Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس ٢۴ : دولت در بخشنامه های جدیدی شرایط ارزی خاصی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا تعیین نموده است. برای واردات کالا ۴ گروه خاص تعریف شده و هر یک از صادرکنندگان بسته به نوع محصول یا فرآورده ای که صادر می کنند باید ارز حاصل از صادرکنندگان خود را در اختیار گروه های خاص قرار دهند. آنچه که برای بازار سرمایه مهم است این است که چه صنایع و گروه هایی امکان تسعیر ارز با نرخ آزاد را دارند.البته این را از یاد نبرید که برخی از صنایع مثل فولادی ها هم که مجبورند با نرخ دولتی دلار خود را به ریال تبدیل کنند بازهم نسبت به سال گذشته با ۵٠٠ تومان افزایش نرخ ارز مواجه شده و البته مشوق هایی را در خصوص مواد اولیه خود از دولت دریافت خواهند کرد. نمودار زیر آرایش جدید ارزی کشور در واردات و صادرات را به نمایش گذاشته و مثال هایی را درباره صنایعی که ارز خود را باید به نرخ دولتی یا نرخ آزاد تبدیل به ریال کنند ، آورده است :

بورس ٢۴ منتشر کرد : آرایش ارزی کشور در واردات و صادرات / چه صنایع و شرکت هایی می توانند دلار خود را با نرخ آزاد تبدیل به ریال کنند؟

بورس24 : دولت در بخشنامه های جدیدی شرایط ارزی خاصی را برای صادرکنندگان و واردکنندگان کالا تعیین نموده است.

برای واردات کالا 4 گروه خاص تعریف شده و هر یک از صادرکنندگان بسته به نوع محصول یا فرآورده ای که صادر می کنند باید ارز حاصل از صادرکنندگان خود را در اختیار گروه های خاص قرار دهند.

آنچه که برای بازار سرمایه مهم است این است که چه صنایع و گروه هایی امکان تسعیر ارز با نرخ آزاد را دارند.البته این را از یاد نبرید که برخی از صنایع مثل فولادی ها هم که مجبورند با نرخ دولتی دلار خود را به ریال تبدیل کنند بازهم نسبت به سال گذشته با 500 تومان افزایش نرخ ارز مواجه شده و البته مشوق هایی را در خصوص مواد اولیه خود از دولت دریافت خواهند کرد.

نمودار زیر آرایش جدید ارزی کشور در واردات و صادرات را به نمایش گذاشته و مثال هایی را درباره صنایعی که ارز خود را باید به نرخ دولتی یا نرخ آزاد تبدیل به ریال کنند ، آورده است :

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24