Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محسن خدابخش در خصوص کاهش مالیات فروش سهام که هفته گذشته در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید ، به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: این موضوع که مالیات بر فروش سهام از ٠.۵درصد به ٠.١درصد کاهش یابد ، بر اساس نظر و پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است ، اما اجرایی شدن این طرح...

کاهش ٨٠ درصدی مالیات فروش سهام به مصوبه مجلس نیاز دارد / کاهش کارمزد کارگزاران در دستور کار نیست

بورس24 : مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار گفت : طرح کاهش مالیات نقل و انتقال سهام پیشنهاد ما بوده است.

محسن خدابخش در خصوص کاهش مالیات فروش سهام که هفته گذشته در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به تصویب رسید ، به خبرنگار بورس24 گفت: این موضوع که مالیات بر فروش سهام از 0.5درصد به 0.1درصد کاهش یابد ، بر اساس نظر و پیشنهاد سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است.

وی ادامه داد: سازمان بورس در همه این سال ها تلاش کرده به روش های مختلفی به روند مثبت بازار و تسهیل فرآیند جذب سرمایه گذاران کمک نماید ، کما این که سال گذشته هم کارمزد های سایر ارکان را هم تا جایی که امکان داشته کاهش داده است.گرچه با توجه به این که سازمان بورس، شرکت بورس، شرکت سپرده گذاری مرکزی، کارگزاران و سایر نهاد های مالی وابسته به سازمان ، از این کارمزد ها درآمد کسب می کنند ، نمی توان به طور کامل این کارمزد ها را حذف کرد.

مجلس تصویب کند، ما اجرا می کنیم...

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه توضیح داد : کاهش مالیات بر فروش سهام هنوز مصوب نشده و ما در تلاش هستیم که این موضوع را به همراه موضوع افزایش سرمایه به مرحله تصویب برسانیم.  لازم به ذکر است که این موضوع باید قانون شود و نیاز به مصوبه مجلس دارد و به همین دلیل باید به صورت طرح یا لایحه فوری در مجلس تصویب شود.

از این مقام مسئول در سازمان بورس پرسیدیم که آیا سازمان برنامه ای برای کاهش مالیات بر درآمد ناشران در بورس یا فرابورس را دارد؟ که گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار برای جذب شرکت ها به بورس  از مشوق معافیت های مالیاتی همچون کاهش مالیات در بورس 10درصد و در فرابورس 5درصد استفاده کرده است. اما برنامه دیگری برای کاهش مالیات دیده نشده، یکی از برنامه هایی که سازمان دنبال می کند این است که درصورت افزایش سرمایه شرکت ها از محل سود محقق شده و تقسیم نشده( که البته هنوز به تصویب مجلس نرسیده است) شرکت ها معافیت مالیاتی کسب کنند و این موضوع هم از سوی سازمان به جدیت دنبال می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24