Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

سهامدار عمده پاکسان : پاکسان ایروان به تولید رسیده است و خطوط تولید آن در حال راه اندازی شدن است و به این ترتیب در حال افزایش تولید است، البته فعلا تولید در مراحل آزمایشی است و هنوز آثار سود و زیانی بر عملکرد مجموعه ندارد و قطعا در صورتی که تاثیر با اهمیتی بر درآمد و سود شرکت داشته باشد اطلاع رسانی آن از طریق کدال صورت خواهد گرفت. این مقام مسئول توضیح داد : در حال حاضر در پاکسان ایروان خط تولید پودر راه اندازی شده است و مایعات شوینده از جمله مایع دستشویی و ظرف شوئی و سایر بخش ها در حال راه اندازی است.حال آن که تا پیش از این فعالیت این شرکت متوقف بود و الان وارد مدار تولید شده است و به این ترتیب خطوط تولید نوسازی و بهسازی خواهد شد تا نهایتا به تولید اسمی برسد.

پاکسان ایروان احیا شد / احتمال وقوع افزایش نرخی دوباره در صنعت شوینده

بورس24 : بازار سرمایه این روزها دستخوش تغییرات متفاوتی شده است و شاهد بالا و پایین های زیادی در این روزهای اقتصاد کشور در شاخص بورس هستیم.

یکی از صنایعی که در این روزها با بی مهری سهامداران روبرو است به گروه شوینده ها اختصاص دارد، صنعتی که بخشی از نیاز های خود را از بازار های خارجی تامین می کند بازاری که وجه رایج آن در ماه های اخیر افسار گسیخته می تازد.

داراب وکیلی مدیر عامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در خصوص شرایط حاکم بر این صنعت به بورس24 گفت: تغییرات نرخ ارز تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت ها در این مقطع دارد و ما هم در مجموعه خود کمیته هایی را سازمان دهی کردیم و با انجمن صنعت شوینده تعاملاتی داشتیم تا از وضع موجود گذر کنیم.

وی گفت: ما در حال برنامه ریزی و تدوین راهکارهایی هستیم تا از این شرایط خارج شویم. اما متاسفانه شرایط ثبات ندارد و در حال تغییر است و باید بر اساس شرایط بازار برای تامین مواد و فروش محصولات سیاست گذاری کنیم ، فعلا شرایط خیلی مطلوب نیست اما در تلاشیم تا از این شرایط به سلامت خارج شویم.

تولید با دلار 8000 تومانی ، فروش با دلار 4200 تومانی!

وکیلی در پاسخ به این سوال که آیا دلار 4200 تومانی به صنعت شوینده تعلق می گیرد؟ گفت: خیر ، هنوز علیرغم این که شوینده در سبد خانوار به مانند اقلام غذایی است و به شدت مصرفی است اما در گروه 1 طبقه بندی نشده است و تاکنون ارز 4200 تومانی دریافت نکرده ایم.

وی در خصوص افزایش نرخ کالا ها گفت: در انجمن صنعت شوینده کارگروه هایی سامان دهی شده است و شرکت هایی که در گروه های مختلف شوینده تخصص دارند در حال بررسی های کارشناسی هستند  و مذاکرات این گروه ها تا پایان هفته تعیین تکلیف می شود و احتمال افزایش مجدد نرخ حتما با توجه به افزایش قیمت ارز محتمل است اما باید به تایید سازمان حمایت هم برسد و کارها در حال انجام است.

وی وضعیت «شوینده» را هم این طور توضیح داد: مجموعه ما با توجه به این که پکیج کامل تولید از تولید مواد اولیه تا بسته بندی را در اختیار دارد با مشکلات کمتری روبرو است اما به هر حال بخشی از مواد اولیه وارداتی است و مواد مصرفی با توجه به تغییرات قیمت ارز افزایش داشته است اما در تلاشیم تا با اقداماتی که صورت می گیرد بر اساس بودجه حرکت کنیم.

از پاکسان ایروان چه خبر؟  

سهامدار عمده «شپاکسا» به پاکسان ایروان هم اشاره کرد و گفت: این شرکت هم به تولید رسیده است و خطوط تولید آن در حال راه اندازی شدن است و به این ترتیب در حال افزایش تولید است، البته فعلا تولید در مراحل آزمایشی است و هنوز آثار سود و زیانی بر عملکرد مجموعه ندارد و قطعا در صورتی که تاثیر با اهمیتی بر درآمد و سود شرکت داشته باشد اطلاع رسانی آن از طریق کدال صورت خواهد گرفت.

این مقام مسئول توضیح داد : در حال حاضر در پاکسان ایروان خط تولید پودر راه اندازی شده است و  مایعات شوینده از جمله مایع دستشویی و ظرف شوئی  و سایر بخش ها در حال راه اندازی است.حال آن که تا پیش از این فعالیت این شرکت متوقف بود و الان وارد مدار تولید شده است و به این ترتیب خطوط تولید نوسازی و بهسازی خواهد شد تا نهایتا به تولید اسمی برسد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24