Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات درباره واگذاری شرکت سپهر انرژی به مجموعه پتروفرهنگ به بورس ٢۴ گفت: بر اساس قانون و الزام بانک ها به فروش سرمایه گذاری ها و همچنین تمرکز بر عملیات بانکداری اقدام به واگذاری ۵١ درصد از سهام شرکت انرژی سپهر نمودیم...

برنامه برگزاری مجمع بانک صادرات تا چند هفته دیگر / سود ٨٠٠ میلیاردی «وبصادر» از محل فروش سپهر انرژی

بورس24 : بانک صادرات اخیرا گزارشات قابل تاملی در کدال منتشر می کند که تماما حکایت از روند کاهش زیان و تغییر در استراتژی های مالی این شرکت دارد. انتشار این گزارشات ناشی از تغییرات در خور توجه در عملکرد مالی بانک صادرات و تحقق برنامه های اعلامی مدیر عامل بانک است.

حجت اله صیدی مدیر عامل بانک صادرات درباره واگذاری شرکت سپهر انرژی به مجموعه پتروفرهنگ به بورس24 گفت: بر اساس قانون و الزام بانک ها به فروش سرمایه گذاری ها و همچنین تمرکز بر عملیات بانکداری اقدام به واگذاری 51 درصد از سهام شرکت انرژی سپهر نمودیم.

وی ادامه داد: اطلاعات لازم در خصوص این واگذاری در کدال قرار گرفته و این معامله بیش از 800میلیارد تومان سود ناشی از فروش سرمایه گذاری برای مجموعه به همراه خواهد داشت.

شرکت انرژی سپهر هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی متعلق به بانک صادرات بود که در راستای الزام بانک به فروش سرمایه گذاری ها و تمرکز بر عملیات بانکداری مدتی به دنبال مشتری بودیم که تمام شرایط لازم برای خرید را احراز کندو مذاکرات با چند خریدار صورت گرفت و نهایتا شرکت پترو فرهنگ وابسته به صندوق ذخیره فرهنگیان پس از طی فرآیند های لازم به عنوان خریدار اعلام شد .

صیدی درباره برنامه های خروج از زیان بانک هم این طور گفت: برنامه های ما برای خروج از زیان همان است که از ابتدا اعلام کردیم، خروج از زیان و اصلاح ساختار مالی که توضیح داده شده بود و کار تدریجی است و به طور مداوم در حال انجام است، خوشبختانه توانستیم تا حدی از افزایش زیان جلوگیری کنیم و همچنین اقداماتی در راستای افزایش منابع و افزایش وزن منابع ارزان قیمت انجام دهیم ، اقداماتی هم در راستای وصول برخی مطالبات انجام شد و از طرفی حجم عملیات را افزایش دادیم که این اقدامات منجر به کاهش زیان شده است ، این ها اقدامات داخلی بوده است امابرخی موارد هم خارج از قدرت مجموعه است مانند نرخ تسهیلات و سپرده ها.

مدیر عامل بانک صادرات در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که نرخ سود سپرده ها افزایش یابد ، گفت: اگر از دید کارشناسی بخواهم به این موضوع پاسخ دهم به خاطر کنترل نقدینگی و بعضی از عدم تعادل ها ممکن است بازنگری هایی در نرخ سود سپرده ها انجام شود، قاعدتا این موارد در اختیار شورای پول و اعتبار است و باید دید رویکرد این شورا چیست.

وی به موضوع فعالیت های بین المللی بانک هم اشاره داشت و گفت: یکی از اقداماتی که در حال توسعه دادن آن هستیم پیگیری فعالیت های بین المللی است تا در این بخش هم فعالیت بیشتری داشته باشیم.

صیدی در پاسخ به این سوال که مجمع بانک چه زمانی برگزار خواهد شد؟گفت: بانک ، مجموعه وزرات اقتصاد و بانک مرکزی جلسات متعدد و مستمری برای مهیا شدن شرایط به منظور برگزاری مجمع پایان دوره برگزار کرده اند و امیدواریم تا هفته های آتی این مهم عملیاتی شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24