Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

جعفر ربیعی،مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به مصوبه جدید وزارت صمت در خصوص افزایش کف ۲۰درصدی عرضه محصولات پترو شیمی به خبرنگار بورس ۲۴ گفت:در گذشته محصولات پتروشیمی به صورت فوب در قیمت رسمی بانک مرکزی با نوسان ۵ درصد عرضه می‌شد.

انتقاد از الزام پتروشیمی ها به افزایش سقف عرضه ها / مدیرعامل فارس : تقاضاها واقعی نیست / فروش صادراتی با ارز آزاد هنوز به ما ابلاغ نشده...

بورس24 : ابلاغ دستورالعمل جدید تنظیم بازار پتروشیمی از سوی وزیر صنعت چه تاثیری بر شرکت های پتروشیمی دارد؟ آنچه مسلم شده این است که، کف عرضه پتروشیمی ها ۲۰درصد افزایش یافته است. آیا این موضوع به ضرر پتروشیمی ها است یا ایجاد رانت کرده و تقاضای کاذب به وجود می آورد؟ به هر حال به نظر می رسد با این وجود تولید کنندگان پایین دستی با قیمت گران تری مجبور به خرید محصولات شوند.

تقاضاها واقعی نیست!

جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به مصوبه جدید وزارت صمت در خصوص افزایش کف ۲۰درصدی عرضه محصولات پترو شیمی به خبرنگار بورس24 گفت:در گذشته محصولات پتروشیمی به صورت فوب در قیمت رسمی بانک مرکزی با نوسان ۵ درصد عرضه می‌شد.

وی گفت: از ابتدای اجرای سامانه جدید ارزی درخواست و تقاضا افزایش پیدا کرد به طوری که نسبت به سال گذشته در سه ماهه ابتدایی امسال به بیش از دو برابر رسید.حال سوال این است که آیا میزان صنایع در کشور دو برابر شدند که تقاضا دو برابر شود حرف من این بود که این افزایش تقاضا برای استفاده از رانت خواهد بود.

مدیر عامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: این تقاضا در بورس نشان می دهد که تولید کنندگان واقعی نیستند به طوری که کالا را در داخل بورس با نرخ ۴۳۰۰ دریافت کرده و آنجایی که تولید کننده واقعی نیستند با قیمت‌های بالاتر در بازار به تولیدکنندگان پایین‌دستی می فروشند و یا صادر می کنند.

به گفته وی؛ نظر ما این بود که اجازه بدهند قراردادهای دراز مدت تولیدکنندگان واقعی پایین دستی پتروشیمی با قیمت بورس بسته شود یعنی با مصرف کنندگان واقعی کارخانه های شناخته شده پایین‌دستی قرارداد مستقیم با نرخ بورس ببندیم که مطمئن باشیم دست مصرف کننده های واقعی می رسد البته با این موضوع موافقت شده و قرار بود بخشنامه اعلام شود.

تقاضای کاذب به نفع پایین دستی ها نیست...

ربیعی ادامه داد: اگر عرضه را ۲۰ درصد افزایش دهیم در این شرایط اتفاقی که خواهد افتاد که نتیجه آن ایجاد تقاضای کاذب در بورس است. این که منظور سیاست‌گذاران از این موضوع چیست اطلاعی ندارم.امابه هر حال با افزایش عرضه تقاضای کاذب نیز افزایش می یابد. گرچه به جز تولید کنندگان پتروشیمی هیچ‌کس اجازه صادرات ندارد، اما برخی به غیر از گمرک می توانند از راه های قاچاق صادرات داشته باشند.

وی در خصوص تاثیر این موضوع بر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: ما توان تولید و فروش محصولات را داریم و از این جهات مشکلی نخواهیم داشت.

فروش صادراتی با چه ارزی؟

ربیعی در خصوص موضوع فروش صادراتی محصولات با نرخ ارز آزاد گفت: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. ما تابع قوانین هستیم، به محض این که این موضوع رسماً اعلام شود. اطلاع رسانی کرده و طبق همان ابلاغیه عمل می کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24