Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

موسی بزرگ اصل عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی درخصوص پرونده شرکت داده گسترعصر نوین و آخرین تحولات آن در سازمان حسابرسی به خبرنگار بورس ٢۴ گفت: در خصوص جزئیات پرونده هیچ شرکتی به طور رسمی سازمان حسابرسی موضع گیری رسانه ای نمی کند و اطلاعاتی داده نمی شود. وی گفت: در مورد این شرکت هم حسابرس ویژه بررسی های لازم را انجام داده و در این خصوص به سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاع رسانی خواهد کرد.

زمان اتمام حسابرسی ویژه «های وب» / یک مقام سازمان حسابرسی : معلوم نیست!

بورس24 : سهامدار بودن به معنای واقعی کلمه شیرین است و معادل کسب سود نقدی و بازدهی!اما نباید فراموش کنیم که رسیدن به هر سودی ، بها و یا پاداشی دارد و کسب هر نوع بازدهی با ریسک همراه است. یادمان نرود طوری سرمایه گذاری نکنیم که در نهایت بگویند «هر که خربزه می خورد ، پای لرزش هم می نشیند». مهمترین عامل سرمایه گذاری ماندگار در بورس دقت در نحوه تحلیل و بررسی شرکت ها با روش های درست و بنیادی است.

هنوز همه ما، نخستین شرکت پرحاشیه متخلف بورسی یعنی کنتور سازی ایران را از یاد نبرده ایم، سال گذشته شاهد بودیم که حواشی شرکت کنتورسازی ایران و اتفاقات ناگوار آن دامن گیر چندین هزار سهامدار شد و بخش زیادی از سرمایه این افراد از بین رفت. هنوز هیاهوی اتفاقات تلخ "آکنتور" فرو ننشست که شرکتی به نام داده گستر عصر نوین در بورس پذیرش شد. این شرکت در ابتدای عرضه با مشکلی مواجه نشد و شاید مقایسه آن با کنتورسازی کمی بی انصافی باشد؛ گرچه همچنان آن را به عنوان دومین شرکت پرحاشیه پس از کنتورسازی می شناسند. اما، به هر حال سهامداران زیادی به واسطه کسب سود ، در این شرکت ماندند و هنوز هم از وضعیت شرکت مطلع نیستند. شرکتی که از ابتدای عرضه تا زمان بسته شدن 103درصد رشد و بازدهی داشته و با توجه به نحوه استدلال مدیران شرکت انتظار رشد سود دهی بیشتر آن دور از ذهن نبوده است. چرا که مدیران شرکت با بیان استراتژی و بستن قرارداد های مختلف در بخش های فنی و آی تی و حتی برنامه ادغام با شرکت بزرگی همچون پارس آنلاین نوید روزهای پررونقی را به سهامدارن خود داده بودند.

اما در این گیر و دار ظاهرا اختلاف حساب هایی از سال های گذشته تاکنون به وجود آمد که موجب شد، سازمان بورس پرونده شرکت را به جامعه حسابدارن رسمی ارجاع دهد تا در خصوص نحوه شناسایی درآمد های آن بررسی بیشتری صورت گیرد. این ماجرا همچنان ادامه دار شد و ظاهرا حسابرس ویژه سازمان حسابرسی بار دیگر این اختلاف درآمد ها را بررسی خواهد کرد و تا زمانی که این موارد روشن نشود، نماد قابلیت معامله نخواهد داشت.

روز چهارشنبه با خبر شدیم که طبق مصوبه ای به شرکت بورس تهران گفته شده به دلایل زیر نماد شرکت بازگشایی نمی شود. در روز گذشته نیز از سوی سازمان بورس شفاف سازی مفصلی مبنی بر بررسی مجدد صورت های مالی و نحوه شناسایی درآمد ، اعلام شد که از حسابرسی ویژه و توقف نماد تا پایان این فرآیند حکایت داشت.

موسی بزرگ اصل عضو هیئت عامل سازمان حسابرسی درخصوص پرونده شرکت داده گسترعصر نوین و آخرین تحولات آن در سازمان حسابرسی به خبرنگار بورس24 گفت: در خصوص جزئیات پرونده هیچ شرکتی به طور رسمی سازمان حسابرسی موضع گیری رسانه ای نمی کند و اطلاعاتی داده نمی شود.

وی گفت: در مورد این شرکت هم حسابرس ویژه بررسی های لازم را انجام داده و در این خصوص به سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاع رسانی خواهد کرد.

بزرگ اصل در پاسخ به این سوال که پروسه پاسخ گویی حسابرس ویژه به سازمان حسابرسی چه میزان طول می کشد ؟ گفت: پروسه زمان بندی هر شرکتی متفاوت است و نمی توانیم زمان خاصی برای پرونده های مختلف مشخص کنیم . این پروسه رسانه ای نمی شود و در پایان اعلام خواهد شد.

وی گفت: سازمان حسابرسی و حسابرس ویژه در مورد هر پرونده ، بررسی را راسا انجام می دهد، البته خود شرکت هم حسابرس مستقل برای کارهای جاری خود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24