Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

جلسه فولاد سازان با نمایندگان مجلس و معاونت معدنی وزارت صمت تشکیل شد.

در جلسه فولاد سازان با نمایندگان مجلس و وزارت صمت چه گذشت؟

بورس24 : نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وضعیت بازار فولاد عصر دیروز با حضور تولیدکنندگان بزرگ، انجمنها، معاونین وزیر صمت، بورس کالا برگزار شده و به نظر میرسد جمع بندی جلسه فعلا بر تداوم رعایت دستورالعمل بر اساس ارز 4200 باشد.

تولید فولاد ایران در سال جاری حداقل 10 میلیون تن مازاد دارد که بایستی به منظور صادرات آن برنامه ریزی شود، لذا با مکانیزم عرضه/تقاضا میتوان به ثبات قیمت داخلی رسید.

در اصلاحات صورت گرفته در دستورالعمل، خریداران از بورس کالا موظف به عرضه بخشی از محصول خود در بورس خواهند بود. این موضوع همزمان با کنترل دقیق بروی خریداران باعث شده تا تقاضای بورس کالا افت کرده و بخشی از عرضه های خوزستان فروش نرود که به معنی صادرات آن با ارز 8000 تومان نیما است.

برخی اعضای حاضر در جلسه امروز بعضا گلایه داشتند که دلیل تداوم اختلاف قیمت بازار آزاد و بورس کالا عدم رعایت “کف عرضه” توسط تولیدکنندگان و ممانعت از انجام معامله در بورس کالا طی هفته گذشته بود .در مقابل انجمن فولاد اعلام کرد که برنامه عرضه ماهانه 1 میلیون تن را تدوین و ارایه کرده که میتواند بازار را به تعادل برساند.

تعدد زیاد مقررات و تغییرات مداوم دستورالعمل ها یکی از گلایه های برخی اعضای حاضر بود.ضمن اینکه جریمه متخلین، عدم صادرات و معرفی با تعذیرات و موارد این چنین ذکر شده که در شرایطی که کشور نیاز به دلار دارد، اندکی نگران کننده است.

امروز سنگ آهنی ها هم گلایه داشتند و میگفتند قیمتهای کنسانتره به شمش فولاد خوزستان مرتبط شده و در حالی که هزینه های تجهیز معادن شامل لودر و دامپترک و .وابستگی زیادی به دلار نیما دارد.

کانال کامودیتی آورده است جلسه امروز اندکی بهم ریخته بود.افراد اقدام به ارایه آمار از منظر خود میکردند و داده های شفافی که همگی بروی آن تفاهم نمایند، وجود نداشت.برخی صحبت از افزایش 111درصدی عرضه در بورس میکردند (نسبت به سال قبل) و برخی اعلام میکردند که تنها 60درصد کف عرضه (برنامه) محقق شده است. طبعا در چنین فضایی تصمیم گیری و کشف واقعیت بسیار پیچیده است.

در فضای بدبینی موجود، شاید بهترین راه حل، تشکیل یک جلسه خصوصی با حضور 5 مدیر ارشد و تاثیرگذار بازار فولاد کشور (آقایان سرقینی، سینکی، سبحانی، یزدی زاده و کشانی) باشد تا ضمن طرح گلایه ها، راهکار مناسب استخراج و با ویرایش دستورالعمل، مشکل بازار برای همیشه برطرف شود

فراموش نکنیم که بخشی از چالش مربوط به دلار 4200 تومانی است که دیگر وجود ندارد.و هر تن فولاد ارزبری 120دلاری داشته و افزایش اندک سقف رقابت میتواند بعنوان یک راهکار، منافع تمامی بازیگران را درنظر گیرد.

منبع: معدن 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24