فاز نخست این پالایشگاه در اردیبهشت سال ۹۶ افتتاح شد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در نظر دارد با تأمین مالی پروژه، فاز سوم آن را تا پایان سال به بهره‌برداری برساند.

منبع : مشرق

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24