Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

داریوش حمیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در خصوص آخرین تحولات این شرکت بورسی به خبرنگار بورس۲۴ گفت: همانطور که در گذشته اعلام شده دو محصول LAB و HAB «شیران» با نرخ دلار نیمایی به فروش می رسند، اما محصول نرمال پارافین شرکت که جز محصولات پر کاربرد ما است طبق لیست اعلام شده با ارز آزاد و توافقی فروخته می شود.

پرش ١٠٠ درصدی فروش «شیران» / مدیرعامل گمانه زنی های تحلیلی را تائید کرد

بورس24 : «شیران» یکی از محصولات اصلی خود را با ارز آزاد صادر می کند و از این محل حاشیه سود قابل توجهی خواهد ساخت.

داریوش حمیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در خصوص آخرین تحولات این شرکت بورسی به خبرنگار بورس24 گفت: همانطور که در گذشته اعلام شده دو محصول LAB و HAB «شیران» با نرخ دلار نیمایی به فروش می رسند، اما محصول نرمال پارافین شرکت که جز محصولات پر کاربرد ما استطبق لیست اعلام شده با ارز آزاد و توافقی فروخته می شود.

حمیدی گفت: این خبر خوشایندی برای شرکت خواهد بود و ما طی هفته جاری شفاف سازی لازم در مورد این موضوع را انجام می دهیم.

به گفته وی٬ شرکت صنایع شیمیایی ایران به دلیل موضوع خرید مواد اولیه با نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان ابتدا در سه ماهه مجبور به افت سود شد اما، با مصوبه جدید و خرید مواد اولیه و خوراک با نرخ ۳۸۰۰ تومان ما دوباره تعدیل مثبت خواهیم داشت.

این مقام مسئول در صنایع شیمیایی ایران گفت: در مورد موضوع فوق شفاف سازی انجام شده، اما در مورد فروش آزاد نرمال پارافین به زودی شفاف سازی لازم را در کدال انجام می دهیم. در طی این مدت هم با نرخ دلار آزاد تا میزان قابل اعتنایی نرمان پارافین به فروش رفته است که میزان دقیق آن به زودی اعلام می شود.

لازم به ذکر است ، شرکت در جداول پیوست گزارش تفسیری ارائه شده میزان فروش شرکت در شش ماهه دوم سال مالی را 6,379,922 میلیون ریال برآورد کرده است در حالی که میزان فروش شرکت در 6 ماهه منتهی به 97.03.31 به میزان 3,705,142 میلیون ریال بوده است. این جهش حدودا دو برابری در فروش ناشی از فروش حجم عمده نرمال پارافین تولیدی شرکت با نرخ ارز آزاد در نیمه دوم سال مالی است.

ضمنی این که شرکت در 6 ماهه ابتدایی سال مالی خود 15,810 تن نرمال پارافین فروخته است. در حالی که در جداول پیوست گزارش تفسیری ارائه شده میزان فروش نرمال پارافین در نیمه دوم سال مالی 60,295 تن برآورد شده است (حدود 4 برابر فروش نیمه اول سال مالی). مطمئنا دلیل این مسئله به مصوبه دولت در 21 خرداد ماه بر می گردد. زیرا در این تاریخ فهرست کالاهای مشمول واریز ارز به سامانه نیما اعلام شد که در آن نرمال پارافین وجود نداشت. بنابراین شرکت فروش این محصول را به نیمه دوم سال مالی منتقل کرده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24