Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

قیمت دلار ١٠ هزار تومان نیست و ۴٣٠٠ تومان هم نیست. این بازار در حال حاضر با حجم های کوچک قیمت می خورد. اگر دولت به توازن عرضه و تقاضا کمک کند، قیمت دلار در محدوده ٧٠٠٠ تا ٧۵٠٠ تومان است اما اگر سیاست های نادرست دولت ادامه دار باشد دلار ٢٠ هزار تومانی هم در دسترس است.

حمید اعرابی: شاخص تا یک سال بعد به ٢٢٠ هزار واحد می رسد/ بازار رشد می کند اما...

بورس24 : پس از آن که یکی از فعالان حقیقی بازار سرمایه تارگت 190 هزار واحدی را برای شاخص بورس پیش بینی کرد این بار پیش بینی دیگری برای شاخص اعلام شد؛ 220 هزار واحد تا سال آتی همین موقع.

حمید اعرابی فعال شناخته شده بازار سرمایه در تشریح شرایط حال حاضر بورس و درجا زدن های بازار به بورس24 گفت: در شرایط حال حاضر نمی توان گفت بازار منفی است. بهتر است از لفظ ایستا برای بازار استفاده کرد که علت اصلی آن هم ترس از مناسبات سیاسی ایران و آمریکاست.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نمی توان این انتظار را داشت که مذاکرات با اروپا به نتایج درخور توجهی منجر شود. حتی می توان انتظار داشت که سوئیفت هم متوقف شود. بنابراین در شرایط فعلی تنها روزنه امید مبادلات بین المللی چین است.

اعرابی گفت: در شرایط فعلی که مردم قدری احساس ناامنی اقتصادی می کنند، طبیعی است که شاهد تبدیل ریال به دارایی هایی که ارزش خود را حفظ می کنند مانند طلا باشیم.

وی بازار سهام را هم این طور ارزیابی کرد: بازار رشد خواهد کرد اما باید یکی دو ماه از تحریم ها بگذرد تا این شرایط عدم قطعیت در بازار برطرف شود.

اعرابی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به رانت ایجاد شده در بازار ارز دلالان با هر ترفندی اقدام به خرید از بورس کالا و فروش کالا در بازار های خارجی یا صنایع پایین دستی می کنند. در این شرایط رانتی نمی توان انتظار ورود نقدینگی به بورس را داشت. این رانت باید حذف شود. قیمت دلار 10 هزار تومان نیست و 4300 تومان هم نیست. این بازار در حال حاضر با حجم های کوچک قیمت می خورد. اگر دولت به توازن عرضه و تقاضا کمک کند، قیمت دلار در محدوده 7000 تا 7500 تومان است اما اگر سیاست های نادرست دولت ادامه دار باشد دلار 20 هزار تومانی هم در دسترس است.

اعرابی گفت: بورس رونق می گیرد نه بخاطر بهبود صنایع بلکه به خاطر تضعیف ارزش ریال. بازار خود را اصلاح می کند و تا سال آتی فصل مجامع شاخص بر قله 220 هزار واحد می ایستد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24