Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز بورس کالای ایران میزبان یکی دیگر از عرضه های اوراق سلف موازی از نوع تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان خواهد بود. این اوراق به ارزش حدود ٣۰۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله دو هزار میلیارد ریالی و هزار میلیارد ریالی به منظور تامین سرمایه در گردش، با دارایی پایه تیرآهن ١۴ انجام خواهد شد.

عرضه ٣٠٠ میلیارد تومان اوراق سلف موازی در بورس کالا

بورس24 : سعید بداغی، مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص عرضه اوراق سلف موازی گفت: امروز عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان، به ارزش حدود 3۰۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله دو هزار میلیارد ریالی و هزار میلیارد ریالی به منظور تامین سرمایه در گردش، با دارایی پایه تیرآهن14 انجام خواهد شد. قیمت پایه این اوراق در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت‌های تیرآهن 14 معامله شده در در بورس کالای ایران تعیین می‌شود.

بداغی افزود: همچنین بازدهی این اوراق در سررسید برای سرمایه‌‎گذاران حدود 19 درصد خواهد بود.

از بازارگردانی تا بازخرید...

مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص بازارگردانی این اوراق گفت: بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی حداقل قیمت، نقدشوندگی این اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند به صورتی که طی دوره معاملاتی اوراق با نرخ سود 17.5 درصد سالانه به صورت روزشمار به علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن با توثیق سهام شرکت‌های مورد تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، احتمال نکول اوراق را در سررسید به صفر می‌رساند.

بداغی در ارتباط با کارکرد اوراق سلف موازی استاندارد گفت: شرکت های تولیدی که سرمایه در گردش لازم برای انجام فعالیت های تولیدی را در اختیار ندارند، می توانند با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق پیش فروش محصولاتی که در مدت زمان معینی در آینده تولید می کنند، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در نهایت با اشاره به عرضه مرحله سوم اوراق اجاره تامین اجتماعی افزود: انتشار این اوراق با حجمی معادل 12000 میلیارد ریال با کنسرسیومی از تامین سرمایه‌ها در هفته گذشته انجام شد و شایان ذکر است که بازار سرمایه با انجام این تامین مالی بزرگ در قالب کنسرسیومی از نهادهای مالی، کمک شایانی به اقتصاد کشور داشته است.

منبع: روابط عمومی تامین سرمایه امین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24